Jerezben Vettel sikerét hozta az idényzáró tesztnap
Bálint 2008.12.18. 16:00

Szerdán még három helyszínen teszteltek a csapatok, ám legközelebb már csak 2009 januárjában lesz módjuk folytatni a felkészülést. Jerezben az utolsó napon Sebastian Vettel volt a leggyorsabb, ami egyben azt is jelenti, hogy megszakadt Sébastien Buemi remek sorozata, a svájci a legutóbbi öt tesztnapon nem talált legyőzőre.
Spanyolország mellett Portugáliában és Bahreinben bőgtek fel az F1-es motorok, a McLaren-Mercedes és a Ferrari Portimaóban edzett, a Toyota pedig elutazott az öreg kontinensről.
Jerezben ezen a héten már csak három istálló állt munkába, és az utolsó napon is csak a Red Bull Racing, a BMW Sauber és a Williams autóit láthatta a kisszámú publikum.
A Red Bull még 2008-as autóit adta a két pilóta, Sebastian Vettel és Sébastien Buemi alá, így számukra elsősorban a slick gumik tesztelése volt a legfőbb feladat. Vettel remek eredménnyel zárt az élen, 1:16.617-es ideje az elmúlt hat nap legjobbja volt a 4428 méter hosszú pályán.
A Toro Rossót idény végén a Red Bull Racing kedvéért elhagyó Vettel majdnem négy tizedmásodpercet vert Buemire, aki éppen az olasz kiscsapatnál pályázik Vettel helyére. A mai eredmények talán kicsit helyre teszik a mindössze 20 éves reménységet, aki kezdett túlságosan is magabiztos lenni az utóbbi időben, miután a legutóbbi öt tesztnapon nem tudták megverni.
Az energiaital-gyárosok duója mögött a BMW Sauber párosa végzett, Robert Kubica és Christian Klien egy átmeneti autót nyüstölt az utolsó napon. Az osztrák tesztpilóta a KERS-sel felszerelt F1.08B-t vezette, míg Kubica az energia-visszanyerő rendszer nélküli négykerekűvel körözött. A két BMW-s pilóta bő két másodperccel volt lassabb, mint az éllovas Vettel.
A tervek szerint Kubica délután a KERS-sel dolgozott volna, de a bajoroknak már eddig is rengeteg problémát okozó szerkezet ezúttal is bedöglött.
A Williams az elmúlt két naphoz hasonlóan ezúttal is egyetlen autót küldött pályára Jerezben, amit szerdán is Nakadzsima Kazuki terelgetett. A japán volt a leglassabb (bár a teszteken az időeredmények számítanak a legkevésbé), ugyanakkor ő teljesítette a legtöbb kört, szám szerint 131-et. Nakadzsima a 2009-es aerodinamikai csomagot és a sima futó felületű Bridgestone gumikat tesztelte.
Teszteredmények, Jerez, 2008. 12. 17.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
előzőhöz |
Kör
|
1 |
S. Vettel |
Red Bull Racing |
RB4 |
1:16.617 |
-.--- |
-.--- |
107
|
2 |
S. Buemi |
Red Bull Racing |
RB4 |
1:16.998 |
+0.381 |
+0.381 |
92
|
3 |
R. Kubica |
BMW Sauber |
F1.08B |
1:19.013 |
+2.396 |
+2.015 |
100
|
4 |
C. Klien |
BMW Sauber |
F1.08B/KERS |
1:19.066 |
+2.449 |
+0.053 |
38
|
5 |
K.Nakadzsima |
Williams |
FW30B |
1:19.341 |
+2.724 |
+0.275 |
131
|
|