Harmadikra összejött: Vettel nyert Malajziában
Bálint 2010.04.08. 14:14

Az idei első két Forma-1-es futamon vezető pozícióból kieső Sebastian Vettelnek Malajziában már kijött a lépés: a Red Bull Racing fiatal pilótája remek rajtot követően megnyerte idei első versenyét. A dobogón csapattársa, Mark Webber és a mercedeses Nico Rosberg zárt még. Hamilton a hatodik helyre zárkózott fel a mezőny végéről, Schumacher és Alonso kiesett.
Száraz, napos időben, 30 fok feletti hőmérséklet mellett kezdődött a 2010-es Maláj Nagydíj, ám a tavalyi özönvíz után már mindenki jól tudja, Sepangban bármikor leszakadhat az ég. Főleg, hogy az elmúlt napokban többször is esett. Az 56 körös versenyt azonban végül nem zavarta meg az eső.
A rajtrácsra csak 23 autó sorakozott fel, Pedro de la RosaBMW Sauberjében a Ferrari motor már a bokszból kivezető körön elromlott (a BMW már csak a csapat nevében szerepel).
Akik viszont ott voltak a célegyenesben, azok izgalmas köröket produkáltak a rajt után. Sebastian Vettel ismét bizonyította klasszisát: a harmadik helyről indulva az első kanyarban márkatársa, a pole pozíciós Mark Webber szélárnyékába betapadva az első kanyarban már elsőként fordult el, Nico Rosberg visszacsúszott a két Red Bull Racing mögé.
A rajt egyébként zökkenőmentesen alakult, ami nem is csoda, hiszen a maláj pálya kifejezetten széles, így több autó is könnyen elfért egymás mellett az első kanyarokban.
 |
Vettel (balra) a rajtnál nyerte meg a futamot: a harmadik helyről rögtön az élre ugrott |
A szombati időmérőt elbaltázó Ferrarik és McLarenek a mezőny végéről rajtoltak (az időmérőn az első etapban az enyhe esőben nem mentek ki a pályára, később, amikor jobban elkezdett esni, akkor pedig már nem tudtak jó kört futni). Ahogyan az várható volt, az egyébként az élmezőnybe tartozó négyes hamar áthámozta magát a lassabb riválisokon. Különösen a 2008-as világbajnok, Lewis Hamilton volt elemében, a brit a rá jellemző agresszivitással kerülgette ellenfeleit. A mclarenes klasszissal a Renault újonca, Vitalij Petrov vívott látványos csatát. Hamilton nem is mindig használt szabályos eszközöket az orosz féken tartására, egyszer több alaklommal is ívet váltott riválisa előtt, amiért a versenyfelügyelők szóban rögtön figyelmeztették is, de büntetést nem kapott.
Az újonc csapatok versenyzői is többször összecsaptak egymással, ezek közül a leglátványosabb a lotusos Jarno Trulli és a Virgin Racing-es Timo Glock találkozója volt, a két autó a negyedik körben összeért, mindketten megpördültek. Glock versenye itt véget is ért, Trulli azonban folytathatta.
Az élen Vettel - szokásához híven - könnyedén tartotta első helyét a csapattárs Webber előtt. A Red Bull az idény első két versenyét is megnyerhette volna már, hiszen a német Bahreinben és Ausztráliában is sokáig első volt, de akkor a technika ördöge megfosztotta őt a győzelemtől. Harmadik nekifutásra talán összejön nekik a siker, hiszen ahhoz kétség sem férhet, hogy a jelenlegi mezőnyben az ő autójuk a leggyorsabb.
Glock mellett Kobajasi Kamui (BMW Sauber), Michael Schumacher (Mercedes GP), Vitantonio Liuzzi (Force India) és Vitalij Petrov (Renault) versenye is idő előtt ért véget műszaki probléma miatt.
A sorrendre a kerékcserék sem voltak különösebb hatással (az élmezőny tagjai egy kiállást választottak), az élen Vettel, Webber és Rosberg pozíciója nem volt veszélyben. A dobogósok mögött a Renault lengyelje, Robert Kubica száguldott az újabb remek eredmény felé (egy hete Ausztráliában második lett). Mögöttük Adrian Sutil hosszú körökön keresztül tartotta Lewis Hamiltont, aki egyszer sem tudott igazán előzési pozícióba kerülni. Kicsit hátrébb a másik McLaren-pilóta, Button sem unatkozott, de ő többnyire védekezett a ferrarisokkal szemben: Massával nem bírt, Alonso támadásait viszont sikeresen visszaverte. A spanyol Ferrarijának csúnya hangja volt egész futamon, minden bizonnyal a váltó ment tönkre a vörös autóban, Alonso azonban így is végig keményen támadta Buttont, ám ennek kiesés lett a vége, az utolsó előtti körben elfüstölt az F10-ese.
A sorrend Alonso kiválását leszámítva nem változott, a versenyt tehát a rajt után élre álló trió nyerte: Vettel és Webber révén a Red Bull kettős győzelmet ünnepelhetett, Rosberg pedig megszerezte az első dobogós helyezést a Mercedesnek. Mindhárom versenyző kifejezetten eseménytelen futamot tudhat maga mögött, de az eredmény birtokában ezt bizonyára egyikük sem bánja.
Robert Kubicának sem volt túl sok dolga, a lengyel ismét értékes pontokat szállított a Renault-nak. Az ötödik helyezett Sutilt Hamilton kísérte be a célba, Massa és Button előtt. Alonso kiesésével a végig remekül autózó Jaime Alguersuari két pontot gyűjtött, és az idei első újonc-pont is megszületett, Nico Hülkenberg tízedikként ért célba a Williams versenygépével.
Vettel sikerével az idei három futamon három különböző csapat három pilótája aratott győzelmet, az élmezőny tehát igazán kiegyenlített. Eddig a négy topcsapat közül a Mercedes adós a győzelemmel, a Ferrari, a McLaren és a Red Bull már begyűjtött egy-egy első helyet.
A tabellára pillantva is egyértelmű, hogy sűrű az élmezőny: a listavezető Felipe Massa és az ötödik helyezett Rosberg közt mindössze négy pont a különbség, de a nyolcadik is csak 15 pontra van a braziltól, ami az idén bevezetett pontrendszerben (25 pontot ér a futamgyőzelem és az első tíz helyezett kap pontokat) könnyedén ledolgozható akár egy hétvége alatt is.
A Forma-1-es világbajnokság negyedik futamát, a Kínai Nagydíjat két hét múlva rendezik Sanghajban.
Maláj Nagydíj
2010. április 4. vasárnap |
Végeredmény |
1. |
 |
Sebastian Vettel
[Red Bull Racing] |
1ó33:48.412 |
25.0 pont |
2. |
 |
Mark Webber
[Red Bull Racing] |
+0:04.849 |
18.0 pont |
3. |
 |
Nico Rosberg
[Mercedes GP] |
+0:13.504 |
15.0 pont |
4. |
 |
Robert Kubica
[Renault] |
+0:18.589 |
12.0 pont |
5. |
 |
Adrian Sutil
[Force India] |
+0:21.059 |
10.0 pont |
6. |
 |
Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes] |
+0:23.471 |
8.0 pont |
7. |
 |
Felipe Massa
[Ferrari] |
+0:27.068 |
6.0 pont |
8. |
 |
Jenson Button
[McLaren-Mercedes] |
+0:37.918 |
4.0 pont |
9. |
 |
Jaime Alguersuari
[Toro Rosso] |
+1:10.602 |
2.0 pont |
10. |
 |
Nico Hülkenberg
[Williams] |
+1:13.399 |
1.0 pont |
11. |
 |
Sébastien Buemi
[Toro Rosso] |
+1:18.938 |
|
12. |
 |
Rubens Barrichello
[Williams] |
+ 1 kör |
|
13. |
 |
Fernando Alonso
[Ferrari] |
+ 2 kör |
|
14. |
 |
Lucas di Grassi
[Virgin] |
+ 3 kör |
|
15. |
 |
Karun Chandhok
[Hispania Racing] |
+ 3 kör |
|
16. |
 |
Bruno Senna
[Hispania Racing] |
+ 4 kör |
|
17. |
 |
Jarno Trulli
[Lotus] |
+ 5 kör |
|
Leggyorsabb kör |
|
 |
Mark Webber
[Red Bull Racing] |
1:37.054 (53. kör) |
|
Kiesők |
18. |
 |
Heikki Kovalainen
[Lotus] |
46. kör |
|
19. |
 |
Vitalij Petrov
[Renault] |
32. kör |
|
20. |
 |
Vitantonio Liuzzi
[Force India] |
12. kör |
|
21. |
 |
Michael Schumacher
[Mercedes GP] |
9. kör |
|
22. |
 |
Kobajasi Kamui
[BMW Sauber] |
8. kör |
|
23. |
 |
Timo Glock
[Virgin] |
2. kör |
|
24. |
 |
Pedro de la Rosa
[BMW Sauber] |
0. kör |
|
|