De la Rosa zárt az élen a 2008-as szezon utolsó tesztjén
Bálint 2008.09.20. 10:24
Jerezben véget ért a 2008-as idény utolsó hivatalos tesztje, a hátralévő négy nagydíjra a csapatoknak már nem lesz lehetőségük teszttel készülni. A nyolc istálló részvételével zajló gyakorlás záró napján Pedro de la Rosa volt a leggyorsabb a McLarennel.
Péntekre a nap is visszatért a spanyol pálya fölé, a tegnapi esőnek már nyoma sem volt, a hőmérséklet pedig 35 fok fölé emelkedett, a körülmények tehát ideálisak voltak.
A csapatok így pótolhatták a kieső munkát, amit tegnap a délutáni eső miatt nem tudtak elvégezni. Ennek megfelelően mind a nyolc ma pályára gördülő pilóta nagyon aktív volt.
Közülük a leggyorsabbnak Pedro de la Rosa bizonyult, a spanyol 1:18.992-vel zárt. A hazai pályán köröző tesztpilóta így is majd egy másodperccel elmaradt Sebastian Vettel tegnapi győztes idejétől.
Ha már a német szóba került, a fiatal tehetség ma visszaült jelenlegi munkaadójának autójába. Vettel tehát pénteken már a Toro Rosso színeiben szerepelt, míg a legutóbbi két napon 2009-es csapatával, a Red Bull Racinggel dolgozott. Erejéből a negyedik legjobb időre futotta.
Vettel és de la Rosa között végzett a BMW Sauberrel Nick Heidfeld, és a hetet a Renault-val végigdolgozó tesztpilóta, Lucas di Grassi. A német és a brazil is csapataik legújabb fejlesztéseit nyüstölte, hiszen mindkét gárda számára komoly tétje van még a szezonhajrának: a BMW matematikailag még mind a konstruktőrök, mind a pilóták közt bajnok lehet, a Renault pedig a negyedik legjobb csapat címet szeretné begyűjteni.
Az ötödik helyet Sébastien Buemi szerezte meg, aki ezúttal a Red Bull Racing autóját vitte pályára. A 19 éves svájci szerdán még a Toro Rossót vezette, hiszen ő az olasz istálló egyik versenyző-jelöltje 2009-re. A RBR autójának orrán ma feltűnt két szarv, hasonló, mint amit a BMW Sauber és egyes versenyeken a McLaren is alkalmaz.
Timo Glock csak hatodik lett a Toyotával, de a német elégedett volt a pénteki nappal, hiszen probléma nélkül teljesíthette mind a 111 körét. A csapat teszt utáni értékeléséből kiderül, hogy a nap legszorgalmasabb pilótája mind a négy hátralévő versenyhelyszínre megpróbált készülni, különböző csomagokat próbálgatott, ez pedig biztosan nem volt egyszerű feladat.
A Hondának nem volt problémamentes napja, a tesztpilóta, Alexander Wurz csak 51 kört tudott teljesíteni. A sort ezúttal is egy Williams-autó zárta, Nico Rosberg nyolcadik lett. A brit gárda már teljesen a 2009-es szezonra fókuszál, hiszen a jövő évi szabályoknak megfelelő hátsó résszel gyakoroltak egész héten. Ennek legszembetűnőbb jele a mostaniaknál lényegesen keskenyebb és magasabb hátsó szárny.
A Ferrari pénteken is külön gyakorolt a többiektől Olaszországban, a Force India pedig el sem utazott Jerezbe.
A mai nap volt az utolsó tesztlehetősége a csapatoknak a 2008-as idényben, legközelebb már csak a szezonzáró Brazil Nagydíj után fognak tesztelni a csapatok.
Teszteredmények, Jerez, 4. nap - 2008. 09. 09.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
az előzőhöz |
Kör |
1 |
P. de la Rosa |
McLaren-Mercedes |
MP4-23 |
1:18.992 |
-.--- |
-.--- |
90 |
2 |
N. Heidfeld |
BMW Sauber |
F1.08 |
1:19.250 |
+0.258 |
+0.258 |
98 |
3 |
L. di Grassi |
Renault |
R28 |
1:19.280 |
+0.288 |
+0.030 |
102 |
4 |
S. Vettel |
Toro Rosso |
STR3 |
1:19.470 |
+0.478 |
+0.190 |
93 |
5 |
S. Buemi |
Red Bull Racing |
RB4 |
1:20.005 |
+1.013 |
+0.535 |
84 |
6 |
T. Glock |
Toyota |
TF108 |
1:20.482 |
+1.490 |
+0.477 |
111 |
7 |
A. Wurz |
Honda |
RA108 |
1:22.658 |
+3.666 |
+2.176 |
51 |
8 |
N. Rosberg |
Williams |
FW30 |
1:22.806 |
+3.814 |
+0.148 |
102 |
|