F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1996 - Damon Hill legyőzhetetlen volt

1996 - Damon Hill legyőzhetetlen volt

Bálint  2008.01.04. 17:07

Schumacher gyengélkedése, Hill diadalma, és Villeneuve felcsillanása a porondon.

Miután 1995-ben Damon Hill ismét második helyen végzett Michael Schumacher mögött, a szakma és maga a Williams is elvesztette a hitét a brit fiatalemberben. Ekkor a legenda, Graham Hill fia meghökkentő kijelentést tett.

"Sokan azt hiszik, hogy azért lehetek a Williamsnél, mert ismert a nevem, és szép a mosolyom. A következő évben bebizonyítom, hogy nincs igazuk azoknak, akik már most leírnak engem, világbajnok leszek."

Ebben a szellemben kezdett neki tervének megvalósításába a brit. Már az Ausztrál Nagydíjon is látszott, hogy minden idők legelszántabb Damon Hillje áll szemben kihívóival. A hatalmas balesettel (Martin Brundle Jordanje Johnny Herbert Sauberével találkozott, aminek következtében Brundle autója a levegőben néhány szaltó után a sáncnak csapódott, szerencsére a versenyző csodával határos módon sértetlenül szállt ki a ripityára tört autóból.) tarkított futamon mindenkit maga mögé utasítva gyűjtötte be első 1996-os győzelmét.



Brundle bukása Ausztráliában



Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy újdonsült csapattársa, Jacques Villeneuve eszén nem tudott túljárni, mert a kanadai fantasztikus manőverezéssel maga mögött tartotta a bizonyítási vágytól égő szigetországit. A sors végül Hill segítségére sietett, mert az újonc autójában rakoncátlankodott az olajnyomás, ezért a bokszból lassabb tempóra kötelezték, akit Hill így könnyedén megelőzött. Villeneuve mindenesetre azzal, hogy a futam jelentős részében jobb volt az istálló első számú pilótájánál, mindenki számára egyértelművé tette, hogy új csillag tűnt fel a motorsport egén.

Az esős Brazil Nagydíjon viszont még inkább kidomborodott Damon Hill fölénye. Már az időmérőt is közel egy másodperccel nyerte az akkor még Jordanben vitézkedő Rubens Barrichello előtt. A brit aztán a futamon sem hagyott esélyt senkinek, magabiztosan lett első. A futam krónikájához hozzátartozik, hogy a 27 millió dolláros évi keresetért a Benettontól a Ferrarihoz igazoló Michael Schumacher harmadik helyével megszerezte első vb-pontjait az olasz csapatnál. Másodikként Jean Alesi ért célba, Villeneuve technikai probléma miatt feladta a versenyt.

Argentínában Hill immáron triplázott. A kvalifikáción ezúttal ugyan mindössze néhány tizeddel tudta megverni az egyre jobb formába lendülő Schumachert. Vasárnap a német idő előtt befejezte a versenyt, ám az időmérőn alaposan lemaradó, több mint fél másodperces hátrányt összeszedő Jacques Villeneuve ezüstérmes lett. Damon Hill argentin győzelmével tizennyolc pontosra növelte előnyét csapattársával szemben, aki begyűjtötte második pódiumos helyezését.

Már az évad elején látszott, hogy a Ferrarinak nem sikerült kellő mértékben fejlesztenie az autón, ezért Schumacher hol saját hibájából, hol technikai problémák miatt idő előtt befejezte a futamokat. Az előző két év világbajnoka hatalmas reményekkel érkezett az olasz istállóhoz, ám nagyon hamar elvágta magát és csapatát a hőn áhított világbajnoki címtől. Az olaszok tizenhét éve vártak a megváltóra, és Schumacher szerződtetése után nagyon bíztak abban, hogy Jody Scheckter után ismét világbajnoki címet ünnepelhetnek.

Az Európa Nagydíjon beérett az, amivel már mindenki számolt. Szombaton még csak altatta ellenfeleit Jacques Villeneuve, hiszen Damon Hill majdnem egy másodperccel volt jobb a kanadainál, ám a futamon teljesen felborultak az erőviszonyok, a Williams másodikszámú pilótája parádésan versenyezve megszerezte pályafutása első futamgyőzelmét. Hill negyedikként ért célba, és az előző futamon üres kézzel távozó Michael Schumacher megszerezte első ezüstérmét a szezonban.

A győzelemtől megrészegülve a kanadai San Marinóban semmit sem tudott letenni az asztalra, szemben Hillel, aki negyedik győzelmét söpörte be. Pedig a szombati kvalifikáción még senki nem gondolta komolyan, hogy a második helyről induló brit a hétvégén szárnyaló Schumacherrel együtt, mindenkit megverve bezsebeli a maximum pontszámot. Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy Jacques Villeneuve a felfüggesztés meghibásodása miatt idejekorán kiállni kényszerült. Harmadikként a Benetton-Renault-val Gerhard Berger gördült át a célvonalon. Az időmérőt megnyerő Schumacher végül tizennégy másodperces hátránnyal második helyen fejezte be a futamot, és ezzel értékes pontokkal gazdagította csapatát.

Az évad legtrükkösebb versenyét ezúttal (is) Monacóban rendezték, ahol rendkívül nedves körülmények között az összes favorit kiesett, és így a "kicsiké" lett a főszerep. Az őrült futamot összesen hét versenyautó fejezte be. A dobogó legfelső fokára pályafutása során először - és azóta már tudjuk, utoljára - a Ligier-Mugen-Honda pilótája, Olivier Panis állhatott fel. Már a pénteken elért harmadik helyével is jelezte a francia, hogy nagyon fekszik neki a pálya, igaz a kvalifikáción nem tudott villogni, de a futamgyőzelem a legjobb vigaszdíj volt a számára. David Coulthard, illetve Johnny Herbert osztozott a második és harmadik helyen.



Schumacher monacói hibája



Spanyolországban Hill tovább gyengélkedett, bár az események folytatását nézve, lehet, hogy csak erőt gyűjtött. Mindenesetre Montmelóban (Barcelona mellett) az angol esélytelenül ténfergett a pályán, amit egy balesettel meg is koronázott, ami egyben a versenye végét jelentette. A Williamsszel ellentétben a Ferrari a szezon eme szakaszában magára talált, és Michael Schumacher személyében megszerezték első diadalukat 1996-ban. A Williams istálló vezérkara tehetetlenül nézte végig, ahogy sorozatban másodszor nem őket intik le elsőként a kockás zászlóval, igaz Jacques Villeneuve harmadik helye némi vigaszt jelentett számukra.

A világbajnokságot vezető csapatnak nem sokáig okozott fejtörést a Ferrari, hiszen Schumacher a diadal után Montreálban és a Magny-Cours-ban sem szerzett pontot. A napsütötte kanadai hétvégén a két Williams küzdött egymással, ám mind hazájában, mind Franciaországban Villeneuve húzta a rövidebbet. Damon Hill megállíthatatlan volt, és egyedül Franciaországban a kvalifikáción Schumacher tudta egy pillanatig megfogni a britet pole pozíciójával. A versenyen viszont ismét nem volt ember, aki fel tudta volna tartóztatni az extázisban versenyző Hillt.

Villeneuve meg is orrolt csapattársára, és Silverstone-ban esélyt sem adva másnak behúzta a tíz pontot. Másodikként Gerhard Berger, harmadikként Mika Häkkinen ért célba.

A Német Nagydíjon Hill ismét magához vette a kezdeményezést, de Villeneuve sem volt boldogtalan a maga hat pontjával. Michael Schumacher hazai közönség előtt sem tudott megújulni, és a negyedik helyezéssel láthatóan nem volt kibékülve. Pedig a német közönség a kvalifikáción elért harmadik helye után méltán reménykedett egy esetleges pódiumos pozícióban.

Két hét múlva a Formula-1 mezőnye hozzánk látogatott. A szombati kvalifikációt kevesebb, mint egy tized másodperccel Hill előtt Schumacher nyerte, ám a futamon az addig háttérben szemlélődő Jacques Villeneuve villogott, és pályafutása harmadik diadalát ünnepelhette. Damon Hill a dobogó második fokát kaparintotta meg, és láthatóan egyáltalán nem volt elégedetlen a hat pont miatt. A harmadik helyre ismét egy Benetton-Renault ért oda. Igaz, Jean Alesi Damon Hillt nem tudta megszorítani, de a bronzéremmel a csapatnál tökéletesen elégedettek voltak.

A Belga, illetve az Olasz Nagydíjon láthatóan megindult a Ferrari szekere, Michael Schumacher mindkétszer az élre röpítette az olaszok autóját. A nagy formajavulás azonban már későn jött, mert addigra a német olyan ponthátrányba került, amit már nem tudott behozni. Estorilban Villeneuve, az évadzárón, Suzukában Damon Hill diadalmaskodott és könnyedén lett világbajnok.





Az 1996-os évadban Damon Hill bebizonyította, hogy méltó édesapja, Graham Hill örökségéhez, és egyúttal minden kétkedőt elnémított. A világbajnoki cím ellenére Hillnek nem volt maradása a Williamsnél, és 1997-re mindenki megrökönyödésére a gyengécske Arrowshoz igazolt, ahol pályafutása végzetes irányt vett. Erről, és Villeneuve szárnyalásáról a következő írásunkban számolunk be.


Az 1996-os világbajnokság végeredménye
Pilóták:

  Pilóta Csapat Pont
1. D. Hill Williams 97
2. J. Villeneuve Williams 78
3. M. Schumacher Ferrari 59
4. J. Alesi Benetton 47
5. M. Häkkinen McLaren 31
6. G. Berger Benetton 21
7. D. Coulthard McLaren 18
8. R. Barrichello Jordan 14
9. O. Panis Ligier 13
10. E. Irvine Ferrari 11
11. M. Brundle Jordan 8
12. H. Frentzen Sauber 7
13. M. Salo Tyrrell 5
14. J. Herbert Sauber 4
15. P. Diniz Ligier 2
16. J. Verstappen Footwork 1
17. U. Katajama Tyrrell 0
18. R. Rosset Footwork 0
19. G. Fisichella Minardi 0
20. P. Lamy Minardi 0
21. L. Badoer Forti 0
22. G. Lavaggi Minardi 0
23. A. Montermini Forti 0
24. T. Marques Minardi 0


Csapat
  Csapat Motor Pont
1. Williams Renault 175
2. Ferrari Ferrari 70
3. Benetton Renault 68
4. McLaren Mercedes 49
5. Jordan Peugeot 22
6. Ligier Mugen Honda 15
7. Sauber Ford 11
8. Tyrrell Yamaha 5
9. Arrows Hart 1
10. Forti Corse Ford 0
11. Minardi Ford 0

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?