Hamilton átgyalogolt a mezőnyön Hockenheimben
Bálint 2008.07.20. 17:08
Lewis Hamilton a versenyen is tarthatatlan volt Németországban, és könnyed győzelmet aratott. A Német Nagydíj hőse mégsem ő, hanem Nelsinho Piquet volt, aki meglepetésre 2. lett a ferraris Felipe Massa előtt. Timo Glock szerencsés kimenetelű, de brutális balaesetet szenvedett.
A Német Nagydíj rajtja előtt borult volt ugyan az ég, de az eső nem esett, és a pilóták száraz aszfalton sorakozhattak fel a célegyenesre a rajtprocedúrához.
A start nagyon simán alakult, mindenki megőrizte testi épségét, egyetlen kiesőt sem kellett elkönyvelnünk. Lewis Hamilton az élről puskagolyóként lőtt ki, a mellőle rajtoló Felipe Massa pedig nem is gondolhatott arra, hogy megszorongassa a McLarent, hiszen a brazil figyelmét Heikki Kovalainen vonta el, aki az első néhány kanyarban be-benézett Massa mellé.
Az első hármas sorrendje azonban nem változott, nem úgy a mögöttük lévőké. A start nyertese Robert Kubica volt, a lengyel a hetedikről a 4. pozícióba ugrott előre, miután átlépte a Trulli, Alonso, Räikkönen hármast. Ez a trió ezt követően is magára vonta a figyelmet, Fernando Alonso ugyanis támadni kezdte az előtte haladó Toyotát, de az egyik kísérletnél kiesett a ritmusból, amit Räikkönen ki is használt, megelőzte a spanyolt.
 |
Hamilton már a rajt után is nyerő pozícióban volt |
Az élen Hamilton folyamatosan 2-5 tizeddel jobb köröket futott, mint a mögötte haladók. Ekkor még nem lehetett tudni, hogy az ezüstnyílban ülő brit könnyebb autója miatt ennyire gyors, vagy pedig egyszerűen csak ennyire ráérzett a Hockenheimringre.
A következő körökben viszont alig történt valami. A 13-14. helyen David Coulthard támadta Jenson Buttont, a skót próbálkozásait siker koronázta, de ezt leszámítva csendesen csordogáltak az események.
A bokszkiállások sorát - ahogyan az várható volt - Lewis Hamilton kezdte meg. A brittel egyszerre állt ki a 18. körben Robert Kubica is, az utóbbi körökben ők ketten voltak a leggyorsabbak a pályán.
Két körrel később azonban némi meglepetésre Massa is kiállt szerelőihez, tehát a Ferrari nem azért volt sokkal lassabb, mert nehezebb volt, mint a McLaren...
Az olasz istálló drukkereit tovább szomorította, hogy az eddig roppant halovány Kimi Räikkönen is a bokszba látogatott a 23. körben, tehát a nagymennyiségű üzemanyag a finn esetében sem lehetett magyarázat a lassúságra.
A 36. körben azonban új fordulatot vettek az események. A célegyenesre ráfordító kanyarban Timo Glock brutálisat esett! A német Toyotájának jobb hátsó kereke a kanyarban egyszerűen kitört a helyéről, Glock pedig háttal, óriási tempóval, a bokszutcát a pályától elválasztó betonfalnak ütközött. A becsapódás után a Toyota tolatva gurult keresztbe a pályán. Glock csak nagy nehezen tudott kiszállni a roncsból, szemmel láthatóan fájdalmai voltak, csak segítséggel tudott lebicegni a bukótérből.
A biztonsági autó természetesen behajtott a pályára, ez pedig egy csapásra eltüntette az addigi különbségeket. Ezt leginkább Hamilton bánhatta, hiszen már megnyugtató előnye volt.
Néhány körrel később kinyitott a bokszutca, a mezőny nagy része pedig ki is állt tankolni és új gumikat vételezni. Lewis Hamilton a kisebbséghez tartozott ezúttal, ő ugyanis kint maradt a pályán.
27 körrel a vége előtt a biztonsági autó elengedte a mezőnyt, Hamilton pedig könnyedén ellépett a Nick Heidfeld vezette mezőny elől. Jenson Button kicsit elmélázott, ugyanis Hamilton mögött ragadt, pedig neki még a safety caros időszak alatt meg kellett volna kerülnie a mezőnyt, és beállni a sor végére. Ezt az új rajt után tette meg a brit.
17 körrel a verseny vége előtt Hamilton letudta utolsó szervizelését és Massa mögé jött vissza. A mclarenes ezúttal is sokkal gyorsabb volt, mint a ferraris, így könnyedén előzte meg a brazilt. Hamilton ezt követően üldözőbe vehette az élen álló Nelsinho Piquet-t! Nem elírás történt, az újonc brazil valóban vezetett, hiszen számára a lehető legjobbkor jött a biztonsági autós fázis, hiszen éppen előtte volt kint tankolni és kereket cserélni, és a Renault-nál úgy tervezték, hogy a brazil többet már nem jön ki a bokszba. Így Nelsinho szép lassan az élbolyba keveredett, bár Hamiltonnal ő sem kezdett el kakaskodni, inkább előzékenyen elengedte a hétvége legjobbját.
 |
Piquet-nek ezúttal minden összejött |
Ekkor már csak 7 kör volt hátra, ezalatt pedig már a 3. helyen autózó Massa sem tudott megérkezni Piquet-re, a Renault pilótája így szélsebesen száguldott pályafutása legjobb eredménye felé.
A leintésig nem változott az élmezőny, Hamilton tehát magabiztosan nyert, a szenzációs napot kifogó Nelsinho Piquet előtt, akit Massa kísért át a célvonalon.
A biztonsági autós fázis után új erőre kapó Nick Heidfeld negyedik lett, és nem is sok kellett volna a németnek, hogy Massát támadni kezdje, de pechjére a futamot leintették. AZ 5. pozíció Heikki Kovalainené lett, akit a szintén a hajrára feltámadó Räikkönen követett Robert Kubicával a nyakán. Az utolsó pontot Sebastian Vettel szerezte meg a Toro Rossóval.
Jarno Trulli csak egy hajszállal maradt le a pontszerzésről. A nap vesztese, Fernando Alonso az 5. helyről indulva végig nagyon peches volt, az összes előzési kísérletből rosszul jött ki, általában ilyenkor még őt is megelőzte legalább egy riválisa, a kétszeres világbajnok végül 11. lett.
Győzelmével, és a ferrarisok gyengébb szereplésének köszönhetően Hamilton összetettben is ellépett a vörös duótól. A brit Massa előtt 4, Räikkönen előtt pedig 7 ponttal vezet.
Német Nagydíj
2008. július 20. vasárnap |
Végeredmény |
1. |
 |
Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes] |
1ó31:20.874 |
10 pont |
2. |
 |
Nelsinho Piquet
[Renault] |
+ 5.586 |
8 pont |
3. |
 |
Felipe Massa
[Ferrari] |
+ 9.339 |
6 pont |
4. |
 |
Nick Heidfeld
[BMW Sauber] |
+ 9.825 |
5 pont |
5. |
 |
Heikki Kovalainen
[McLaren-Mercedes] |
+ 12.411 |
4 pont |
6. |
 |
Kimi Räikkönen
[Ferrari] |
+ 14.403 |
3 pont |
7. |
 |
Robert Kubica
[BMW Sauber] |
+ 22.682 |
2 pont |
8. |
 |
Sebastian Vettel
[Toro Rosso] |
+ 33.299 |
1 pont |
9. |
 |
Jarno Trulli
[Toyota] |
+ 37.158 |
|
10. |
 |
Nico Rosberg
[Williams] |
+ 37.625 |
|
11. |
 |
Fernando Alonso
[Renault] |
+ 38.600 |
|
12. |
 |
Sébastien Bourdais
[Toro Rosso] |
+ 39.111 |
|
13. |
 |
David Coulthard
[Red Bull Racing] |
+ 54.971 |
|
14. |
 |
Giancarlo Fisichella
[Force India] |
+ 59.093 |
|
15. |
 |
Nakadzsima Kazuki
[Williams] |
+ 1:00.003 |
|
16. |
 |
Adrian Sutil
[Force India] |
+ 1:09.488 |
|
17. |
 |
Jenson Button
[Honda] |
+ 1 kör |
|
Leggyorsabb kör |
|
 |
Nick Heidfeld
[BMW Sauber] |
1:15.987 (52. kör) |
|
Kiesők |
18. |
 |
Rubens Barrichello
[Honda] |
52. kör |
|
19. |
 |
Mark Webber
[Red Bull Racing] |
41. kör |
|
20. |
 |
Timo Glock
[Toyota] |
37. kör |
|
|