F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2022. Szeptember
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1953 - Ascari folytatta a Ferrari sikersorozatát

1953 - Ascari folytatta a Ferrari sikersorozatát

Bálint  2008.01.03. 20:00

Mivel mindenki meg volt győződve arról, hogy a korábban bevezetett szabályok helyett újakat léptetnek majd életbe, az 1953-as esztendőben nem voltak jelentős technikai újítások.

Mivel mindenki meg volt győződve arról, hogy a korábban bevezetett szabályok helyett újakat léptetnek majd életbe, az 1953-as esztendőben nem voltak jelentős technikai újítások. A szívomotorral felszerelt autók azonban ennek ellenére sikeresen szerepeltek. A hathengeres Masetrati teljesítménye kétszáz lóerő volt, és a versenyek során elérte a 7500-as percenkénti fordulatszámot is.

Az évad első futama január 18-án, Buenos Aires-ben került megrendezésre. Az argentín közönség már nagyon várta, hogy honfitársuk, Juan Manuel Fangio megtegye első métereit a pályán. Az Argentín Nagydíj rendezői éppen ezért nem tudták megakadályozni azt, hogy néhány kíváncsi néző, ne a pálya széléről kísérje figyelemmel a verseny eseményeit. A kilencvenhét körös megmérettetés harminckettedik körében egy kisfiú szaladgált a pályán, s éppen abba az irányba haladt, ahonnan a Ferrari versenyzője, Giuseppe Farina érkezett. Az olasz pilóta kétségbeesetten próbálta meg kikerülni a gyermeket, s ennek következtében elvesztette uralmát az autója felett, így a nézők közé hajtott. A Formula-1-es világbajnokság során előszőr történt tragédia a verseny helyszínén. Más-más források eltérő számadatokról számolnak be a halálos sérüléseket szenvedett személyek számát illetően, de a legtöbb helyen kilenc áldozatról írnak, valamint sok sebesültről. A nagy zűrzavarban Alan Brown, aki a Cooper-Bristol volánjánál versenyzett egy kisgyermeket halálra gázolt. Útban a baleset helyszínére a mentőautó további két nézőt ütött el, valamint egy lovasrendőr is életét vesztette. Giuseppe Farina csak a szerencsének köszönhette, hogy a tragédia során nem sérült meg. A versenyen végül Alberto Ascari győzedelmeskedett csapattársa, Luigi Villoresi és a Maserati pilótája, Froilan Gonzalez előtt.

Az első Európában megrendezésre került versenyre már elkészült az új Maserati, így június 7-én Zandvoortban Fangio barátja, a 29 esztendős Onofré Marimon már az új autó volánjánál kezdehette meg Formula-1-es pályafutását. Csapttársai, José Froilan Gonzalez és Felice Bonetto a harmadik helyre hozták be az autót a Ferrari két pilótája, Ascari és Farina mögött. Két héttel később Belgiumban a Ferrari újabb kettős győzelemet szerzett Ascari és Villoresi révén. Marimon harmadikként haladt át a célvonalon.

Az 1953-as Francia Nagydíjnak Reims adott otthont, ahol sokan Alberto Ascari vagy Juan Manuel Fangio győzelmére számítottak. Mike Hawthorn imádta a nőket valamint fényűző rendezvényeket, és egyes megfigyelők szerint a versenyeken nyújtott teljesítménye gyakran függött attól, hogy hogyan sikerült az előző estéje. Ezen a vasárnapon csúcsformában volt, és már a verseny kezdetétől a végéig lépést tudott tartani az élmezőnnyel. Az argentín Gonzalez a Maserati volánjánál átvette a vezetést, és körönként egy másodperces előnyre tett szert. Amikor kigurult a boxba, nagy küzdelem alakult ki a vezető pozícióért. Körről körre más-más állt a mezőny élén, majd Hawthorn feljött a negyedik helyre. A versenytáv felének megtételét követően Fangio és Hawthorn már annyira elszakadt a mezőny többi részétől, hogy szinte külön küzdelmet folytattak. Mindketten bizonyítani szerettek volna, amikor Fangio-nak problémái adódtak a sebességváltóvál. Az argentín pilóta nem tudta egyesbe visszakapcsolni autóját, amire a hajtűkanyarban igen nagy szüksége lett volna. A volánművész minden tőle telhetőt elkövetett, hogy megőrizze pozícióját.

Öt körrel a verseny vége előtt csupán egy kerékhosszal vezetett, majd felváltva álltak a mezőny élén. Egy kör elteltével Hawthorn elkezdte keményen nyomni a gázt, s Fangio cikk-cakkban haladt, hogy megakadályozza az előzést, majd mindketten eltűntek a Dunlop híd alatt. Sokan már fogadást kötöttek, hogy vajon ki érkezik meg elsőként a célba. Fangio-nak még egyszer sikerült vetélytársa elé kerülnie, aki azonban visszaelőzte. Mivel a Maserati versenyzőjének meg kellett várnia, amíg kettes sebességfokozatban eléri a megfelelő fordulatszámot, így nem volt esélye. A hajtűkanyarban olyan lassan haladt, hogy kishíjján Gonzalez is megelőzte. Mike Hawthorn volt az első olyan angol autóversenyző, akinek sikerült Formula-1-es futamot nyerni.

Az évad ötödik versenyén Silverstone-ban ismét Ascari győzdelemeskedett, és ezzel igen közel került a világbajnoki cím megszerzéséhez is. Ez volt az olasz pilóta negyedik diadala az évben, így jelentős fölénnyel rendelkezett vetélytársaival szemben.

A Német Nagydíjnak otthont adó Nürburgringen Giuseppe Farina megszerezte első és egyetlen győzelmét az 1953-as esztendőben. Farina sikerében az is szerepet játszott, hogy Alberto Ascari 230 kilométeres óránkénti sebességgel haladva elvesztette jobb első kerekét, akinek sikerült háromkeréken begurulnia a boxba. Bár Farina haladt át elsőként a célvonalon, a közönség mégis Ascarit ünnepelte. Ekkor még senki nem sejtette, hogy ez lesz az 1950-es év világbajnokának utolsó diadalma.

Három hét elteltével a legendás Antonio Ascari gyermeke, Alberto világbajnoki címet szerzett. Ascari a hatvanöt körös verseny negyvenegyedik körében a gyújtógyertya cseréjére kiállt a boxba, majd öt körrel később Marimon Maseratija felmondta a szolgálatot, így a három Ferrari uralta a mezőnyt. Farinának nyolcvan másodperes előnye volt ekkor már csapattársaival szemben, aki ekkor azt az utasítást kapta a csapat vezetőitől, hogy lassítson, mivel senki nem jelent veszélyt rá nézve. Farina teljesítette az utasítást, Ascari pedig kihasználta a lehetőséget. Mindenképpen meg szerette volna védeni volna védni világbajnoki címét, így Hawthornt követően az ötvenötödik körben Farinát is utolérte. Ascari bár elsőként haladhatott át a célvonalon, s világbajnok lett, Farina nagyon megharagudott rá, s kérdőre vonta. A csapatutasítások helyessége a mai napig is igen vitatott, és nem volt ez akkor sem másképpen.

Az idény utolsó állomása Olaszország volt, ahol szeptember 13-án bőgtek fel a versenyautók motorjai. A nyolcvan körös megmérettetés első ötven körében Ascari, Farina, Marimon, illetve Fangio felváltva álltak a mezőny élén, amíg a két argentín pilóta olajhűtője meg nem hibásodott, s mindketten kiállni kényszerültek a boxba. Marimont hárman is lekörözték, aki a verseny további részében barátjának, Fangionak segített. Az utolsó jobbos kanyart megelőzően Ascari még a mezőny élén állt, Fangio és Farina előtt, de néhány száz méter elteltével mégis Fangio haladt át a célvonalon, Farinát és Villoresi-t megelőzően. Bár máig vitatott, hogy potosan mi is történt, mégis az tűnik a legvalószínűbbnek, hogy Ascari egy lekörözés folyamán megpördült, akit Marimon már nem tudott kikerülni, s mindketten a pálya szélén találták magukat. Már hosszú idő óta ez volt Fangio első győzelme.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?