Buemi ismt az len, htfig sznet kvetkezik Jerezben
Blint 2008.12.12. 13:15
Sbastien Buemi kivl formban van, a svjci fi ezt jfent bizonytotta Jerezben, hiszen ahogyan kedden s szerdn is, az e heti teszt zrnapjn, cstrtkn is volt a leggyorsabb. A 2009-re kszl csapatok kzl ezttal is a McLaren volt a legjobb, igaz, ezek az eredmnyek mg egyltaln nem mrvadak.
Br mr javban tl van, a spanyolorszgi tesztplyn egsz nap bven tz fok felett volt a hmrsklet, gy a rsztvev csapatok tavaszias krlmnyek kztt gyakorolhattak.
A meznyt ezttal is hat istll alkotta, a Toyota elmletileg Bahreinben gyakorol (egyelre semmi hr nem rkezett a japnok hza tjrl ez gyben...), a Hondnak kisebb gondja is nagyobb annl, mint hogy teszteljen, a Force India s a Red Bull Racing pedig teljesen kihagyta az e heti tesztet.
A versenyzi lsre plyz Sbastien Buemi ezttal is megverte Szato Takumt (a harmadik versenyzjellt, Sbastien Bourdais ma nem kapott lehetsget), s egsz heti teljestmnyt ltva, nagy meglepets lenne, ha 2009-ben nem lenne az olasz kiscsapat egyik versenyzje.
A 20 ves svjci pilta radsul a ht legjobb ideredmnyvel fejezte be a mai napot, 1:17.258-as idvel nyert. Szato is faragott szerdai legjobbjn, de fiatal rivlist csak hrom tizedre tudta megkzelteni. Buemi, aki mg mindig a fejldst tartja legfontosabbnak, a mennyisgre is adott, sszesen 139 krt tett meg a 4428 kilomter hossz ringen, vagyis csak ma kt versenytvnak megfelel tvolsgot tett meg.
A Toro Rosso ezttal is komplett 2008-as autjt kldte plyra, gy nem csoda, hogy a mr javban 2009-re hangol istllk sofrjei nem brtak a svjci-japn duval. A harmadik helyet elcsp Heikki Kovalainen kis hjn nyolc tizedet kapott Buemitl.
A McLaren-Mercedes finn versenyzje a zr napon cserlt a csapat tesztpiltjval, ma Pedro de la Rosa vezette a KERS-sel felszerelt autt, mg Kovalainen az energia-visszanyer rendszer nlkl autzott. A jelek szerint a KERS egyelre csak lasstja az autkat, a spanyol ugyanis csak a 8. legjobb idt tudta kiprselni az ezstnylbl.
 |
A Ferrari pilti, Kimi Rikknen s Felipe Massa cstrtkn is a motor megbzhatsgn dolgoztak az F2008-assal, mellesleg a 4. s az 5. helyet szereztk meg.
A Renault 2008-ban utoljra kldte plyra autjt, a volnt ezttal is a ktszeres vilgbajnok Fernando Alonso tekergette. A francia istll nem ptett tmeneti autt, a spanyol az R28-assal tesztelte a slick gumikat. A Renault 2009-es modellje janurban debtl, addig a gyrakban folyik a fejleszts.
Nico Rosberg ma is a Williams j hts szrnyt tesztelte, s br a csapat elsknt leplezte le 2009-es aerodinamikai csomagjt, az mg kompletten nem debtlt a plyn.
Robert Kubica a krszmot tekintve alig maradt el Buemitl (az ideredmnyt nem is rdemes sszevetni a svjcival), a lengyel 134 alkalommal haladt el a clegyenesben. Az els futamgyzelmt idn megszerz Kubica, s a tesztpilta, Christian Klien sem hasznlta a KERS-t, utbbi autja egyszer azonban gy is megadta magt.
 |
rdekes, hogy eddig csak a BMW Sauber hasznlta huzamosabb ideig a jv vi szablyoknak megfelelen megptett autt, m azzal nem tudtk felvenni a versenyt a tbbiek tmeneti versenygpeivel. Br mg csak a tesztidszak elejn jrunk, de ez is bizonytja, hogy jvre minden bizonnyal lassulni fog a mezny.
Htfig a csend lesz az r Jerezben, akkor viszont ismt hromnapos teszt kezddik, de mr egy karcsbb mezny rszvtelvel. A Ferrari s a McLaren ugyanis a vadonatj portimai plyra kltzik Portugliba. A Renault befejezte erre az vre a teszteket, a Toyota elmletileg Bahreinben gyakorol, a Force India pedig csak 2009-ben kezdi meg a felkszlst az j szezonra. A Red Bull Racing viszont a tervek szerint mr munkba ll htfn.
Teszteredmnyek, Jerez, 2008. 12. 11.:
|
Pilta |
Csapat |
Modell |
Krid |
Htrny |
Klnbsg
elzhz |
Kr
|
1 |
S. Buemi |
Toro Rosso |
STR3 |
1:17.258 |
-.--- |
-.--- |
139 |
2 |
T. Szato |
Toro Rosso |
STR3 |
1:17.520 |
+0.262 |
+0.262 |
119 |
3 |
H. Kovalainen |
McLaren |
MP4-23 |
1:18.049 |
+0.791 |
+0.529 |
96 |
4 |
K. Rikknen |
Ferrari |
F2008 |
1:18.782 |
+1.524 |
+0.733 |
82 |
5 |
F. Massa |
Ferrari |
F2008 |
1:19.050 |
+1.792 |
+0.268 |
72 |
6 |
F. Alonso |
Renault |
R28 |
1:19.319 |
+2.061 |
+0.269 |
124 |
7 |
N. Rosberg |
Williams |
FW30 |
1:19.388 |
+2.130 |
+0.069 |
130 |
8 |
P. de la Rosa |
McLaren |
MP4-23K |
1:19.499 |
+2.241 |
+0.111 |
47 |
9 |
R. Kubica |
BMW Sauber |
F1.08B |
1:19.559 |
+2.301 |
+0.060 |
134 |
10 |
C. Klien |
BMW Sauber |
F1.08B |
1:19.738 |
+2.480 |
+0.179 |
101 |
|