Hamilton a McLarennel elverte a mezőnyt Jerezben
Bálint 2008.02.12. 19:59
Még mielőtt azt hihettük volna, hogy manapság a Forma-1-ben az a divat, hogy egyszerre egy pályán csak két csapat tesztelhet - a Ferrari és a Toyota kétszer háromnapos bahreini különmunkája után hétfőn is csak a Williams és a Red Bull Racing indította be autóit-, Jerezben kedden újra nagyüzemben zajlott a munka.
A hétfőn véget érő ázsiai túrája után - teljesen érthető okokból - a Ferrari és a Toyota is kihagyja a spanyolországi tesztet, ám a többiek mindannyian munkába álltak.
A spanyol ringen autózók tavaszias körülmények között próbálgathatták 2008-as technikájukat - tisztelet a kivételnek-, egész nap 20 fok körüli száraz, ám igen szeles időjárás uralkodott.
A keddi nap legjobbja a McLaren istálló volt, az ezüstnyilakat vezető mindkét sofőr az élen zárt. A tesztpilóta Pedro de la Rosánál egyedül Lewis Hamilton volt a gyorsabb, ezen információk birtokában pedig már nem nehéz megállapítani a mai végeredményt. Hamilton egyébként egy leheletnyivel túlszárnyalta a spanyol pályán 2008-as autóval eddig futott leggyorsabb kört, amit egyébként saját maga produkált még januárban (1:19.132).
Az elmúlt napok eseményei után meg kell említeni, hogy Hamilton és a McLaren felkészülését ezúttal szerencsére nem zavarták meg rendbontók, bár bizonyára a barcelonai eseményekből okulva a szervezők Jerezben már felkészültebbek voltak.
Az ezüstös duóhoz legközelebb Robert Kubica tudott férkőzni, és hogy a BMW Sauber továbbra is jó formában van (igaz, a lengyel délelőtt egyszer füstölő autóval tért vissza a bokszba), arról Nick Heidfeld hatodik pozíciója is tanúskodik.
A két kék-fehér négykerekű közt tűnt fel a legutóbbi tesztet az első légterelő meghibásodása miatt szinte teljesen kihagyó Williams japánja, Kazuki Nakadzsima. A jelek szerint a csapatnál minden rendben, a negyedik hely legalább is erre enged következtetni.
Közvetlenül Nakadzsima mögött foglalt helyet a táblázaton Nelsinho Piquet, aki az 5. legjobb időt autózta a Renault-val. A másik R28-ast a fiatal brazil honfitársa, Lucas di Grassi vezette, aki valójában most debütált a franciáknál, hiszen január végén mutatták be hivatalosan.
 |
A Red Bull Racing továbbra sem vetette el teljesen a Barcelonában már megcsodált motorborítását, Mark Webber és David Coulthard ma is ezzel körözött (lásd a képen), és az ausztrál a hetedik helyig jutott, persze nem feltétlenül a "cápauszonynak" köszönhetően.
A 8. és a 10. pozíció közé értelemszerűen ketten férnek be, kedden ez a 125 megtett körével a nap legaktívabb tagjává avanzsáló Nico Rosbergnek és a Toro Rossót vezető Sebastian Vettelnek adatott meg. Utóbbi pilóta egy alkalommal elmérte a tízes kanyart, és emiatt a piros zászlót lengették nem sokkal négy előtt. E tekintetben Alexander Wurz volt Vettel cinkostársa, az osztrák még délelőtt sokallt be az egyes kanyarban. A Honda tesztpilótája egyébként mással nem tudta felhívni magára a figyelmet, ugyanis ismét utolsó lett a japánok 2008-as autójával...
A másik Hondát Rubens Barrichello próbálta minél jobb tempóra ösztökélni, ám a rutinos brazil is csak a 12. legjobb időt tudta produkálni, tehát a sikerre éhes istállónál továbbra sem lehetnek elégedettek az eddig látottakkal.
Szóhoz jutott, de sok vizet nem zavart a mai napon Takuma Szato és Vitantonio Liuzzi, a Super Aguri és a Force India pilótája csak Wurzot tudta maga mögé utasítani.
Egy kisebb közjáték zavarta meg a kedd reggeli startot, ugyanis kilenckor az autók többsége a bokszutca kijárata felé igyekezett, ám a lámpák nem váltottak zöldre, mert a pályán egy munkás még nem volt biztonságos helyen. Az illető az utolsó kanyarnál található bukótér javításainál segédkezett, amelyet a hétvégi MotoGP-tesztre készítettek elő. Webber autójának motorja várakozás közben megállt, a többi versenygépet pedig vissza kellett húzni a garázsba, mivel a kezdést öt perccel eltolták.
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Idő |
Különbség |
Különbség
előzőhöz |
Kör |
1 |
L. Hamilton |
McLaren-Mercedes |
MP4-23 |
1:19.102 |
-.--- |
-.--- |
89 |
2 |
P. de la Rosa |
McLaren-Mercedes |
MP4-23 |
1:19.287 |
+0.185 |
+0.185 |
88 |
3 |
R. Kubica |
BMW Sauber |
F1.08 |
1:19.539 |
+0.437 |
+0.252 |
91 |
4 |
K.Nakadzsima |
Williams |
FW30 |
1:19.601 |
+0.499 |
+0.062 |
93 |
5 |
N. Piquet jr. |
Renault |
R28 |
1:19.660 |
+0.558 |
+0.059 |
120 |
6 |
N. Heidfeld |
BMW Sauber |
F1.08 |
1:19.958 |
+0.856 |
+0.298 |
94 |
7 |
M. Webber |
Red Bull Racing |
RB4 |
1:20.013 |
+0.911 |
+0.055 |
113 |
8 |
N. Rosberg |
Williams |
FW30 |
1:20.029 |
+0.927 |
+0.016 |
125 |
9 |
S. Vettel |
Toro Rosso |
STR-02 |
1:20.105 |
+1.003 |
+0.076 |
53 |
10 |
D. Coulthard |
Red Bull Racing |
RB4 |
1:20.176 |
+1.074 |
+0.071 |
111 |
11 |
S. Bourdais |
Toro Rosso |
STR-02 |
1:20.418 |
+1.316 |
+0.242 |
82 |
12 |
R. Barrichello |
Honda |
RA108 |
1:21.133 |
+2.031 |
+0.715 |
71 |
13 |
L. di Grassi |
Renault |
R28 |
1:21.200 |
+2.098 |
+0.067 |
92 |
14 |
T. Szato |
Super Aguri |
SA07-05B |
1:21.400 |
+2.298 |
+0.200 |
90 |
15 |
V. Liuzzi |
Force India |
F8-VII-B |
1:21.553 |
+2.451 |
+0.153 |
103 |
16 |
A. Wurz |
Honda |
RA108 |
1:21.950 |
+2.848 |
+0.397 |
86 |
|