Március (2009) : Alonsóval remekel a Renault, a Ferrari sem bírt a spanyollal |
Alonsóval remekel a Renault, a Ferrari sem bírt a spanyollal
Bálint 2009.03.05. 17:41

A Nelsinho Piquet alatt meglehetősen betegesnek tűnő Renault R29-es Fernando Alonsóval a volánnál teljesen más arcát mutatja, ezt a spanyol világbajnok szerdán Jerezben a nap legjobb időeredményével demonstrálta. Kimi Räikkönen második lett a Ferrarival, míg a címvédő Lewis Hamilton motorproblémával bajlódott.
A Honda és a Toro Rosso távollétében nyolccsapatosra szűkülő Forma-1-es mezőny az utolsó előtti tesztjét teljesíti a héten Jerezben, a 2009-es szezon rajtja előtt már csak a jövő héten Barcelonában gyakorolhatnak az alakulatok.
Olyan tesztnap nem igazán volt még az idei esztendőben, amikor valamilyen időjárási elem ne zavarta volna a csapatok felkészülését. Jerezben az elmúlt napokban gyakran esett, ma viszont az erős szél jelentett hátráltató tényezőt, de délután a szokásos eső is megérkezett. Ennek ellenére azok a pilóták, akiknek nem volt műszaki problémájuk, meglehetősen sokat dolgoztak.
Fernando Alonso már a délelőtt folyamán az élre állt, majd folyamatosan javított legjobb köridején, és végül a hazai pályán köröző spanyolt nem is tudta megverni senki. A Renault sztárja ráadásul a keddi nap után ismét rengeteget dolgozott, összesen 130 kört tett meg, ami kis híján két teljes versenytávot jelent.
A francia istálló számára az is örömteli, hogy mindezt különösebb probléma nélkül teljesíteni tudták, vagyis a jelek szerint az R29-es megbízhatósága is rendben van. Alonso 1:19.945-ös eredményéből pedig arra következtethetünk, hogy az új első légterelő is jól vizsgázott.
Szegény Nelsinho Piquet minden bizonnyal roppant frusztráltan figyeli az eseményeket. A Renault másik versenyzője ugyanis vasárnap és hétfőn ült autóba, de mindkétszer sereghajtó volt, és a két nap alatt összesen 118 körig jutott...
 |
Heidfeld is munkába állt |
A teszteken általában nem az időeredmények a fontosak, de mégiscsak ezek alapján lehet a legjobban összevetni a csapatokat. Alonsót Kimi Räikkönen tudta a legjobban megközelíteni, a Ferrari pilótája csak bő három tizedet kapott riválisától. A finn zavartalanul elvégezhette a mára tervezett feladatokat.
A BMW Sauber és a Toyota - mondhatni a szokásoknak megfelelően - ezúttal is az élmezőnyben zárt, Nick Heidfeld és Jarno Trulli a 3. és 4. helyet csípte el. A német pilóta miatt a délelőtt folyamán egyszer meg kellett szakítani az edzést, a BMW ugyanis a pályán állt meg. A csapat tájékoztatása szerint nem műszaki eredetű volt a probléma, hiszen arra voltak kíváncsiak, hogy mikor ürül ki a tank. A csütörtökön is volán mögé ülő Heidfeld 99 körrel zárta a verseny-szimulációval is dúsított napot. Trulli főként a bokszkiállásokat gyakorolta, de az olasz a pályán is sokat időzött, 131 körével a szerdai nap legszorgalmasabb résztvevője lett.
 |
Hamilton gondterhelt volt |
Mark Webber (Red Bull Racing) mögött hatodikként a Williamsnél csapattársát, Nico Rosberget váltó Nakadzsima Kazukit rangsorolták. A japán két Mercedes motorral hajtott autót előzött meg, Lewis Hamilton és Adrian Sutil ugyanis nem tudott elmozdulni a tabella végéről.
A McLaren-Mercedest vezető Lewis Hamilton számára azonban nem ez volt a legnagyobb probléma, hiszen ilyenkor nincs jelentősége a helyezéseknek. Sokkal inkább aggodalomra adhat okot a trónoló világbajnok számára, hogy a Mercedes erőforrása délelőtt kigyulladt mögötte. A motorcsere sok időt vett igénybe, így a brit mindössze 70 kört tehetett meg a ma már ismét a 2008-as hátsó szárnnyal felszerelt MP4-24-essel.
A Force India Mercedes motort kapó versenyautója eddig az időeredményeket és a helyezéseket tekintve remekelt Jerezben, ám Adrian Sutil a múlt hétvégén bemutatott VJM02-essel elfoglalta a tavaly már jól megszokott helyét a lista alján.
Jerezben csütörtökön befejeződik a teszt (a Renault számára a szerdai volt az utolsó nap), majd a csapatok átköltöznek a szintén Spanyolországban található barcelonai versenypályára, ahol még négy napot tesztelhetnek a március végén Ausztráliában rajtoló szezon előtt.
Teszteredmények, Jerez, 2009. 03. 04.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
az előzőhöz |
Kör |
1 |
F. Alonso |
Renault |
R29 |
1:19.945 |
-.--- |
-.--- |
130 |
2 |
K. Räikkönen |
Ferrari |
F60 |
1:20.250 |
+0.305 |
+0.305 |
105 |
3 |
N. Heidfeld |
BMW Sauber |
F1.09 |
1:20.520 |
+0.575 |
+0.270 |
99 |
4 |
J. Trulli |
Toyota |
TF109 |
1:20.540 |
+0.595 |
+0.020 |
131 |
5 |
M. Webber |
Red Bull Racing |
RB5 |
1:20.894 |
+0.949 |
+0.354 |
107 |
6 |
K. Nakadzsima |
Williams |
FW31 |
1:20.948 |
+1.003 |
+0.054 |
83 |
7 |
L. Hamilton |
McLaren-Mercedes |
MP4-24 |
1:21.302 |
+1.357 |
+0.354 |
70 |
8 |
A. Sutil |
Force India |
VJM02 |
1:21.411 |
+1.466 |
+0.109 |
79 |
|