F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Július
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
November (2008)
November (2008) : A Red Bullosok uralták Barcelonát, Vettel zárt az élen

A Red Bullosok uralták Barcelonát, Vettel zárt az élen

Bálint  2008.11.19. 21:31

Barcelonában kedden folytatódott az F1-es csapatok első téli kollektív tesztje, amelyen természetesen ezúttal is már leginkább a 2009-es idényre való felkészülés jegyében telt a munka. A második napon is több csapat próbálgatta jövő évre szánt fejlesztéseit, a legjobb időt pedig Sebastian Vettel jegyezte a Red Bull Racinggel.

Ahogyan arról már korábban beszámoltunk, a Toyota nem utazott Spanyolországba, a japán csapat ugyanis csak decemberben kezdi a munkát.

A második napon egyébként már nem volt túlságosan barátságos idő a katalán pálya térségében, a levegő hőmérséklete ugyanis alig érte el a tíz fokot, míg az aszfalt csak tizenhét fokra melegedett fel. Eső azonban szerencsére nem esett.

Kilenc csapat 16 pilótája dolgozott tehát a pályán, közülük a
BMW Sauberesek voltak azok, akik már a 2009-es szezonra szánt autóval, vagy legalábbis ahhoz leginkább hasonlító versenygéppel rótták a köröket, amelyek a jövőre életbe lépő új szabályok miatt jócskán eltértek a 2008-astól.

A négykerekűekre felkerültek a slickek, volt, aki már a KERS-t is bevetette, és persze többen mentek az új aerodinamikai szabályoknak megfelelően átépített autókkal is, illetve előbbieket a lehető legkülönbözőbb módokon keverték. Az aszfaltcsíkra kigurult versenyzők közül pedig ezúttal azok voltak többségben, akik rajthoz álltak valamelyik csapatnál az idei világbajnoki sorozatban.

De la Rosa ma már a Force Indiánál tesztelt



A keddi tesztnap legnagyobb meglepetése azonban mindenképpen az volt, hogy a McLaren-Mercedes tesztpilótája, Pedro de la Rosa átült a Force India egyik, még Ferrari motorral felszerelt versenygépébe, sőt, a spanyol szerdán is az indiaiaknál vezet majd. A 37 éves versenyző és munkaadója szerint ennek nincs túl nagy jelentősége, könnyen meglehet azonban, hogy a két csapat között létrejött megállapodás szerint a spanyol végül jövőre versenyzői szerződést kap az indiai alakulattól. De la Rosa végül ugyan csak az utolsó helyen zárt kedden, eredménye jobb volt annál, mint amit hétfőn Vitantonio Liuzzi és Adrian Sutil ért el. Utóbbi azonban kedden is lehetőséget kapott, és a középmezőnyben zárt kilencedik legjobb idejének köszönhetően.

Az élen viszont a
Red Bull Racinghez a 2008-as szezon után érkező Sebastian Vettel végzett, az energiaital-gyárosoknál a német pilóta az idei versenygéppel körözött, bár az RB4-esre felkerültek a slickek is. Az egyszeres futamgyőztes német egyébként úgy zárt az élen, hogy délelőtt egy kört sem tudott megtenni, autója ugyanis már az installációs kör után megadta magát, így Vettel csak délután kezdhetett hozzá a munkához. Az RB4-es lángra kapott, amint a német visszatért a bokszutcába. A pilóta végül egyedüliként tudott 1 perc 20 másodperc alatt megtenni egy kört a barcelonai aszfaltcsíkon.

Kedden Bourdais is munkába állt

Vettel mögött a másodiktól negyedikig tartó pozíciót a Toro Rossónál 2009-es versenyzői szerződésért harcoló pilótát szerezték meg, élükön a hétfői leggyorsabb Szato Takumával, aki kedden is szinte egész nap az élen állt. A japán mögött mindössze tizenhét ezreddel elmaradva lett harmadik Vettel 2008-as csapattársa, Sébastien Bourdais, aki csak a délután második felében kapcsolódott be a munkába. Sébastien Bueminek pedig ezúttal be kellett érnie a negyedik hellyel. A faenzaiak azonban még nem a jövő évi szabályoknak megfelelő technikát adták a versenyzőknek.

Mivel de la Rosa tehát a Force Indiánál tesztelt kedden, a McLarennél csak Gary Paffett dolgozott, aki az MP4-23-as módosított változatát, benne a KERS-sel (kinetikus energia-visszanyerő rendszer), vitte pályára. Miután azonban olajszivárgást észlelt a csapat, Paffett elővigyázatosságból átült a KERS nélküli versenygépbe, és végül ötödikként fejezte be a gyakorlást.

A BMW Sauber autója már hétfőn is óriási feltűnést keltett, a hinwiliek ugyanis feltették a jövő évre tervezett első és hátsó szárnyat is. A
Robert Kubica által kezelt versenygépbe mindemellett már a KERS is beépítésre került, a lengyel pedig ezzel az autóval érte el kedden a 6. legjobb eredményt. A BMW Saubernél a második napon Nick Heidfeld is lehetőséget kapott, aki szintén az F1.08-as téli teszteken használt változatát vezethette, a német pilóta azonban csak két társát tudta megelőzni, és a 14. helyen zárt.

A
Williamsnél ma Nico Rosberg állt munkába, akinek autóján, csakúgy, mint a nyitó napon Nico Hülkenberg esetében, csak a hátsó szárny volt a 2009-es előírásoknak megfelelő, vagyis a grove-i gárda egyelőre vár az egy héttel korábban már bemutatott első vezetőszárny tesztelésével. Rosberg végül Kubica mögött mindössze négy (!) ezreddel elmaradva szerezte meg a hetedik helyet.

Rosberg az új hátsó szárnyat és a slickeket tesztelte



A Hondánál a tesztpilóta Alexander Wurzot a gyakorlás második napján Jenson Button váltotta fel, aki ugyancsak a 2008-as autó átdolgozott változatát vitte pályára. A brit a nap végén a 8. legjobb időt jegyezte, és tőle mindössze fél másodperccel maradt el a 2009-es versenyzői szerződésre hajtó Lucas di Grassi. A Honda a fiatal brazil autójára is feltette a jövő évi első vezetőszárnyat, és természetesen a slickek sem maradtak el. Di Grassi neve mellé végül a 10. legjobb idő került, és számára ezzel véget is ért a barcelonai teszt, a záró napon ugyanis Bruno Senna veszi át tőle a kormányt.

A
Renault-nál Nelsinho Piquet hétfőhöz hasonlóan ezúttal is Giedo van der Gardéval rótta a köröket a barcelonai aszfaltcsíkon, és mindketten arra koncentráltak, hogy adatokat gyűjtsenek a Bridgestone sima futófelületű abroncsairól. A brazil pilóta végül a 11. helyen landolt, míg holland kollégája csak de la Rosát tudta megelőzni.

A Ferrarinál kedden is a tesztpilóták kaptak lehetőséget, és kettejük közül
Luca Badoer érte el a jobb eredményt, az olasz a 12. legjobb időt futotta. Badoer ment körbe ugyanakkor a legtöbbször a pályán, a pilóta ugyanis 127 körnél fejezte be a gyakorlást a 2008-as autó téli tesztekre átdolgozott első változatával. A másik F2008K kódjelű versenygépet Marc Gené irányította az olasz istállónál, aki közvetlenül kollégája mögött zárt a 13. pozícióban. A maranellóiak kedden főképp a motor és a váltó megbízhatóságával kapcsolatos munkákra helyezték a hangsúlyt, de Gené különböző beállításokat is tesztelt.

A 2008-as szezon utáni első kollektív teszt szerdán folytatódik és ér is véget Barcelonában.

Teszteredmények, Barcelona, 2. nap - 2008.11.18.:
  Pilóta Nemz. Csapat Modell Köridő Hátrány Különbség
az előzőhöz
Kör
1 S. Vettel német Red Bull Racing RB4 1:19.751 -.--- -.--- 70
2 T. Szato japán Toro Rosso STR3 1:20.017 +0.266 +0.266 79
3 S. Bourdais francia Toro Rosso STR3 1:20.034 +0.283 +0.017 48
4 S. Buemi svájci Toro Rosso STR3 1:20.223 +0.472 +0.189 99
5 G. Paffett brit McLaren MP4-23K 1:21.340 +1.589 +1.117 70
6 R. Kubica lengyel BMW Sauber F1.08B 1:21.521 +1.770 +0.181 76
7 N. Rosberg német Williams FW30 1:21.525 +1.774 +0.004 113
8 J. Button brit Honda RA108 1:21.770 +2.019 +0.245 110
9 A. Sutil német Force India VJM01 1:22.073 +2.322 +0.303 58
10 L. di Grassi brazil Honda RA108 1:22.283 +2.532 +0.210 100
11 N. Piquet brazil Renault R28 1:22.348 +2.597 +0.065 85
12 L. Badoer olasz Ferrari F2008K 1:22.425 +2.674 +0.077 127
13 M. Gené spanyol Ferrari F2008K 1:22.772 +3.021 +0.347 31
14 N. Heidfeld német BMW Sauber F1.08B 1:22.945 +3.194 +0.173 81
15 van der Garde holland Renault R28 1:23.250 +3.499 +0.305 37
16 P. de la Rosa spanyol Force India VJM01 1:23.499 +3.748 +0.249 86

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
Az utolsó módosítás ideje: 2025. március29, szombat
 
Üdvözöllek!
Szia null. Te 0. esetben voltál ezen a lapon.
Ma Jan 01, Thu az idő: 1970 .
Ha megakarod változtatni a neved, itt megteheted. Legközelebb már úgy köszöntelek.
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!