Február (2008) : Barcelona: Ismét győzött az eső, Massa volt a leggyorsabb |
Barcelona: Ismét győzött az eső, Massa volt a leggyorsabb
Bálint 2008.02.21. 17:06
A továbbra is komor arcát mutató Barcelonában folytatódott a téli felkészülés, a tegnapi mezőnyhöz szerdán már csatlakozott a Ferrari is, így összesen öt csapat rótta a köröket. Az erőviszonyokat tekintve nem okozott nagy meglepetést, hogy a többnyire vizes pályán Felipe Massa érte el a legjobb köridőt.
A keddi nyitónapon az egész napos eső erőteljesen átalakította az istállók tervezett programját, a legtöbben jelentősen lecsökkentették aznapi adagjukat, bízva abban, hogy ma már jobbak lesznek a körülmények.
Az imák azonban csak részben találtak meghallgatásra, hiszen ma sem sütkérezhettek a spanyol napsütésben a résztvevők, délelőtt például többnyire esett Barcelonában, de a pálya nem száradt fel délutánra sem. Ennek ellenére a Ferrari is pályára merészkedett, tehát az olaszok csatlakoztak a már kedden is gyakorló Williams, Red Bull Racing, Renault és Toyota pilótáihoz.
46 kör megtétele után a ferraris Felipe Massa neve mellé került a legjobb köridő, a brazil 6 tizedet vert a 2. legjobb Mark Webberre. A tavalyi vb-sorozat negyedik helyezettjének azonban nem volt zökkenőmentes a napja, nem sokkal dél előtt a 12-es kanyarban megpördült autójával. Az F2008-as nem sérült meg, így Massa folytathatta a körözést.
 |
A másik Ferrarit a tesztpilóta Luca Badoer terelgette, az olasz harmadik lett. Hogy teljes legyen a sorminta, arról David Coulthard gondoskodott, a rutinos skót negyedikként zárta az eső miatt csonka napot, melyen csapata sokat gyakorolta a bokszkiállásokat is.
Fernando Alonso a Renault-val 28 kör erejéig kimerészkedett a pályára, ennyi idő alatt az ötödik legjobb időre tellett erejéből, bár feltehetően ez foglalkoztatta a legkevésbé a kétszeres világbajnokot.
Az előttünk álló szezonban a Williams istállónak feltehetően nem lesznek problémái az esős futamokon, hiszen a tegnapi nap leggyorsabbja, Nico Rosberg mára visszaesett ugyan, de mindenkinél jóval több kört tett meg, majdnem elérte a százat. A német emellett megközelítőleg 20 bokszkiállást is végrehajtott, de csapattársa, Kazuki Nakadzsima is gyakorolta a pitstopokat. Halkan jegyezzük meg, a japánra rá is fér, hiszen pályafutása első és máig egyetlen futamán, a tavalyi Brazil Nagydíjon elütötte két szerelőjét is.
A Williams egy harmadik autót is bevetett, azt természetesen a tesztpilóta, Nico Hülkenberg vezette, aki összesen 53 kört tett meg az FW30-as kódjelű versenygéppel.
Nakadzsima 33 kört tett meg, de ennek ellenére mért idővel nem rendelkezett nap végén, csakúgy, mint Nelsinho Piquet, igaz, a brazil mindössze egy körre ült be a Renault-jába.
A Toyota két versenyzőjét vezényelte ki a vizes pályára, Timo Glock és Jarno Trulli a 7. és 8. pozícióban zárt. A gárda új szerzeményének nem volt túl jó napja, délután 4 óra környékén ugyanis a német az egyes kanyarban elszámította magát és gyengéden a korlátnak csapta autóját, de komolyabb kár nem keletkezett egyik oldalon sem. Az edzést Massa kicsúszása után ekkor kellett másodszor és utoljára megszakítani.
A McLaren-Mercedes ma is Barcelonában volt, de egyik ezüstnyíl sem gördült ki a pályára, így ezúttal is elmaradt a sokak által várt Ferrari-McLaren összecsapás.
Teszteredmények, Barcelona - 2008.02.20.
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
előzőhöz |
Kör
|
1 |
F. Massa |
Ferrari |
F2008 |
1:30.673 |
-.--- |
-.--- |
40
|
2 |
M. Webber |
Red Bull Racing |
RB4 |
1:31.213 |
+0.540 |
+0.540 |
43
|
3 |
L. Badoer |
Ferrari |
F2008 |
1:31.288 |
+0.615 |
+0.075 |
33
|
4 |
D. Coulthard |
Red Bull Racing |
RB4 |
1:31.654 |
+0.981 |
+0.366 |
44
|
5 |
F. Alonso |
Renault |
R28 |
1:31.731 |
+1.058 |
+0.077 |
28
|
6 |
N. Rosberg |
Williams |
FW30 |
1:31.963 |
+1.290 |
+0.232 |
97
|
7 |
T. Glock |
Toyota |
TF108 |
1:32.407 |
+1.734 |
+0.444 |
33
|
8 |
J. Trulli |
Toyota |
TF108 |
1:32.571 |
+1.898 |
+0.164 |
47
|
9 |
N. Hülkenberg |
Williams |
FW30 |
1:34.611 |
+3.938 |
+2.040 |
13
|
10 |
K. Nakadzsima |
Williams |
FW30 |
-:--.--- |
-.--- |
-.--- |
33
|
11 |
N. Piquet |
Renault |
R28 |
-:--.--- |
-.--- |
-.--- |
1
|
|