Button tovább faragta Alonso körrekordját Jerezben
Bálint 2009.03.18. 15:32

Hétfő este Fernando Alonso körrekordot futott Jerezben, legalábbis 2009-es Forma-1-es versenyautóval a spanyolnál gyorsabban még senki sem ért körbe a spanyol ringen. Jenson Button kedden gondoskodott róla, hogy a világbajnok uralkodása ne legyen hosszú életű.
Jerezben az előző két naphoz hasonlóan kedden is négy csapat, a Brawn GP, a Renault, a Williams és a McLaren-Mercedes versenyzői teszteltek, és ezúttal is kifogástalan körülmények között dolgozhattak, hiszen a helyszíni beszámolók szerint kellemes, tavaszias idő uralkodik a térségben. A négy istálló közül szerdán és csütörtökön viszont már csak utóbbi kettő hajt ki a pályára.
A 2009-es szezonra való felkészülést csak a múlt héten megkezdő Brawn GP-től már megszokhattuk, hogy pilótáik remek köridőket szállítanak, és a brit alakulat kedden Jerezben sem okozott csalódást. Jenson Button ugyanis amellett, hogy rengeteget dolgozott (összesen 114 kört tett meg), roppant gyors is volt. 2009-es F1-es versenyautóval ő tudta elsőként 1 perc 18 másodperc alá vinni a köridőt (eddig Alonso volt a leggyorsabb, ideje 1:18.343 volt hétfőn). Button ezzel toronymagasan meg is nyerte a mai edzést, ráadásul műszaki problémák sem hátráltatták.
A Brawn GP egyelőre szponzorok logóitól mentes versenyautójával a Williams és a Renault is tartani tudta a lépést, Nico Rosberg bő két tizedmásodperccel, Nelsinho Piquet pedig három tizeddel volt csak lassabb, legalábbis ha a legjobb köridőket vesszük figyelembe.
A Williams német pilótája azonban mégsem lehet maradéktalanul elégedett szezon előtti utolsó tesztnapjával, jó két órával a leintés előtt ugyanis összetörte az FW31-es kódjelű négykerekűt. Rosbergnek nem esett baja, de a tervezett program némi csorbát szenvedett. Egyébként Rosberg is a nyolcas kanyarban dobta el a technikát, ott, ahol Fernando Alonso vasárnap szintén a gumifalban kötött ki.
A Renault R29-es modelljét kedden Nelsinho Piquet terelgette Jerezben, és amellett, hogy a brazil 133 körével a nap legszorgalmasabb tagja lett, az is örömteli lehet számára, hogy végre már a tempójával sem volt probléma, hiszen néhány századra megközelítette csapattársa, Alonso hétfői idejét. Piquet lelkének minden bizonnyal jót tesz a mai nap a balszerencsés tél után.
 |
Valóban csak ennyire képes a McLaren? |
Amennyire megszokott, hogy a Brawn GP szárnyal, legalább annyira egyértelmű, hogy a McLarent a sor végén kell keresni. Lewis Hamilton ma sem tudott szakítani ezzel a "hagyománnyal", a világbajnok a négyfős mezőnyben is utolsó lett, legjobb körideje pedig közel 1,3 másodperccel maradt el Buttonétól. Hamilton délután hosszú etapokat teljesített, és csapatának már csak két napja maradt arra, hogy ütőképesebbé tegye az MP4-24-es kódjelű ezüstnyilat, különben könnyen felsülhetnek az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon.
A mai nappal tehát a tízből nyolc csapat számára véget is ért a felkészülési időszak, szerdán és csütörtökön pedig a Williams és a McLaren is befejezi a szezon előtti munkát.
Teszteredmények, Jerez, 2009. 03. 17.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
az előzőhöz |
Kör |
1 |
J. Button |
Brawn GP |
BGP 001 |
1:17.844 |
-.--- |
-.--- |
114 |
2 |
N. Rosberg |
Williams |
FW31 |
1:18.071 |
+0.227 |
+0.227 |
66 |
3 |
N. Piquet jr. |
Renault |
R29 |
1:18.382 |
+0.538 |
+0.311 |
133 |
4 |
L. Hamilton |
McLaren-Mercedes |
MP4-24 |
1:19.121 |
+1.277 |
+0.739 |
121 |
|