Vettel csak Buemit nem tudta megverni Jerezben
Bálint 2009.02.11. 15:40

A csapatok két helyszínen tesztelnek ezen a héten, a nagyobbik csoport Spanyolországban készül a szezonra. Jerezben a Toro Rosso 2008-as autóját vezető Sébastien Buemi volt a leggyorsabb, de a már 2009-es versenygépeiket tesztelők közül a Red Bull Racing örülhetett a legjobban, hiszen Sebastian Vettel lett a második a svájci mögött kedden.
Az Európában maradók számíthattak arra, hogy az időjárás nem lesz éppen a legideálisabb, és a résztvevők nem is úszták meg csapadék nélkül az első napot. A délelőtt folyamán ugyanis egyszer eleredt az eső, de végül a nap nagy részében száraz pályán gyakorolhatott az öt alakulat.
Spanyolországot egyébként a Toro Rosso, a Red Bull Racing, a McLaren-Mercedes, a Williams és a Renault választotta, míg a Ferrari, a BMW Sauber és a Toyota inkább Bahrein felé vette az irányt.
Az öreg kontinensen tesztelők közül pedig a Forma-1-ben idén debütáló Sébastien Buemi volt a leggyorsabb, akinek 1:19.660 volt a legjobb eredménye. A svájci azonban még a Toro Rosso 2008-as versenygépét vezette, míg a többiek már 2009-es autóikkal igyekeztek a lehető legjobban teljesíteni.
Buemi mögött a második helyen, Sebastian Vettel végzett, aki a Red Bull Racing tegnap bemutatott négykerekűjével brillírozott a jerezi aszfaltcsíkon. A német pilóta 61 kört tett meg az RB5-össel, a legjobb eredménye pedig 1:22.177 lett. Hétfőn egyébként Vettel végezte az új autó bejáratását is, akkor azonban nem tudott túl sok kört megtenni a géppel váltóhiba miatt. A csapatnak kedden is a váltóval akadt problémája, a nap vége felé ugyanis meghibásodott egy érzékelő a berendezésben, emiatt az istálló elővigyázatosságból hamarabb befejezte a tesztelést.
 |
A Renault egyelőre még nem az igazi |
Vetteltől kevesebb, mint három tizeddel maradt el a Williams 2009-es autóját irányító Nico Hülkenberg, aki kedden a harmadik legjobb eredménynek örülhetett munkaadójával. A német pilóta több mint nyolcvanszor ment körbe a jerezi aszfaltcsíkon, és bár az FW31-ben benne volt a KERS (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) is, a szerkezetet nem aktiválták.
Sokáig állt a harmadik pozícióban Heikki Kovalainen a McLaren-Mercedesszel, a nap végére azonban visszacsúszott a negyedik helyre. A finn pilótának először nyílt alkalma arra, hogy kipróbálhassa az MP4-24-est, a januári portimaói teszten ugyanis az óriási eső miatt erre nem volt lehetősége.
A leggyengébb eredményt az első tesztnapon Nelsinho Piquet érte el a Renault-val, aki több mint egy másodperccel volt lassabb, mint Vettel és majd 7 tizeddel maradt el Kovalainen legjobb idejétől is. Ráadásul a francia alakulat versenygépébe került a legkevesebb kilométer is, hiszen Piquet mindössze 35 kört tett meg az új autóval, amit az istálló a pálya állapotával indokolt, írja az f1-live.com. A csapat versenygépében ugyanakkor benne volt a KERS, amely üzemelt is, és a tervek szerint a gárda egész héten tesztelni fogja a rendszert.
A teszt szerdán folytatódik a jerezi aszfaltcsíkon, amelynek térségébe holnapra már nem jósolnak csapadékot a meteorológusok.
Teszteredmények, Jerez, 2009. 02. 10.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
az előzőhöz |
Kör
|
1. |
S. Buemi |
Toro Rosso |
STR3 |
1:19.660 |
- |
- |
104
|
2. |
S. Vettel |
Red Bull Racing |
RB5 |
1:22.177 |
+2.517 |
+2.517 |
61
|
3. |
N. Hülkenberg |
Williams |
FW31 |
1:22.443 |
+2.783 |
+0.266 |
82
|
4. |
H. Kovalainen |
McLaren |
MP4-24 |
1:22.634 |
+2.974 |
+0.191 |
60
|
5. |
N. Piquet |
Renault |
R29 |
1:23.313 |
+3.653 |
+0.679 |
35
|
|