Jenson Button zárta az élen a jerezi tesztet
Bálint 2010.02.25. 15:55

Ahogy az előző héten, úgy ezúttal is a McLaren egy brit világbajnoka végzett az eredménylista élén a Jerezben zajló teszten. Egy hete a 2008-as világbajnok Lewis Hamilton, míg ma a címvédő Jenson Button ugrott az élre az MP4-25-össel az aktuális teszthét utolsó napján.
Szombaton is jó idő fogadta a versenyzőket a jerezi pálya környékén, akik így zavartalanul folytathatták az érdemi tesztelést. A jó időjárásnak, valamint a hétvége beálltának és a hazai kedvenc Fernando Alonso jelenlétének köszönhetően, szombaton igen szépszámú nézőközönség gyűlt össze a lelátókon.
A pénteken a jerezi tesztsorozat eddigi leggyorsabb köridejét megfutó Mark Webber (Red Bull) mellett Fernando Alonso (Ferrari), Jenson Button (McLaren), Kobajasi Kamui (Sauber), Nico Hülkenberg (Williams) Robert Kubica (Renault) és Jaime Alguersuari (Toro Rosso) is folytathatták a jó időben a tegnap megkezdett munkát, míg Nico Rosberg (Mercedes GP), Vitantonio Liuzzi (Force India) és Timo Glock (Virgin) egy nap pihenés után ragadtak ismét kormányt.
Jarno Trulli első tesztnapjára készült új csapata, a Lotus színeiben, és ennek megfelelően nem is bírta sokáig a pálya szélén - alig két perc elteltével máris az aszfaltra hajtott, hogy megtegye legelső körét a T127-essel.
Pár perccel később viszont a Sauber japán versenyzője, Kobajasi Kamui került a középpontba, aki előbb első gyorskörével (egy 1:20:7-es idővel) rögtön az élre állt, és szűk egy órán át ott is maradt, majd a következő körben tehetetlenül állt meg a pályán a C29-essel. Alig nyolc perccel a nap megkezdése után máris érvénybe lépett az első piros zászlós jelzés…
Kobajasitól és a Saubertől pénteken rengeteg időt vett el az üzemanyagrendszer meghibásodásának megjavítása, és így a szombat sem indult zökkenőmentesen a svájci csapat számára, igaz, ezúttal bő fél órán belül Kobajasi már újra a pályán rótta a köröket.
Az első óra végén a japántól Tonio Liuzzi vette át a vezetést, és bár az olasz több körében is befért az 1:20-as határ alá a Force Indiával, nem tanyázott sokáig az élen. A lassan tökéletessé váló körülmények közepette (éjszaka megint volt egy kis esőzés, de ekkorra már gyakorlatilag teljesen felszáradt a pálya) Robert Kubica rögtön megfutotta a jerezi teszt eddigi leggyorsabb körét, amiből hamarosan tovább faragott, így másfél óra elteltével 1:19:114-es idővel állt a lista élén a Renault-val.
 |
Liuzzi jó tempóban autózott a Force Indiával |
Időközben Trulli is egyre inkább elhelyezkedett új pilótaülésében, és kezdte felvenni a többiek tempóját. Bár 1:24:7-es ideje Kubica leggyorsabb körétől még bő öt másodperccel elmaradt, néhány percig mégis a címvédő Button előtt foglalt helyet az eredménylistán a Lotusszal.
Talán épp ez adta meg a jelzést Buttonnak, aki hamarosan robbantott, és egy 1:18:871-es idővel az élre állt. A McLarennél vélhetően amolyan erődemonstrációnak szánták ezt az időt, Button ugyanis egy extrém rövid, csupán két gyorskörből álló etap első körében szakította át elsőként az 1:19-es határt.
Ekkor még csaknem hat óra volt hátra a szombati nyolcórás tesztből, ám Button bombaideje a hátralevő időre stabilizálta az addig kialakult pozíciókat. Kicsit úgy festett a helyzet, mintha a többi csapatnak a kedve is elment volna attól, hogy harcba szálljon a világbajnok 1:19 alatti idejével, és innentől kezdve a csapatok többsége inkább a hosszabb etapokra koncentrált, és közben a bokszkiállásokat és a kerékcseréket is sűrűn gyakorolták.
Hosszú órákon át a sauberes Kobajasi volt az egyetlen, aki jelentősen javítani tudott korábbi időeredményén - a japán alatt újra megfelelően kezdett működni a technika, amelynek következtében konstans módon 1:20 alatti köröket tudott futni, és feljött Button és Kubica mögé a harmadik helyre.
Közben a többiek is szorgalmasan köröztek a pályán, kivéve az egyaránt technikai problémákkal küzdő virgines Glockot, és Red Bull Racing versenyzőjét, Webbert. Az ausztrál számára - tegnapi remeklése és tesztelsősége után - ma egy szerencsétlen nap következett.
 |
Webber mellől ezúttal elpártolt a szerencse |
Webber autója még a délelőtt során megadta magát a pályán, és a Red Bull szerelői még jó három és fél óra múltán is csupán találgatni tudták a probléma okát. Így az ausztrál a nap nagy részét a depóban töltötte, igaz, egy motorcserét követően a nap végén néhány kör erejéig még a pályára tudott hajtani.
Annál szorgalmasabban rótta viszont a köröket Jarno Trulli, aki egy nap alatt jóval több kilométert tudott beletenni a Lotusba, mint Heikki Kovalainen az előző két napon összesen, olyannyira, hogy a veterán olasz 141 körével a nap legaktívabb versenyzőjének bizonyult. A T127-es egyelőre mindenképpen megbízhatóbbnak tűnik a másik újonccsapat, a Virgin VR-01-esénél, amelynél ma ismételten hidraulikus problémák jelentkeztek.
A technikai probléma Nico Hülkenberget sem kerülte el. A német alatt egy órával a leintés előtt állt meg a Williams, amely ezután már nem is tűnt fel a pályán a hátralevő időben, ám a fiatal pilóta összességében így is eredményes napot mondhat magáénak.
Csakúgy, mint a két hazai közönség előtt versenyző pilóta, a ferraris Alonso és a Toro Rosso alkalmazásában álló Alguersuari, akik a helyszíni jelentések szerint különösebb problémáktól mentes és igen szorgalmas napot zártak Jerezben. A kétszeres világbajnok 137, míg első teljes szezonjára készülő honfitársa 139 kört tett meg szombaton a pályán.
Jövő héten, csütörtöktől vasárnapig bezáróan Barcelonában folytathatják a felkészülést a csapatok a 2010-es Forma-1-es idényre.
Teszteredmények, Jerez, 2010. 02. 20.
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
az előzőhöz |
Kör |
1 |
J. Button |
McLaren-Mercedes |
MP4-25 |
1:18.871 |
-.--- |
-.--- |
108 |
2 |
R. Kubica |
Renault |
R30 |
1:19.114 |
+0.243 |
+0.243 |
117 |
3 |
K. Kobajasi |
BMW Sauber |
C29 |
1:19.188 |
+0.317 |
+0.074 |
117 |
4 |
V. Liuzzi |
Force India |
VJM03 |
1:19.650 |
+0.779 |
+0.462 |
80 |
5 |
N. Rosberg |
Mercedes |
W01 |
1:20.061 |
+1.190 |
+0.411 |
130 |
6 |
F. Alonso |
Ferrari |
F10 |
1:20.436 |
+1.565 |
+0.375 |
137 |
7 |
J. Alguersuari |
Toro Rosso |
STR5 |
1:21.053 |
+2.182 |
+0.617 |
139 |
8 |
M. Webber |
Red Bull Racing |
RB6 |
1:21.194 |
+2.323 |
+0.141 |
87 |
9 |
N. Hülkenberg |
Williams |
FW32 |
1:21.919 |
+3.048 |
+0.725 |
137 |
10 |
T. Glock |
Virgin |
VR-01 |
1:22.433 |
+3.562 |
+0.514 |
28 |
11 |
J. Trulli |
Lotus |
T127 |
1:23.470 |
+4.599 |
+1.037 |
141 |
|
|
|
|
|
|