Február (2008) : Barcelona: Trulli végzett az élen az utolsó tesztnapon |
Barcelona: Trulli végzett az élen az utolsó tesztnapon
Bálint 2008.02.28. 16:44
Barcelonában szerdán véget ért a 2008-as szezon előtti utolsó kollektív teszt, amely némi meglepetésre Jarno Trulli és a Toyota sikerével zárult, ráadásul az olasz pilóta ideje a háromnapos gyakorlás legjobbjának is bizonyult. Trulli mögött David Coulthard lett a második a Red Bull Renault-val, akit a williamses Nico Rosberg követett.
A Super Aguri kivételével a zárónapon is minden csapat kihajtott a katalán pályára, és a mezőny tagjai kellemes, tavaszias időben hajthatták végre a mai napra előírt tesztprogramjukat. A hőmérséklet 20 Celsius fok körül mozgott, így ideális feltételek mellett folytatódhatott a gyakorlás.
Úgy tűnik, hogy a Toyotánál nem beszéltek a levegőbe akkor, amikor azt mondták, a TF108-as sokkal gyorsabb elődjénél, és jelentős előrelépésre számítanak, ugyanis Trulli szerdán elért időeredménye a háromnapos gyakorlás legjobbja volt. Az olasz pilóta még a délelőtt folyamán futotta a legjobb időt, miközben kvalifikációs szimulációt hajtott végre. Trulli azonban nem lehetett maradéktalanul boldog, mivel fél órával a teszt leintése előtt megállt a pályán a TF108-as.
A Toyota másik versenygépét irányító Timo Glock több mint egy másodperccel volt lassabb márkatársánál, és a tizenegyedik lett. A német sofőr miatt kétszer is elő kellett venni a piros zászlót, először műszaki hiba miatt állt meg a TF108-as, majd azért, mert Glock kicsúszott a pályáról.
A második helyen a keddi napot nyaksérülés miatt inkább kihagyó Coulthard végzett, és bár a skót majdnem fél másodpercet kapott Trullitól, panaszra nem igazán lehetett oka az eredmény ismeretében. Hasonlóan jól szerepelt Coulthard csapattársa, Mark Webber is, aki a másik RB4-es modellel az ötödik legjobb időt tudhatta magáénak. Az ausztrál ráadásul nem kevés kilométert is beletett az új versenygépbe, ugyanis 91 körnél fejezte be a gyakorlást.
 |
A Williams FW30-as gépében ülve Rosberg tovább folytatta remek szereplését, miután a német szerdán a harmadik leggyorsabbnak bizonyult. A pilóta újonc márkatársa, az eddigi teszteken ugyancsak remeklő Kazuki Nakadzsima ezúttal a nyolcadik lett, ám a japán versenyző az egyik McLarent és a két Ferrarit is maga mögé utasította.
S ha már a két élcsapatról esett szó, akkor maradjunk is náluk, kezdve először a McLarennel. A wokingiaknál szerdán Heikki Kovalainen volt a jobbik, a finn a negyedik helyre hozta be az MP4-23-ast, míg az első két napon domináló Lewis Hamilton meglepetésre csak a tizedik helyen végzett. A brit miatt kellett először megszakítani a mai nap folyamán a tesztet, ugyanis a délelőtt
folyamán a bokszutca végén megállt az autója.
Az aktuális világbajnok istállónál is a 2008-as versenyzőpáros, Kimi Räikkönen és Felipe Massa hajtottak ki a pályára az utolsó tesztnapon. A finn végül Hamilton előtt a kilencedik lett, a brazil viszont, aki Glockkal egyetemben a legkevesebb kört tette meg szerdán, szám szerint 49-et, a tizenharmadik pozícióban landolt. Massa ezen a napon hosszabb etapok megtételére koncentrált.
 |
A Renault a zárónapon javítani tudott, ugyanis Nelsinho Piquet a hatodik, Fernando Alonso pedig a hetedik legjobb időt könyvelhette el. Ráadásul Nakadzsimához hasonlóan mindketten megelőzték az egyik McLarent és a világbajnok maranellóiakat. Alonso emellett a nap legszorgalmasabbjának bizonyult, miután 128 kört tett meg az R28-as modellel.
A Force Indiánál versenyző Giancarlo Fisichella szerdán is folytatta remek szereplését, a VJM01-re keresztelt autóval a tizenkettedik pozíciót csípte el, míg a gárda másik versenygépében ülő Adrian Sutil négy hellyel hátrébb végzett.
Gyengébb napot fogott ki ma a BMW Sauber, ugyanis Robert Kubica a tizennegyedik lett, Nick Heidfeld pedig csak a két Hondát tudta megelőzni, és a tizenhetedik pozícióban zárt. Utóbbi pilóta miatt délelőtt és délután is félbe kellett szakítani a tesztet, a délelőtt folyamán a tízes kanyarban állt meg az F1.08-as, ugyanis a műszerek váltóproblémát jeleztek.
A Toro Rossónál kedd után ma is Sébastien Bourdais vezetett, aki miatt ugyancsak előkerült egyszer a piros zászló, miután nem sokkal három óra után megpördült az első kanyarban.
Az utolsó tesztnapon a Honda duója, Jenson Button és Alexander Wurz végeztek a mezőny végén, ám a japán csapat nem fejezte be a tesztelést, ugyanis a jövő héten Jerezben egy privát gyakorláson próbál majd új aerodinamikai elemeket, amelyektől jelentős javulást remél.
Teszteredmények, Barcelona, 2008. 02. 27.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Idő |
Különbség |
Különbség
előzőhöz |
Kör |
1 |
J. Trulli |
Toyota |
TF108 |
1:20.801 |
-.--- |
-.--- |
83 |
2 |
D. Coulthard |
Red Bull Racing |
RB4 |
1:21.258 |
+0.457 |
+0.457 |
76 |
3 |
N. Rosberg |
Williams |
FW30 |
1:21.293 |
+0.492 |
+0.035 |
77 |
4 |
H.Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
MP4-23 |
1:21.309 |
+0.508 |
+0.016 |
87 |
5 |
M. Webber |
Red Bull Racing |
RB4 |
1:21.368 |
+0.567 |
+0.059 |
91 |
6 |
N. Piquet jr. |
Renault |
R28 |
1:21.443 |
+0.642 |
+0.075 |
114 |
7 |
F. Alonso |
Renault |
R28 |
1:21.454 |
+0.653 |
+0.011 |
128 |
8 |
K.Nakadzsima |
Williams |
FW30 |
1:21.796 |
+0.995 |
+0.342 |
124 |
9 |
K. Räikkönen |
Ferrari |
F2008 |
1:21.933 |
+1.132 |
+0.137 |
80 |
10 |
L. Hamilton |
McLaren-Mercedes |
MP4-23 |
1:22.011 |
+1.210 |
+0.078 |
103 |
11 |
T. Glock |
Toyota |
TF108 |
1:22.155 |
+1.354 |
+0.144 |
66 |
12 |
G. Fisichella |
Force India |
VJM01 |
1:22.233 |
+1.432 |
+0.078 |
102 |
13 |
F. Massa |
Ferrari |
F2008 |
1:22.286 |
+1.485 |
+0.053 |
49 |
14 |
R. Kubica |
BMW Sauber |
F1.08 |
1:22.299 |
+1.498 |
+0.013 |
93 |
15 |
S. Bourdais |
Toro Rosso |
STR02 |
1:22.457 |
+1.656 |
+0.158 |
99 |
16 |
A. Sutil |
Force India |
VJM01 |
1:22.521 |
+1.720 |
+0.064 |
107 |
17 |
N. Heidfeld |
BMW Sauber |
F1.08 |
1:22.624 |
+1.823 |
+0.103 |
61 |
18 |
J. Button |
Honda |
RA108 |
1:23.754 |
+2.953 |
+1.130 |
89 |
19 |
A. Wurz |
Honda |
RA108 |
1:24.154 |
+3.353 |
+0.400 |
109 |
|