Az autóversenyzés történelme az F1-ig
Bálint 2008.01.03. 17:51
Év |
Események |
1894 |
Első verseny Franciaországban |
1906 |
Első Nagydíj Franciaországban; nyertese Szisz Ferenc, a Renault magyar származású versenyzője. |
1921 |
Első Olasz Nagydíj |
1922 |
A 2 literes határ bevezetése az első nemzetközileg érvényes szabály |
1925 |
Első Belga Nagydíj |
1926 |
Lökettérfogat csökkentése 1,5 literre. Első Brit és Német Nagydíj |
1928 |
Nincs felső lökettérfogat-határ |
1929 |
Első Monacói Nagydíj |
1934 |
Kocsik megengedett legnagyobb súlya 750 kg |
1934-1939 |
A Mercedes-Benz és az Auto Union dominál |
1938 |
Dick Seaman megnyeri a Német Nagydíjat |
1945 |
Háború utáni első verseny |
1946 |
Nemzetközi irányító testületek Fédération International de I'Automobile néven egyesülnek |
1947 |
Újráélesztések évében az Alfa Romeo dominál |
1948 |
Bevezetik az új Formula 1-et: sűrítővel (kompresszorral) 1,5 liter, anélkül 4,5 liter a felső határ. Megjelenik a Maserati és az új Ferrari márka. Achille Varzi meghal a Svájci Nagydíjon. Sikerei ellenére az Alfa gazdasági okokból kiszáll. |
1949 |
Juan Manuel Fangio európai debütálása. Bemutatják a balsorsra ítélt BRM V16-os kocsit. |
|