F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Július
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
Forma1-es Hírek (F1hírek.hu)
Forma1-es Hírek (F1hírek.hu) : Vettel nyert Szuzukában, Webber továbbra is az élen

Vettel nyert Szuzukában, Webber továbbra is az élen

Bálint  2010.10.11. 15:11

A két Red Bull megállíthatatlan volt a Japán Nagydíjon, és Sebastian Vettel vezetésével megszerezték idei harmadik kettős győzelmüket. A 2. helyen célba érő Mark Webber növelte előnyét az egyéni pontversenyben. A dobogó 3. fokára Fernando Alonso állhatott fel. Mögöttük a két McLaren ért célba.


Vasárnapra kiderült az ég a szuzukai pálya felett, így ahogy magyar idő szerint hajnali 3 órakor az időmérő edzést, úgy reggel 8-kor a futamot is száraz pályán, napsütésben kezdhették meg a versenyzők.

Mivel az időmérő edzés vége és a verseny kezdete között mindössze négy óra állt a csapatok rendelkezésére, hogy felkészítsék az autókat, így az öt bajnokaspiránsnak a kvalifikáción ezúttal nemcsak a gyorsaságra kellett ügyelnie, de a biztonságra is, hiszen ha valamelyikük hajnalban összetörte volna az autóját, annak a versenyen való indulása is komoly veszélybe kerülhetett volna.

Azonban az egyéni pontverseny első öt helyén álló pilóta mindegyike kiválóan vette az időmérőn az akadályt, mindannyian előkelő pozícióba kvalifikálták magukat a rajtrácsra (a legrosszabb helyzetből a váltócseréje miatt a 8. helyre hátrasorolt
Lewis Hamilton várhatta a startot), ami izgalmas csatát ígért a versenyre, Red Bull-fölény ide vagy oda.

Bár a kvalifikáción még mindenki épségben túljutott, a verseny rajtrácsra vezető körén már nem:
Lucas di Grassi már a rajt előtt csúnyán összetörte a Virgint, így a Japán Nagydíj 23 versenyző részvételével kezdődött meg.

A rajtnál Petrov (jobbra) balesete borzolta a kedélyeket

A rajt sem maradt áldozatok nélkül: Vitalij Petrov (Renault), Vitantonio Liuzzi (Force India), Nico Hülkenberg (Williams) és Felipe Massa (Ferrari) számára is pillanatok alatt véget ért a verseny. A pálya szélén maradó roncsok miatt egyből a pályára hajtott a biztonsági autó, így a mezőny átmenetileg Bernd Mayländer mögött folytathatta a körözést.

Az élmezőnyből mindenki épségben eljött a rajtból, ám a sorrend több helyütt is változott.
Robert Kubica (Renault) átugrotta Mark Webbert (Red Bull Racing), Jenson Button (McLaren-Mercedes) az első kanyarba még Fernando Alonso (Ferrari) előtt fordult be, ám onnan a spanyol határozott manőverének köszönhetően már újra eredeti rajtpozíciójában, az 5. helyen fordult ki, a kétszeres világbajnok így maradt negyedik. Hamilton a 8.-ról a 6. helyre lopakodott fel a rajtnál.

Kubica nem örülhetett sokáig Webber megelőzésének, ugyanis a biztonsági autó mögött haladva egyszer csak valahol elvesztette jobb hátsó kerekét, és kénytelen volt a pálya szélén leparkolni autóját. A Renault mindkét pilótája számára igen hamar véget ért tehát a Japán Nagydíj.

A biztonsági autó mögött Kubica kiesésével
Sebastian Vettel (Red Bull Racing), Webber, Alonso, Button, Hamilton sorrend alakult ki az élmezőnyben, vagyis immár az öt világbajnoki aspiráns várhatta a legkedvezőbb helyzetből a verseny érdemleges kezdetét. A 6. kör végén a safety car végre szabad utat engedett a versenyzőknek, akik innentől tehát versenytempóban folytathatták a körözést.

Az újraindítást követő első körben a hétszeres világbajnok
Michael Schumacher (Mercedes GP) megelőzte egykori ferraris csapattársát, Rubens Barrichellót (Williams), ezzel feljött a 6. helyre. Néhány körrel később a hazai szurkolói előtt versenyző, és szemlátomást lelkes Kobajasi Kamui (Sauber) került egy bátor manőverrel Jaime Alguersuari (Toro Rosso) elé, ezzel a pontszerző, 10. helyre zárkózott fel, majd nem sokkal később Adrian Sutilt (Force India) is bravúrosan maga mögé gyűrte.

Schumacher (balra) régi önmagát idézte


Az élmezőnyben mindeközben kevés volt az akció, a pilótáknak ugyanis sikerült elnyúlniuk egymástól. A Red Bull kettőse Alonsót, a Ferrari spanyolja a két McLarent kezdte szépen lassan lerázni magáról, a 20. körhöz érve az első öt helyen tehát stabilizálódni látszott a sorrend.

Az élen haladó ötösfogat tagjai közül Hamilton kezdte meg a kerékcserék sorát, aki a 23. körben hajtott a bokszba, ahonnan Kobajasi mögé tudott csak visszajönni, márpedig tudvalevő volt, hogy a kemény keveréken haladó japán még jó pár körig kinn marad előtte a pályán. Tudta ezt a McLaren britje is, aki ezért egyből nekiesett Kobajasinak, és maga mögé gyűrte azt, ezzel megőrizte esélyét egy jó eredmény elérésére.

A bajnokaspiránsok közül egyedül Button kezdte meg a keményebb gumikeveréken a versenyt, így miután a többiek kihajtottak a bokszba lágy abroncsaik lecserélésére, átmenetileg a világbajnoki címvédő került az élre. Buttonnak ezúttal azonban nem jött be az eltérő stratégia, olyannyira, hogy bokszkiállása után csapattársa, Hamilton mögé jött vissza, azaz visszacsúszott az 5. helyre.

Nagyjából Button kiállásával egy időben Hamilton számára is baljós fordulatot vett a verseny, a 2008-as világbajnok ugyanis elvesztette 3-as sebességi fokozatát. A jelek szerint tehát hiába cseréltek neki a nap elején váltót. A csapat friss váltóval akarta versenybe küldeni az utolsó fordulókra Hamiltont, ám az új alkatrész máris meghibásodott, így vélhetően Koreában is újabb csere vár rá. Hamilton bár folytatni tudta a versenyt, de jóval lassabb tempóban, így Button körökön belül utolérte, és megelőzte őt.

Az élen innentől kezdve Vettel, Webber, Alonso, Button, Hamilton sorrendben haladtak a pilóták, tisztes távolságra egymástól, és egyikük sem tudta igazán riogatni az előtte lévőt. Bár Alonso mindent megtett, hogy legalább valamelyest megnehezítse a Red Bullok életét, de ezen a hétvégén a Milton Keynes-i alakulat versenygépei legyőzhetetlenek voltak Szuzukában.

Az utolsó körökben Kobajasi tartotta ébren az izgalmakat, a japán kerékcseréje után, a friss lágy gumikon előbb Alguersuarit előzte meg másodszor is a verseny során, majd Barrichellót és saját csapattársát,
Nick Heidfeldet is átugrotta. Kobajasi egyértelműen a Japán Nagydíj egyik legnagyobb hőse volt, hiszen öt előzést mutatott be a verseny során, és mind az ötöt ugyanabban a visszafordítóban. A pálya azon pontján egyszerűen nem volt ellenszer a Sauber pilótája ellen, így Kobajasi első hazai F1-es futamát végül az előkelő 7. helyen zárta.

Schumacher is minden dicséretet megérdemel, hiszen az ötösfogat után ő haladt át elsőként a célvonalon a leintésnél, azaz a bravúros 6. helyen végzett, igaz, ehhez csapattársa, a sokáig előtte haladó
Nico Rosberg kiesése is kellett.

Az élen az utolsó körökben már nem változott az állás. Vettel nyert, és ezzel életben tartotta világbajnoki esélyeit, mögötte Webber lett a második, aki így továbbra is vezet, sőt, növelte előnyét az összetettben. Alonso is kihozta versenyéből a maximumot, és a Red Bullok hétvégi formáját látva kijelenthető, győzelemmel felérő 3. helyet szerzett Szuzukában.

Saját lehetőségeiből a két McLaren is kihozta ugyan a legtöbbet, ám a 4. helyen célba érő Button és az 5. helyezett Hamilton hátránya így is kezd már túl nagynak tűnni a hátralevő három futamra. Nekik mihamarabb javítaniuk kell majd, és lehetőleg már a következő versenyen győzelemmel kellene visszavágniuk, hogy életben tartsák világbajnoki esélyeiket.

A McLarenek lemaradtak a dobogóról, Button (elöl) és Hamilton a pontversenyben is nehéz helyzetbe került - számukra távolodni látszik a bajnoki cím


A pontszerzők táborát a 2010-es Japán Nagydíjon Heidfeld (8.), Barrichello (9.) és
Sébastien Buemi (10.) tette teljessé. Érdekesség, hogy a 11. helyen célba érő Alguersuari már körhátrányban fejezte be a versenyt.

A 2010-es Forma-1-es világbajnoki sorozat küzdelmeiből már csupán három futam van hátra, a következő megmérettetésre két hét múlva, a Koreai Nagydíjon kerül sor - persze, ha a pálya is időben elkészül addigra.

Japán Nagydíj
2010. október 10. vasárnap
Végeredmény
1. Sebastian Vettel
[Red Bull Racing]
1ó30:27.323 25.0 pont
2. Mark Webber
[Red Bull Racing]
+ 0.905 18.0 pont
3. Fernando Alonso
[Ferrari]
+ 2.721 15.0 pont
4. Jenson Button
[McLaren-Mercedes]
+ 13.522 12.0 pont
5. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
+ 39.595 10.0 pont
6. Michael Schumacher
[Mercedes GP]
+ 59.933 8.0 pont
7. Kobajasi Kamui
[BMW Sauber]
+ 1:04:038 6.0 pont
8. Nick Heidfeld
[BMW Sauber]
+ 1:09.648 4.0 pont
9. Rubens Barrichello
[Williams]
+ 1:10.846 2.0 pont
10. Sébastien Buemi
[Toro Rosso]
+ 1:12.806 1.0 pont
11. Jaime Alguersuari
[Toro Rosso]
+ 1 kör  
12. Heikki Kovalainen
[Lotus]
+ 1 kör  
13. Jarno Trulli
[Lotus]
+ 2 kör  
14. Timo Glock
[Virgin]
+ 2 kör  
15. Bruno Senna
[Hispania Racing]
+ 2 kör  
16. Jamamoto Szakon
[Hispania Racing]
+ 3 kör  
17. Nico Rosberg
[Mercedes GP]
+ 5 kör  
Leggyorsabb kör
  Mark Webber
[Red Bull Racing]
1:33.474 (53. kör)  
Kiesők
18. Adrian Sutil
[Force India]
45. kör  
19. Robert Kubica
[Renault]
3. kör  
20. Nico Hülkenberg
[Williams]
1. kör  
21. Felipe Massa
[Ferrari]
1. kör  
22. Vitalij Petrov
[Renault]
1. kör  
23. Vitantonio Liuzzi
[Force India]
1. kör  
24. Lucas di Grassi
[Virgin]
1. kör  


 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?