Vettellel csak névrokonai tudták tartani a lépést
Bálint 2008.11.19. 21:32
Barcelonában szerdán befejeződött a Forma-1-es csapatok 2009-es szezont megelőző első téli tesztje, amelyen a Toyotát nem számítva a teljes mezőny részt vett. A záró napon is Sebastian Vettelé volt a legjobb köridő, a német a hét legjobb eredményével nyert volt csapattársa és névrokona, Sébastien Bourdais előtt.
A harmadik napon kellemesebb idő fogadta a mezőnyt a katalán versenypályán, mint kedden, hiszen a csúcshőmérséklet elérte a 16 fokot is, és a pilóták napos időben gyakorolhattak.
A Red Bull Racing újdonsült pilótája, Sebastian Vettel ezúttal is roppant gyors volt, a német megfutotta a háromnapos teszt legjobb idejét, 1:19.295-ös eredménye bőven elég volt a győzelemhez. Vettel elsődleges feladata a slick gumik feltérképezése volt, az RB4-es modell ugyanis teljesen megegyezett a 2008-ban is használttal.
A Toro Rosso sem elsősorban a 2009-es technikák csiszolására fordította az elmúlt három napot, az olasz kiscsapat számára sokkal fontosabb, hogy végre megtalálja jövő évi pilótáit. Azt egyelőre nem tudni, hogy a jelöltek közül kinek hogyan áll a szénája, mindenestre a csapatot idén is szolgáló Sébastien Bourdais gyorsabb volt mindkét riválisánál, és a francia Vettel idejétől is csak bő fél másodperccel maradt el.
Bourdais ma egyébként csak névrokonával, a fiatal Buemivel csaphatott össze, hiszen Szato Takuma már kedden befejezte a munkát. A svájci tehetség 1:20.154-gyel zárt, ami három tizeddel rosszabb Bourdais idejétől, de bő egy tizeddel Szato keddi legjobbjától is elmarad. Ha tehát a köridők döntenének, akkor Buemi maradna le a versenyzői szerződésről, de nyilvánvalóan ennél összetettebb a Toro Rosso követelményrendszere.
 |
Paffett magára maradt a McLarennél |
Az első három helyen így három ’Sebestyén’ végzett, akik nem elsősorban nevüknek, hanem sokkal inkább autójuknak köszönhették, hogy a legelőkelőbb helyeket sajátították ki, hiszen a többiek már 2009-re összpontosítottak.
A negyedik helyezett Gary Paffett a McLaren-Mercedes MP4-23K kódjelű autóját tesztelte, melyben helyet kapott a KERS (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) is. A brit tesztpilóta ideje közel két másodperccel gyengébb volt Vettel legjobbjától.
Paffett mögött a mezőny másik brit tagja, Jenson Button landolt a Honda 2008-as modelljével, amelyre azonban már a 2009-es első szárny és a slick gumik is felkerültek.
A BMW Sauber ezúttal is munkát adott Christian Kliennek, az osztrák tesztpilóta a jövő évi szabályoknak megfelelően átalakított F1.08-assal rótta a köröket. A német-svájci istálló versenyzőjének, Nick Heidfeldnek a négykerekűjébe már a KERS is bekerült, de a német számára nem indult jól a nap, hiszen reggel megállt alatta az autó. Kliennek is akadt problémája, ő az ebédszünet előtt robbant le.
A 6. és 7. pozíciót elcsípő BMW-s duó mögött a Hondával autózó Bruno Sennát rangsorolták, aki 1:21.676-ot futott, így majd két és fél másodperccel elmaradt Vettel idejétől. A fiatal brazil számára azonban sokkal fontosabb lehet az a tény, hogy a Honda által Barcelonába szintén meghívott honfitárs, Lucas di Grassi legjobbja kedden csak 1:22.283 volt, vagyis ha a japán istálló jövőre valóban leváltaná Rubens Barrichellót, akkor Senna az időeredményét tekintve sokkal kedvezőbb helyzetben van.
 |
Senna remekül teljesített a Hondával |
A Renault R28-asát szerdán már csak egyedül Nelsinho Piquet nyüstölte, de a Williams is csak Nico Hülkenberget küldte pályára. A Ferrari tesztpilótája, Luca Badoer a KERS-sel ellátott F2008K-t vezette, és 120 körével a nap második legszorgalmasabb résztvevője lett a 122 körös Bourdais mögött. Időeredménye azonban csak arra volt elegendő, hogy megelőzze a Force India rutinos duóját, Giancarlo Fisichellát és a McLarentől "átruccanó" Pedro de la Rosát. Fisico miatt délután egyszer meg is kellett szakítani a körözést, a VJM-01-es modell ugyanis nem bírta a megpróbáltatásokat.
A következő tesztre december közepén kerül sor szintén Spanyolországban, ám akkor már Jerezben találkozik majd a mezőny. Az a gyakorlás két háromnapos ciklusban zajlik majd, december 9. és 11., valamint 15. és 17. között népesül be a spanyol aszfaltcsík.
Teszteredmények, Barcelona, 3. nap - 2008.11.19.:
|
Pilóta |
Nemz. |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
az előzőhöz |
Kör
|
1 |
S. Vettel |
német |
Red Bull Racing |
RB4 |
1:19.295 |
-.--- |
-.--- |
75 |
2 |
S. Bourdais |
francia |
Toro Rosso |
STR3 |
1:19.839 |
+0.544 |
+0.544 |
122 |
3 |
S. Buemi |
svájci |
Toro Rosso |
STR3 |
1:20.154 |
+0.859 |
+0.315 |
115 |
4 |
G. Paffett |
brit |
McLaren |
MP4-23K |
1:21.140 |
+1.845 |
+0.986 |
81 |
5 |
J. Button |
brit |
Honda |
RA108 |
1:21.387 |
+2.092 |
+0.247 |
94 |
6 |
C. Klien |
osztrák |
BMW Sauber |
F1.08B |
1:21.534 |
+2.239 |
+0.147 |
88 |
7 |
N. Heidfeld |
német |
BMW Sauber |
F1.08B-K |
1:21.592 |
+2.297 |
+0.058 |
106 |
8 |
B. Senna |
brazil |
Honda |
RA108 |
1:21.676 |
+2.381 |
+0.084 |
106 |
9 |
N. Piquet jr. |
brazil |
Renault |
R28 |
1:22.148 |
+2.853 |
+0.472 |
94 |
10 |
N.Hülkenberg |
német |
Williams |
FW30 |
1:22.410 |
+3.115 |
+0.262 |
51 |
11 |
L. Badoer |
olasz |
Ferrari |
F2008K |
1:22.866 |
+3.571 |
+0.456 |
120 |
12 |
G. Fisichella |
olasz |
Force India |
VJM01 |
1:23.086 |
+3.791 |
+0.220 |
92 |
13 |
P. de la Rosa |
spanyol |
Force India |
VJM01 |
1:23.103 |
+3.808 |
+0.017 |
88 |
|