Massa a mezőny élén a teszt záró napján
Bálint 2008.07.11. 09:25
Csütörtökön véget ért a Német Nagydíj helyszínén, a Hockenheimben zajló kollektív teszt, és a záró napon a ferraris Felipe Massa autózta a legjobb időt. A brazil nagyon megközelítette ugyan a mclarenes Lewis Hamilton szerdai legjobbját, túlszárnyalni azonban nem tudta a brit idejét, akit Heikki Kovalainen váltott fel az utolsó napon.
Az olasz alakulatnál tehát Massa fejezte be a tesztelést, ám a Ferrari számára nem ért véget a Német Nagydíjra való felkészülés, Luca Badoer ugyanis jövő kedden Fioránóban még pályára viszi az F2008-ast.A maranellóiak brazilja egyébként, aki a múlt hétvégi Brit Nagydíjon katasztrofálisan szerepelt, egy perc tizenöt másodpercen belüli időt (1:14.989) ért el csütörtökön, ám még így is több mint egy tized másodperccel elmaradt Hamilton szerdai legjobbjától (1:14.872).
A mezőny tagjai egyébként kellemes időben róhatták a köröket a pályán, a legszorgalmasabban Jarno Trulli tette mindezt a Toyotával, és összesen 129 körig jutott Németországban a pilóta. A japán gárda új, cápauszonyszerű motorborítást is tesztelt Hockenheimben, amitől jelentős javulást remélnek.
A csapatok egyébként szerdához hasonlóan az utolsó napon is versenyzőpárosaik valamely tagját szerepeltették, és a Force India sofőrje, Giancarlo Fisichella kivételével mindenki 100 kör fölé jutott a nap végére. Az olasz körülbelül délután három óra magasságában összetörte a VJM-01-et, ami miatt a piros zászló is előkerült. Fisico az utolsó harminc percben azonban még a pályára hajthatott.
Massa mögött egyébként kisebb meglepetésre a hondás Jenson Button végzett, akinek nem sok kellett volna ahhoz, hogy egy perc tizenöt másodperc alá kerüljön. A brit pilóta új aerodinamikai fejlesztéseket próbálgatott csütörtökön, amelyek a jelek szerint nagyszerűen működtek az RA108-ason.
A duó mögött a Hamiltont váltó Kovalainen érte el a harmadik legjobb időt, a finn azonban már kereken három tizedmásodpercet kapott ferraris riválisától. Csütörtökön Mark Webber volt a negyedik leggyorsabb, aki mögött nem sokkal lemaradva zárt ötödikként Sebastian Vettel a Toro Rossóval.
Fernando Alonso a hatodik legjobb időt produkálta a Renault R28-as modelljével a teszt utolsó napján. Korábbi csapattársához hasonlóan a spanyol miatt is félbe kellett szakítani a gyakorlást egy alkalommal, miután fél öt magasságában megállt alatta az autó. A williamses Nakadzsima Kazuki miatt ugyancsak elő kellett venni a piros zászlót, a nap végén végül hetedikként záró japán pilóta versenygépe ugyanis mechanikai probléma miatt robbant le még a délelőtt folyamán.
A BMW Sauber sofőrje, Robert Kubica a nyolcadik legjobb ivolt, és a lengyel csak a Toyota új fejlesztéseit próbálgató Trullit és a már említett Fisichellát tudta megelőzni.
A gyakorláson résztvevőknek a beállítások és az új fejlesztések tesztelése mellett az ebédszünetben arra is lehetőségük volt, hogy a rajtot gyakorolják.
Teszteredmények, Hockenheim, 2008.07.10.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
az előzőhöz |
Kör
|
1 |
F. Massa |
Ferrari |
F2008 |
1:14.989 |
-.--- |
-.--- |
109 |
2 |
J. Button |
Honda |
RA108 |
1:15.081 |
+0.092 |
+0.092 |
121 |
3 |
H. Kovalainen |
McLaren |
MP4-23 |
1:15.289 |
+0.300 |
+0.208 |
123 |
4 |
M. Webber |
Red Bull Racing |
RB4 |
1:15.378 |
+0.389 |
+0.089 |
118 |
5 |
S. Vettel |
Toro Rosso |
STR3 |
1:15.556 |
+0.567 |
+0.178 |
106 |
6 |
F. Alonso |
Renault |
R28 |
1:15.593 |
+0.604 |
+0.037 |
115 |
7 |
K. Nakadzsima |
Williams |
FW30 |
1:15.759 |
+0.770 |
+0.166 |
119 |
8 |
R. Kubica |
BMW Sauber |
F1.08 |
1:15.869 |
+0.880 |
+0.110 |
107 |
9 |
J. Trulli |
Toyota |
TF108 |
1:16.065 |
+1.076 |
+0.196 |
129 |
10 |
G. Fisichella |
Force India |
VJM01 |
1:16.113 |
+1.124 |
+0.048 |
74 |
|