Július (2008) : Kovalainen az utolsó napon megtörte a Red Bullos szériát |
Kovalainen az utolsó napon megtörte a Red Bullos szériát
Bálint 2008.07.26. 18:24
Jerezben ma véget ért a Forma-1-es csapatok kollektív tesztprogramja. A gyakorlás utolsó, szám szerint negyedik napján ismét az összes istálló pályára küldte autóját, a körülmények is ideálisak voltak, így intenzív munka zajlott a spanyol ringen. A leggyorsabbnak Heikki Kovalainen bizonyult a McLarennel.
A mai nap folyamán a Ferrari is bevetette a cápauszonyt, Felipe Massa délután a szinte már az összes csapat által kipróbált motorborítással futott. Az elem már tegnap is elő volt készítve az olaszok bokszában, ám akkor Kimi Räikkönen autójára még nem szerelték fel a leginkább egy cápa uszonyára hasonlító alkatrészt. Egyébként várható volt, hogy a Ferrari is beáll a "cápások" táborába, hiszen rajtuk kívül eddig csak a Williams és a BMW Sauber nem kísérletezett az elemmel. A vörösök viszont mintha lépéshátrányba kerültek volna az utóbbi időben legfőbb riválisukkal, a McLaren-Mercedesszel szemben, így minden lehetséges eszközt meg kell ragadniuk, hogy behozzák lemaradásukat.
Ez a jelek, vagy legalábbis a mai teszteredmények alapján azonban még nem sikerült, ugyanis Massa csak az 5. legjobb időt autózta, bő 1,2 másodperccel elmaradt a toronymagasan a hét legjobb idejét produkáló Heikki Kovalainentől.
A finn a nap nagy részében a felszarvazott új orrkúppal közlekedett a pályán, de legjobb időeredményét e nélkül érte el. A csapat egyébként még nem döntött arról, hogy az elemet bevetik-e nálunk, a jövő heti Magyar Nagydíjon.
Kovalainen egyébként megszakított a Red Bullos csapatok remek sorozatát, akik az elmúlt három napban uralták a tesztet, kedden és szerdán ugyanis Sebastian Vettel volt a leggyorsabb a Toro Rossóval, míg tegnap Mark Webber repítette az élre a Red Bull Racing autóját.
Ám ma sem kellett volna sok, hogy egy vörös bika landoljon az élen, mivel Sébastien Bourdais a 2. pozícióban zárt, igaz, hátránya jelentős volt Kovalainen mögött, majdnem 4 tizeddel kapott ki. A francia pilóta slick (sima futófelületű) gumikon produkálta a legjobb köridejét.
A 3. helyet David Coulthard szerezte meg, ő már több, mint 1 másodpercet kapott az éllovas finntől. A Red Bull Racing skótja mögött a Renault fiatal tesztpilótája, Romain Grosjean lett a 4., aki csak néhány századot vert a már említett Massára.
Nakadzsima Kazuki leginkább azzal hívta fel magára figyelmet, hogy a nap végén kereken 100 megtett kör szerepelt a neve mellett. A Williams japán sofőrjét Nick Heidfeld követte a BMW Sauberrel, ami egyben azt is jelenti, hogy a német-svájci istálló elmozdult végre az utolsó pozícióból, ahol egész héten tanyázott. A német miatt egyszer meg kellett szakítani az edzést, mert autója megadta magát délelőtt.
A vírusos fertőzése miatt kieső Giancarlo Fisichella helyére a csapattárs, Adrian Sutil ugrott be a Force Indiába, a német pilóta az utolsó előtti Jenson Button (Honda) előtt végzett.
A sort a Toyota tesztpilótája, a GP2-ben versenyző Kamui Kobajasi zárta. A fiatal japán a Magyar Nagydíjra próbálta meg a lehető legjobban felkészíteni a versenyautót. Délután azonban már 2009-re készülve a slick gumikon is futott néhány kört. Két alkalommal a sportbíróknak piros zászlót kellett lengetniük Kobajasi miatt, délelőtt a kavicságyban ragadt, délután műszaki hiba miatt robbant le.
Teszteredmények, Jerez, 4. nap - 2008.07.25.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség az előzőhöz |
Kör |
Slick |
1 |
H.Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
MP4-23 |
1:18.385 |
-.--- |
-.--- |
116 |
|
2 |
S. Bourdais |
Toro Rosso |
STR3 |
1:18.746 |
+0.361 |
+0.361 |
113 |
igen |
3 |
D. Coulthard |
Red Bull Racing |
RB4 |
1:19.494 |
+1.109 |
+0.748 |
93 |
|
4 |
R. Grosjean |
Renault |
R28 |
1:19.561 |
+1.176 |
+0.067 |
90 |
|
5 |
F. Massa |
Ferrari |
F2008 |
1:19.611 |
+1.226 |
+0.050 |
92 |
|
6 |
K.Nakadzsima |
Williams |
FW30 |
1:19.724 |
+1.339 |
+0.113 |
100 |
|
7 |
N. Heidfeld |
BMW Sauber |
F1.08 |
1:19.915 |
+1.530 |
+0.191 |
99 |
|
8 |
A. Sutil |
Force India |
VJM01 |
1:19.965 |
+1.580 |
+0.050 |
72 |
|
9 |
J. Button |
Honda |
RA108 |
1:20.532 |
+2.147 |
+0.567 |
98 |
|
10 |
K. Kobajasi |
Toyota |
TF108 |
1:20.878 |
+2.493 |
+0.346 |
90 |
igen |
|