Räikkönen tesztelsőséggel hangol a szezonra
Bálint 2009.03.11. 15:10

A második napot meglehetősen sok műszaki probléma jellemezte Barcelonában, ahol a Forma-1-es mezőny nagy része a 2009-es szezon előtti utolsó tesztprogramját teljesíti. A legjobb köridő kedden Kimi Räikkönen neve mellé került, a McLaren-Mercedes továbbra is az alsóházban tanyázik.
Kedden már igazi tavaszias időjárás fogadta a mezőnyt Barcelonában, ám a reggeli köridők még alaposan elmaradtak az elsőnapi legjobbaktól, ugyanis az éjszakai eső miatt eleinte még vizes volt a pálya. Később azonban fokozatosan melegedett az idő, a csúcshőmérséklet pedig a 20 fokot is elérte.
A nap egyik legfontosabb kérdése az volt, hogy vajon a hétfői remeklés után a Brawn GP autója hogyan teljesít majd. Nos, kedden Rubens Barrichello vette át a BGP001-es kódjelű modell volánját, és a brazil megjavította márkatársa, Jenson Button idejét, vagyis a Honda utódjának lendülete továbbra is kitart.
A rutinos Barrichello végül a harmadik legjobb időt produkálta, délelőtt viszont technikai problémája akadt, a Mercedes motorral hajtott kasztni a bokszutca végén megadta magát. A csapat hétfőn a váltóval bajlódott, ám ez a szerkezet ma már kifogástalanul működött.
 |
Barrichellóék csak taktikáznak? |
Látva a névváltást és a túlélést múlt héten bejelentő csapat kiváló kezdését, sokakban felmerülhet a gyanú, hogy Button és Barrichello is biztosan a szponzoroknak autózik, vagyis kevés üzemanyaggal a minél jobb köridőkre és helyezésekre törekedtek eddig, de majd a szezonban úgyis visszaesnek. A felvetésre Ross Brawn csapattulajdonos sejtelmesen csak ennyit reagált az auto motor und sport munkatársának: "Meglepődnének, ha tudnák, hogy mennyi üzemanyag volt az autóban."
Természetesen pontos üzemanyag-adatokkal nem szolgálhatunk a többiek esetében sem, így azt sem tudni, hogy Kimi Räikkönen Ferrarija vajon mennyire volt megtankolva, amikor megfutotta az 1:20.314-es körét, ami a napi ranglista első helyéhez segítette őt. A világbajnok egyébként 24 ezredmásodperccel megjavította Nick Heidfeld hétfői győztes idejét. A finn délelőtt főként a bokszkiállásokat gyakorolta, délután pedig egy módosított hátsó szárnnyal és egy új felnifedéllel futott. Räikkönen szezon előtti utolsó tesztnapját a hétszeres világbajnok Michael Schumacher a bokszból figyelte. Problémája is akadt azonban a vörösöknek, a KERS hűtőrendszerének meghibásodása gátolta a folyamatos munkát. Az F60-assal szerdán és csütörtökön Felipe Massa teszi meg az utolsó tesztköröket Barcelonában.
A Ferrarit legjobban Nakadzsima Kazuki tudta megközelíteni a Williams autójával. Az FW31 gyorsasága mellé azonban ezúttal nem párosult a megbízhatóság, a japán délután egyszer a pálya mellett volt kénytelen leparkolni.
 |
Nakadzsimát egyedül Räikkönen előzte meg |
A negyedik pozícióban Jarno Trulli végzett, a Toyota tehát őrzi jó formáját. Az olasz ráadásul a második lett a megtett kilométerek alapján, nem sokkal maradt csak el a keddi legszorgalmasabb versenyzőtől, Nick Heidfeldtől, aki a hatodik leggyorsabb volt a BMW-vel a mai mezőnyben. Heidfeld végrehajtott egy teljes verseny-szimulációt, és ezalatt semmiféle műszaki nehézség nem hátráltatta, ami biztató a számukra a szezonrajt előtt. A rutinos versenyző a rajtot, a bokszkiállást, valamint a stop&go büntetések végrehajtását is gyakorolta.
Heidfeld és Trulli közé Mark Webbert sorolták a köridők alapján, a lábtörését már szinte teljesen kiheverő ausztrál tavalyi csapattársa, az immáron a Red Bull Racing tanácsadói szerepkörében tündöklő David Coulthard "felügyelete" mellett szerezte meg az ötödik helyet. A skót azonban nem lehetett elégedett a látottakkal, hiszen Webber autója megállt a pályán, valamiféle műszaki probléma miatt. Szerdától Sebastian Vettel ül autóba, és állítólag a német kipróbál egy új padlólemezt is.
A Force India-Mercedest Adrian Sutil vitte pályára, a német végül hetedik lett. Szinte pontosan egy tizedmásodperccel maradt el tőle Fernando Alonso, aki 111 megtett körével bizonyította, hogy a Renault kezd magára találni, már ami az R29-es modell megbízhatóságát illeti.
 |
A Renault-t a héten már csak Alonso vezeti Barcelonában |
A McLaren-Mercedesnek eddig sem a megbízhatóság volt a gyenge pontja, sokkal inkább a mutatott tempó. Persze a teszteken futott időeredményekből még nem szabad végleges következtetéseket levonni, de talán nem túlzás azt állítani, a wokingi istállónak jelen pillanatban még van hová fejlődnie.
A nap legpechesebb pilótája kétségtelenül Sébastien Bourdais volt. A francia mindössze 14 kört tehetett meg a barcelonai aszfaltcsíkon, a Toro Rosso hétfőn bemutatott új autójának első felfüggesztése ugyanis megmakacsolta magát. A szerelők ráadásul nem is tudták orvosolni a problémát, ahhoz ugyanis az olaszországi gyárból szükség lett volna néhány alkatrészre. Délután a másik autóval Sébastien Buemi is kihajtott a pályára, de a fiatal svájci idő nélkül zárt, és hat kör megtétele után visszatért a bokszba. A tervek szerint szerdán már az újonc Buemi vezet, de kérdés, hogy a mai kényszerszünet mennyire írja át a programot.
Teszteredmények, Barcelona, 2009. 03. 10.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Autó |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
az előzőhöz |
1 |
K. Räikkönen |
Ferrari |
F60 |
1:20.314 |
-.--- |
-.--- |
55 |
2 |
K. Nakadzsima |
Williams |
FW31 |
1:20.907 |
+0.593 |
+0.593 |
66 |
3 |
R. Barrichello |
Brawn GP |
BGP 001 |
1:20.966 |
+0.652 |
+0.059 |
111 |
4 |
J. Trulli |
Toyota |
TF109 |
1:21.182 |
+0.868 |
+0.216 |
120 |
5 |
M. Webber |
Red Bull Racing |
RB5 |
1:21.347 |
+1.033 |
+0.165 |
66 |
6 |
N. Heidfeld |
BMW Sauber |
F1.09 |
1:21.615 |
+1.301 |
+0.268 |
127 |
7 |
A. Sutil |
Force India |
VJM02 |
1:21.834 |
+1.520 |
+0.219 |
82 |
8 |
F. Alonso |
Renault |
R29 |
1:21.937 |
+1.623 |
+0.103 |
111 |
9 |
H. Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
MP4-24 |
1:21.991 |
+1.677 |
+0.054 |
88 |
10 |
S. Bourdais |
Toro Rosso |
STR-04 |
1:23.039 |
+2.725 |
+1.048 |
14 |
11 |
S. Buemi |
Toro Rosso |
STR-04 |
-:--.--- |
-.--- |
-.--- |
6 |
A tervezett tesztbeosztás, Barcelona, 2009. 03. 09-12.:
|
hétfő |
kedd |
szerda |
csütörtök
|
McLaren |
Kovalainen |
Kovalainen |
Hamilton |
Hamilton |
Ferrari |
Räikkönen |
Räikkönen |
Massa |
Massa |
BMW Sauber |
Heidfeld |
Heidfeld |
Kubica |
Kubica |
Renault |
Piquet |
Alonso |
Alonso |
Alonso |
Toyota |
Trulli |
Trulli |
Glock |
Glock |
Toro Rosso |
Bourdais |
Bourdais |
Buemi |
Buemi |
Red Bull Racing |
Webber |
Webber |
Vettel |
Vettel |
Williams |
Nakadzsima |
Nakadzsima |
Rosberg |
Rosberg |
Brawn |
Button |
Barrichello |
Button |
Barrichello |
Force India |
Sutil |
Sutil |
Fisichella |
Fisichella |
|