Webber újra az élre röpítette a Red Bullt
Bálint 2010.02.25. 15:54

Kivirult az égbolt Jerezben, így érthető módon a csapatok és a pilóták munkakedve is megjött. A legszorgalmasabb a williamses Nico Hülkenberg volt, míg a leggyorsabb időt (egyben a másfél hete tartó jerezi tesztsorozat eddigi legjobb idejét) Mark Webber repesztette a Red Bull-lal. Vettel szerdai elsősége után tehát most a csapattárs is az élen tudott zárni.
Péntekre nemcsak az időjárás, de a mezőny is csaknem teljesen kicserélődött Jerezben. A csütörtökön látott pilóták közül egyedül a finn Heikki Kovalainen nyüstölte tovább pénteken is a Lotust - bánatára hasonló sikerrel. Ma is csak bő fél óra kellett neki ahhoz, hogy először csalja elő a teszt megszakítását jelentő piros zászlós jelzést, igaz, ezúttal önhibáján kívül. A Lotusban a kuplung hibásodott meg, ami miatt Kovalainen egészen délig újabb kényszerpihenőre kényszerült.
Ami a többieket illeti, Fernando Alonso (Ferrari), Mark Webber (Red Bull Racing), Kobajasi Kamui (Sauber), Jenson Button (McLaren), Robert Kubica (Renault), Jaime Alguersuari (Toro Rosso), Nico Hülkenberg (Williams) és Lucas di Grassi (Virgin) egyaránt először foglalhattak a héten helyet versenygépükben. Őket tehát akár a szerencse gyermekeinek is mondhatjuk, mivel sikeresen elkerülték az esőt, és pont akkor vették át csapattársaiktól a munkát, amikor a nap kisütött, és az érdemi munka megkezdődhetett.
A tizenegy fős mezőnyt még két német pilóta tette teljessé, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher (Mercedes GP) és Adrian Sutil (Force India) a szerdai napot követően ülhettek ismét versenyautóba.
Az éjszaka során még végig zuhogott az eső, így a pénteki teszt reggel nyolcas kezdésekor még volt némi víz a pályán, ám a korábbi napoktól eltérően tiszta kék égbolt csábította munkára a versenyzőket, akik pár perc elteltével meg is ejtették első installációs köreiket.
Az első mértkör Michael Schumacher nevéhez fűződött, míg fél óra elteltével az élen Alonso és Button diktálták a tempót, ám 1:27 perces köridőik még mindig jó nyolc másodperccel maradtak el Lewis Hamilton múlt heti leggyorsabb idejétől. A körülmények tehát még mindig messze voltak az ideálistól.
Ráadásul, 36 perc elteltével Kovalainen Lotusa harcképtelenül állt meg a pályán, ami miatt piros zászlós jelzés lépett érvénybe, ami a mezőny többségének első komolyabb pályán töltött etapját félbeszakította.
Mintegy húsz perc elteltével, immár ragyogó napsütésben folytatódhatott a munka, és a javuló körülményekkel az időeredmények is fokozatosan javultak. A megszakítást követően Schumacher hajtott ki elsőként a pályára, és rögtön első gyorskörével át is vette a vezetést, igaz, nem sokáig.
 |
Schumi néha bejelentkezett az élre, végül ötödikként zárt |
Rövid idő leforgása alatt Webber, Alonso, majd Button váltották egymást az élen, és a világbajnoki cím védője már 1:23-as köridőt futott, ami azonban még mindig négy másodperccel maradt el Hamilton múlt heti idejétől.
A köridők további fejlődésének átmenetileg egy bő félórás piros zászlós kavalkád szabott gátat - előbb di Grassi parkolt le műszaki hiba miatt a Virginnel, majd Kobajasinak nem sikerült teljesítenie legelső körét a tesztnapon, szintén technikai meghibásodás miatt. Az eddig a tesztek során biztató formát mutató Sauber számára tehát pocsékul kezdődött a mai nap (Kobajasiék egész nap az üzemanyagrendszerrel bajlódtak).
A többiek viszont hamarosan újra zöld jelzést kaptak, és folytathatták mára tervezett tesztprogramjukat az egyre inkább javuló körülmények közepette. Délelőtt tíz óra magasságában Alonso és a Ferrari már a slick gumikat is megkockáztatta, és példájukat a többiek is gyorsan követték.
A slick gumikkal néhány percre ismét Schumacher vette át a vezetést, de Button sem tétlenkedett, és egy 1:22:6-os idővel újra az élre állt. Az 1:22-es határt elsőként Alonsónak sikerült áttörnie, ám a spanyol is alig negyedórán át számított listavezetőnek, ekkor ugyanis ismét jött Button, és előrukkolt egy 1:21:435-tel. Fél óra elteltével a brit tovább javította idejét, és bement 1:21 alá, ami egyben azt is jelentette, hogy már csak egy másodperccel maradt el mclarenes csapattársa, Hamilton múlt heti leggyorsabb idejétől.
Dél magasságában Kovalainen is újra csatlakozott a mezőnyhöz a Lotusszal. Button ideje egyébként sokáig megközelíthetetlennek tűnt a többiek számára, ám körülbelül egy óra elteltével Alonso egy igen tekintélyt parancsoló tizenöt körös etapot produkált a Ferrarival, amelynek során csupán egy körben csúszott 1:21 fölé az ideje, és a vezetést is átvette egy 1:20:115-ös idővel.
 |
Alonsónak ma is minden szavát lesték a Ferrarinál |
Egy újabb óra telt el, amikor Mark Webber állt élre a Red Bull Racinggel, előbb egy 1:20:022-es, majd egy 1:19:3-as bombaidővel, ami már Hamilton múlt heti leggyorsabb körén is túltett, és így a jerezi tesztsorozat eddigi leggyorsabb köridejének számít. A tárgyszerűség kedvéért jegyezzük meg, hogy az ausztrál ezt az idejét egy mindössze három körből álló etap első körében futotta meg. Később azonban Webber tovább faragott a legjobb köridőből, és egy 1:19:299-cel jelezte, nem egyszeri véletlent jelentett előző gyorsköre.
Az utolsó órában Webber idejét már senki nem tudta megközelíteni, a pénteki tesztnapot tehát az ausztrál az eddigi leggyorsabb jerezi idővel zárta az élen. A második helyen a ferraris Alonso, a harmadikon a mclarenes Jenson Button követte őt.
A nap legszorgalmasabb versenyzőjének a negyedik legjobb idővel záró Nico Hülkenberg bizonyult, aki ma versenybeállításokat tesztelt a Williamsszel, mindenféle technikai hiba nélkül. A kétszeres világbajnok Alonso nemcsak a leggyorsabb körök, de a teljesített kilométerek tekintetében is a második helyen zárta a napot, a ferraris mindössze hat körrel maradt el Hülkenberg 138 körös teljesítményétől.
A mezőny másik spanyolja, Jaime Alguersuari sem tétlenkedett - 120 körével a nap harmadik legaktívabb pilótájának bizonyult. A Toro Rosso versenyzője egyébként elsősorban az autó fékrendszerén és az aerodinamikai beállításokon dolgozott.
Hülkenberg, Alonso és Alguersuari mellett Webber, Button és Kubica is a száz körös álomhatár fölött zárták a napot, ami jól mutatja a pilóták munkakedvét a jó idő beálltával.
A meteorológusok szerencsére szombatra is hasonlóan jó időt jósolnak Jerezben, így várhatóan holnap is nyüzsgő mezőnyre számíthatunk a pályán.
Teszteredmények, Jerez, 2010. 02. 19.
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
az előzőhöz |
Kör |
1 |
M. Webber |
Red Bull Racing |
RB6 |
1:19.299 |
-.--- |
-.--- |
115 |
2 |
F. Alonso |
Ferrari |
F10 |
1:20.115 |
+0.816 |
+0.816 |
132 |
3 |
J. Button |
McLaren-Mercedes |
MP4-25 |
1:20.394 |
+1.095 |
+0.279 |
101 |
4 |
N. Hülkenberg |
Williams |
FW32 |
1:21.432 |
+2.133 |
+1.038 |
138 |
5 |
M. Schumacher |
Mercedes |
W01 |
1:21.437 |
+2.138 |
+0.005 |
79 |
6 |
R. Kubica |
Renault |
R30 |
1:21.916 |
+2.617 |
+0.479 |
100 |
7 |
A. Sutil |
Force India |
VJM03 |
1:21.939 |
+2.640 |
+0.023 |
69 |
8 |
K. Kobajasi |
BMW Sauber |
C29 |
1:22.228 |
+2.929 |
+0.289 |
28 |
9 |
J. Alguersuari |
Toro Rosso |
STR5 |
1:22.564 |
+3.265 |
+0.336 |
120 |
10 |
L. di Grassi |
Virgin |
VR-01 |
1:23.504 |
+4.205 |
+0.940 |
34 |
11 |
H. Kovalainen |
Lotus |
T127 |
1:23.521 |
+4.222 |
+0.017 |
68 |
|