F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1975 - Lauda nem talált legyőzőre

1975 - Lauda nem talált legyőzőre

Bálint  2008.01.04. 16:42

Azt követően, hogy a Ferrari elvesztette a világbajnoki címet, az olasz sajtó azzal vádolta a maranellói csapatot, hogy a McLaren azért győzedelmeskedett, mert a Ferrari nem segítette megfelelően Regazzoni munkáját.

Niki Laudát azzal vádolták, hogy csapattársa azért veszítette el világbajnoki címet, mert nem engedte át a győzelmet Zandvoortban és Jaramaban Regazzoninak. Az évad kezdetekor nagy nyugtalanság uralkodott a versenyistállónál, mivel az új autó, a Ferrari 312T csak a harmadik futamon került bevetésre, miután Regazzoni kétszer is balesetet szenvedett.

A március 1-én megrendezésre került futamon Kyalamiban Lauda az ötödik helyet szerezte meg, míg Regazzoni hét körrel a verseny vége előtt egy technikai probléma miatt feladni nem kényszerült a küzdelmet.

A konkurens csapatok többnyire az előző évek modelljeinek módosított változataival álltak rajthoz, amire a szponzori támogatások csökkentése adott okot. Az előző év világbajnoka, Emerson Fittipaldi és csapattársa Jochen Mass a McLaren M23-as modelljével versenyeztek.

Az évadnyitó futamot Buenos Aires-ben rendezték, ahol Fittipaldi egy újabb győzelemmel lett gazdagabb. Carlos Pace megnyerte hazai futamát, a Brazil Nagydíjat, ezért Bernie Ecclestone már a jövő világbajnokát látta benne. Jody Schekter a Dél-Afrika Nagydíjon győzedelmeskedett a Tyrrell volánjánál. A Lotus számára nem kezdődött túl jól az új évad, a csapat arra kényszerült, hogy a Lotus 72-vel vegyen részt a megmérettetéseken. A Shadow két pilótája, Jean-Pierre Jarier és Tom Pryce sem tudott kimagasló eredményt elérni, eltekintve néhány első rajtkockától, illete a Race of Champions elnevezésű versenyen aratott győzelemtől.

A Kyalamiban megrendezésre került utamon egy harminckét esztendős olasz nő is részt vett. Lella Lombardi volt az első női pilóta Teresa de Filipis óta, aki rajhoz tudott állni a Formula-1-ben, ő volt az első, akinek pontot is sikerült szereznie. Lombardi 3,27 másodperccel volt lemaradva a Pole Positiont megszerző Carlos Pace-től.

A Spanyol Nagydíjat megelőzően egyre többen kritizálták a Barcelona mellett fekvő versenypálya biztonságát. A GPDA tiltakozott a verseny megrendezése ellen, azonban a CSI kijelentette, hogy semmi nem teszi indokolttá futam törlését a versenynaptárból. Emerson Fittipaldi tiltakozásképpen kettes sebességfokozatban teljesítette gyors körét, amiért sem a versenybírók, sem a CSI nem büntethette meg. Körideje azonban nem volt elegendő ahhoz, hogy rajthoz állhasson a futamon. Wilson Fittipaldi és Arturo Merzario is lassú körök megtétele mellett döntöttek, majd mondvacsinált technikai hiba miatt a kigurultak a boxba. Niki Lauda meggyőző fölénnyel uralta a mezőnyt, amíg össze nem ütközött Mario Andrettivel. A jobbra sodródó Ferrai nekiütközött Clay Regazzoni autójának, amellyel szertefoszlottak a Scuderia győzelmi esélyei. Ezt követően Rolf Stommelen vette át a vezetést, azonban a hátsó terelőszárny leszakadt autójáról, ami a nézők közé repült, aminek következtében több néző életét vesztette. Amikor a versenyt idő előtt leintették Mass autózott az első helyen.

Monacoban Lauda a 312T-vel Fittipaldi előtt ért célba, melyet további sikerek követtek Zolderben, valamint Anderstorpban. Zandvoort-ban Hunt megszerezte a Hesketh csapat első győzelmét.

Lord Alexander Hesketh nagyon sok pénzt örökölt, és költeni is nagyon szerette. Nagy rajongója volt az autóversenyeknek, versenyző barátja, Anthony "Bubbles" Horsley, a Formula-3-ban versenyzett, igaz kevés sikerrel. Ezzel egy időben volt James Hunt is feltörekvőben, ki a Formula-1-ben próbált magának hírnevet szerezni. Hunt egy gyors versenyző volt, azonban a szerencse sokszor elpártolt mellőle. Ekkor küldték el a March csapattól, miután nézeteltérése támadt Max Mosley-val, és ekkor ismerte meg Belgiumban Hosley-t, akivel egy megállapodást kötött, miszerint Lord Hesketh támogatásával egy F3-as autót vezethetett. Az 1973-as szezonra Hesketh egy F2-es Surtees-t vásárolt, amit azonban Hunt egy tesztelés során totálkárosra tört. Ezt követően Hesketh egy F1-es Surtees-t bérlet, amivel Hunt a harmadik helyet szerezte meg a Race of Champions során Brand Hatch-ben, miután Hesketh úgy döntött, hogy ő is beszáll a világbajnoki sorozatba. Ekkor egy March-ot rendelet, és meggyőzte Harvey Postlethwaite mérnököt, hogy neki építsen autót. Hunt a csapat első pontját a Francia Nagydíjon szerezte, majd Silverstone-ban szintén pontszerző helyen végzett, egy izgalmas versenyt követően negyedik lett. Watkins Glenn-nem már másodikként fejezte be a versenyt, Ronnie Peterson mögött. Jackie Stewart visszavonulása után, Hunt is felzárkózott az élmezőnyhöz. Postlethwaite Hesketh 308-as típusú autója készen állt arra, hogy az 1974-es évben rajthoz álljanak vele az F1-ben. Szintén ebben az évben és ezzel a típusú autóval nyerte meg James Hunt az International Trophy versenyt Silverstone-ban, amit a közönség nagy ünnepléssel fogadott, és szerzett elismerést a Hesketh Racing-nek. Az évad során sikerült kisebb-nagyobb sikereket elérniük, de a Ferrari túl nagy kihívást jelentett, még ha a világbajnok egy McLaren versenyző -Emerson Fittipaldi-lett is.

Az évadzáró futamon Watkins-Glenn-ben Hunt dobogós helyen végzett, és így egy ragyogó teljesítménnyel zárhatta a Hesketh-Ford csapat az évadot. A csapat első és egyetlen győzelmét 1975. július 22.-én szerezte meg, amikor James Hunt Holandiában elsőként haladt át a célvonalon az őt követő Lauda és Regazzoni előtt. A csapatnak nem voltak kereskedelmi szponzorai, és Lord Hesketh vagyona is véges volt, így a kilátások elég bizonytalanok voltak az 1976-os évre. Hunt ekkorra már egy keresett ember volt, Fittipaldi váratlanul elhagyta a McLarent, hogy saját csapatot alapítson, amit egy brazil cukorgyártó vállalat szponzorált. Hunt így a McLarenhez szerződött, akinek sikerült megnyernie ebben az esztendőben a világbajnoki címet. Hesketh ekkor eladta a 308C-t Frank Williamsnek, aki egy előnytelen üzletet kötött Walter Wolffal, egy osztrák származású kanadai olaj-milliomossal. Frank Dernie mérnök megalkotta a 308E-t, de hiányzott egy tehetséges pilóta a csapatból, így a kezdeti lelkesedés és motiváció is eltűnni látszott. Így az igényeiket is kénytelenek voltak lejjebb adni, mivel az 1976-os szezontól kezdve már egyetlen pontot sem sikerült szerezniük. 1978-ban visszavonultak a Formula-1-ből.

Hunt egyre jobb teljesítményeket nyújtott, a Holland Nagydíjon legyőzte Niki Laudát, s a folyamatosan változó pályaviszonyok ellenére felállhatott a dobogó legmagasabb fokára. A napos Paul Ricard-ban Lauda és Hunt újra kettős küzdelmet vívtak az első helyért, ezúttal a küzdelem Lauda javára dőlt el. Silverstoneban az eső ismét gondoskodott a káoszról; a hétvége folyamán során 15 autó ütközött össze. Sokak meglepetésére a Pole Positiont Pryce szerezte meg, majd a verseny során Regazzoni, Hunt, Jarier és ő felváltva vezettek. Amikor a gyakori balesetek miatt a piros zászlóval leintették a versenyt, Fittipaldi haladt elöl. Ez volt az utolsó F1-es győzelme...

Németországban sok versenyző kerék hibákból adódóan kiesett, így a futamot Reutemann nyerte. Ausztriában az eső ismét bonyodalmakat okozott, a versenyt itt is leintették. Ekkor a közönség-kedvenc Brambilla haladt elöl. Ezzel a March csapat megszerezte első győzelmét 1970 óta.

A felvezető körben Mark Donohue tragikus balesetet szenvedett, aminek következtében belehalt fejsérüléseibe.

Az amerikai versenyző a hazájában rendezett versenyeken nagyon sikeres volt, a Formula-1-be azonban nem sikerült érvényesülnie. Korábbi pályafutását Walt Hansgen finanszírozta, 1968-ben megnyerte a TransAm bajnoki címét, és Le Mans-i 24 órás versenyt. Két évvel később az Indianapolisi 500 mérföldes megmérettetést és a TransAm sorozatban ismét győzedelmeskedett, valamint egy Indy-Car versenyt is első helyen fejezett be. Formula-1-es karrierje az 1971-es Kanada Nagydíjon kezdődött, ahol egy McLarennel a harmadik helyezett lett. 1972-ben Indianapolisban győzedelmeskedett, a következő esztendőben a Can-Am Bajnokságot nyerte meg. Ezt követően a Formula-1-ből való visszavonulását fontolgatta, azonban nem utasította el az 1974-ben kínálkozó lehetőséget, amelyet a Penske ajánlott neki. Első futamán az ötödik helyet sikerült megszereznie. 1975-ben egy teljesen szezonra kapott lehetőséget, azonban az Osztrák Nagydíjon véget ért földi pályafutása. A verseny edzésén balesetet szenvedett és súlyos fejsérüléseket szenvedett. Két nappal később agyvérzésben hunyt el, amit egy vérrög okozott.

Lauda eközben csendben gyűjtögette a pontokat; a világbajnoki címe, már a Monzai harmadik helyezésekor biztos volt.

Csapattársa Regazzoni nyerte a versenyt. Az évad utolsó versenyét Watkins Glenn-ben rendezték, ahol Lauda újabb győzelmet szerzett. A Lotus számára ez volt minden idők legrosszabb szezonja.

Novemberben egy újabb tragédia sokkolta a motorsport kedvelőket; Graham Hill, repülőgép-szerencsétlenség áldozata lett, amikor egy edzés után hazafele tartott csapata néhány tagjával.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?