Kobajasi zárta az élen a második tesztnapot Jerezben
Bálint 2010.02.15. 18:09

A második napon szinte végig száraz pályán, ideális körülmények közt gyakorolhatott a három újonc istállót még nélkülöző Forma-1-es mezőny Jerezben, ahol így elsősorban a mennyiségi munkán, az adatgyűjtésen volt a hangsúly. A legjobb köridőt az utolsó pillanatokban Kobajasi Kamui érte el a BMW Sauberrel.
Csütörtök reggel helyenként még vizes volt a jerezi pálya aszfaltja, de már akkor is sütött a nap, így hamar felszáradt. Délelőtt még volt egy enyhe zápor, de ez nem okozott akkora fennakadást, mint a tegnapi egész napos eső.
Az előzetesen közzétett beosztáshoz képest egy helyen történt változás, a Renault Vitalij Petrov helyén Robert Kubicát szerepeltette a második napon, mivel a száraz pályán egy tapasztalt versenyző visszajelzéseit hasznosabbnak ítélték, márpedig a következő napokra ismét kiadós esőt jósolnak. A mezőny még egy helyen változott a szerdaihoz képest, a Mercedes GP is cserélt, de a németeknél az eredeti tervek szerint is Michael Schumacheré volt a második nap.
A teszt elején Mark Webber diktálta a tempót a tegnap bemutatott Red Bull RB6-ossal, majd nagyjából egy percig Schumacher állt az élen, ezt követően azonban Sébastien Buemi percei következtek, a Toro Rosso tehetsége folyamatosan egyre jobb időket futott, 2,5 óra elteltével már 1:20.504-nél járt, ami lényegesen jobb volt, mint Nico Rosberg szerdai győztes eredménye. Az összehasonlításnak azonban igazán sok értelme nincs, hiszen tudjuk, az első napon csak az első egy órában volt száraz az aszfalt.
Nico Hülkenberg Williamse délelőtt megállt a pályán, a Cosworth motor hidraulikus probléma miatt fulladt le. A német pilóta jó háromórás szerelés után térhetett vissza a pályára.
Nem csak emiatt kellett megszakítani a körözést délelőtt. Timo Glock Virginjéről levált az első légterelő, aminek darabjai beterítették a pálya egy szakaszát. A többiek percekkel később folytathatták a körözést, de mivel az újonc istállónak még nincsenek pótalkatrészei, így számukra igen korán, 11 kör megtétele után véget ért a csütörtöki nap. Ha hozzávesszük, hogy szerdán jókora késéssel kezdhettek és mindössze hét kört tettek meg, elmondható, nem kezdtek túl fényesen - de legalább a többi újonccal ellentétben ők már pályára vitték autójukat.
A délután során a száraz időt kihasználva a többség hosszú etapokat teljesített, a köridők viszont már nem javultak számottevően. A leintéskor azonban mégsem a szinte egész nap élen álló Buemi volt az élen, az utolsó percekben ugyanis Kobajasi Kamui megelőzte őt a BMW Sauberrel.
A leintés előtt bő tíz perccel még egyszer előkerültek a piros zászlók a pályabírói posztokon, Jenson Button McLaren-Mercedese ugyanis megadta magát a hatos kanyarban. A világbajnoki címvédő így is az előkelő harmadik helyen végzett.
A pórul járt Glock után az órákat kihagyó Hülkenberg teljesítette a legkevesebb kört, szám szerint 67-et, ideje alapján negyedik lett, egy hajszállal megelőzve a Force India versenyzőjét, Vitantonio Liuzzit.
A problémamentes napot záró, délután hosszú etapokat teljesítő Schumachert hatodikként rangsorolták. A 41 éves német csak öt körrel tett meg kevesebbet, mint a nála valamivel lassabb, de 129 körével a nap legszorgalmasabb pilótája, a ferraris Alonso. Az autosport.com beszámolója szerint a német egy 35, a spanyol pedig egy 48 körös etapot teljesített délután; a 4428 méteres pályán mindkettő bőven megfelel egy versenytáv felének.
 |
Alonso csütörtökön rengeteget dolgozott a Ferrarival |
A Renault által munkára fogott Kubica nyolcadik lett, a lengyelt pénteken Petrov váltja az R30-as volánjánál. A délelőtt még a lista élén álló Webber a nap végére visszacsúszott az utolsó előtti pozícióba, de a csapatot a második napon nem hátráltatta különösebb probléma.
Az utolsó pozícióban Glock zárt, aki eddig a két nap alatt mindössze 16 mért kört teljesített az új autóval. Hátránya ma szinte hajszálpontosan 10 másodperc volt Kobajasival szemben. Pénteken Lucas di Grassi ül be a VR-01-esbe.
Ezen a héten szombatig tart a teszt Jerezben, de a csapatok ezt követően is maradnak a tesztpályán, mert a jövő héten csütörtöktől szombatig szintén itt folytatják a felkészülést, mielőtt elutaznának Barcelonába a szezon előtti utolsó tesztre.
Teszteredmények, Jerez, 2010. 02. 11.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
az előzőhöz |
Kör
|
1 |
K. Kobajasi |
BMW Sauber |
C29 |
1:19.950 |
-.--- |
-.--- |
103 |
2 |
S. Buemi |
Toro Rosso |
STR5 |
1:20.026 |
+0.076 |
+0.076 |
121 |
3 |
J. Button |
McLaren-Mercedes |
MP4-25 |
1:20.618 |
+0.668 |
+0.592 |
83 |
4 |
N. Hülkenberg |
Williams |
FW31 |
1:20.629 |
+0.679 |
+0.011 |
67 |
5 |
V. Liuzzi |
Force India |
VJM03 |
1:20.754 |
+0.804 |
+0.125 |
80 |
6 |
M. Schumacher |
Mercedes |
W01 |
1:21.083 |
+1.133 |
+0.329 |
124 |
7 |
F. Alonso |
Ferrari |
F10 |
1:21.424 |
+1.474 |
+0.341 |
129 |
8 |
R. Kubica |
Renault |
R30 |
1:22.003 |
+2.053 |
+0.579 |
103 |
9 |
M. Webber |
Red Bull Racing |
RB6 |
1:22.043 |
+2.093 |
+0.040 |
99 |
10 |
T. Glock |
Virgin |
VR-01 |
1:29.964 |
+10.014 |
+7.921 |
11 |
|