Kínai győzelmével Hamilton újabb lépést tett a vb-cím felé
Bálint 2008.10.19. 11:09
Az eseménytelen Kínai Nagydíjon Lewis Hamilton végig magabiztosan vezetve gyűjtötte be a futamgyőzelmet. Legfőbb riválisa, Felipe Massa csapattársi segítséggel második lett, a bajnoki címről tehát a szezonzáró Brazil Nagydíj dönt majd. Robert Kubica kiszállt a bajnoki csatából.
Minden bizonnyal a japán esetből is okulva az élmezőny a kínai rajtnál nagyon vigyázott egymásra, Lewis Hamilton megtartotta első helyét, hiszen remekül lőtt ki a rajtrácsról. A Ferrari pilótái, Kimi Räikkönen és Felipe Massa is megtartották pozíciójukat, nem tudtak versenyre kelni a mclarenessel. Mögöttük viszont remek csata alakult ki Fernando Alonso és Heikki Kovalainen között. A finn (kivételesen) jól rajtolt, és már úgy tűnt, hogy megelőzi a spanyolt, de a Renault versenyzője nem hagyta annyiban a dolgot, és még az első körben a pálya leghosszabb egyenesében erőből megverte riválisát.
Jarno Trulli számára nem sokáig tartott a Kínai Nagydíj, az olasz már a rajt után megpördült (Sébastien Bourdais-val koccant), a toyotás a kavicságyból még kikecmergett, de a bokszban véget ért számára a verseny.
Robert Kubica profitált Trulli és Bourdais koccanásából, a lengyel a 11. helyről a pontszerző nyolcadikra ugrott előre, de a BMW Sauberben nem volt meg az az átütőerő, amivel sokkal feljebb léphetett volna.
Hamilton közben sorra futotta a leggyorsabb köröket, és szép lassan hizlalta előnyét Räikkönen előtt. Massa még ennyire sem tudott tapadni a britre, sőt, az ismét jó napot kifogó Alonsóra kellett figyelnie. A spanyol napokkal ezelőtt úgy nyilatkozott, hogy kész segíteni a brazilt a bajnoki csatában, de később azt is hozzátette, ha esélye lesz, a győzelemre tör majd. Most viszont úgy tűnt, visszavesz Massa mögött és inkább nem kekeckedik a ferrarissal.
Meglepő módon az élen álló trió leglassabb tagja, Felipe Massa állt ki szervizelni elsőként, a brazil a 14. körben látogatta meg szerelőit, vele együtt pedig Alonso is kilátogatott a bokszba. A következő körben aztán érkezett Hamilton és Räikkönen is, tehát az ő autójuk sem volt sokkal nehezebb. A finn és a brit is a keményebb keverékű gumit kapta meg (Hamilton azzal is kezdte a futamot), míg Massa továbbra is a lággyal folytatta, annak ellenére, hogy az a jelek szerint nem volt éppen a legideálisabb.
Az élbolyban az első bokszkiállások sem változtatták meg a sorrendet, Hamilton magabiztosan vezetett Räikkönen előtt, Massa továbbra is lőtávolon kívül volt mögöttük, Alonso pedig negyedik helyét őrizte könnyedén. Mögöttük Kovalainen, Nick Heidfeld, az egykiállásos taktikán lévő Timo Glock, valamint Robert Kubica autózott pontszerző helyeken.
A BMW-s pilóta számára azonban ez az eredmény a világbajnoki álmok végét jelentette volna, hiszen Hamilton előtt kellett volna végeznie ahhoz, hogy maradjon esélye a szezonzárón is. A lengyel már a futam előtt is az esőért fohászkodott, és valóban csak az keverhette volna meg a lapokat, száraz pályán nem volt esélye sokkal előrébb lépni. Az égi áldás azonban ezúttal elkerülte a sanghaji versenypályát.
Heikki Kovalainen idei pechlistájára újabb bejegyzést róhatott fel, a finn jobb első defektet kapott, így bukta a pontszerzés lehetőségét is, mivel majdnem egy teljes kört kellett megtennie három ép gumival.
Massa 19 körrel a leintés előtt tudta le második kerékcseréjét, Räikkönen és Hamilton ezúttal is egy körrel később tette meg ugyanezt.
A Ferrari esélytelen volt Hamilton befogására, így Räikkönennek arra kellett figyelnie, hogy "bevárja" csapattársát, és a leintésig maga elé engedje, hogy a brazil csak két pontot bukjon Hamiltonnal szemben, és a bajnoki cím sorsáról döntő csatát Brazíliára, a szezonzáróra tolják. Az előzés 7 körrel a leintés előtt meg is történt, így Massa átvehette a második helyet.
Az eseménytelen futamot végül Lewis Hamilton nyerte, teljesen megérdemelten, hiszen a brit végig vezetett, leszámítva persze a bokszkiállásokat, riválisai pedig megszorítani sem tudták. A dobogón Massa és Räikkönen locsolhatott még pezsgőt, bár egyiküknek sem volt túl jó kedve.
Alonso is megőrizte negyedik helyét, a spanyol mögött a BMW Sauber duója, Nick Heidfeld, Robert Kubica sorrendben ért célba. Timo Glock hetedik helyen zárt a Kínai Nagydíjat, az utolsó pontot pedig a másik renault-s, Nelsinho Piquet tehette zsebre.
Hamilton tehát két ponttal növelte előnyét Massával szemben, vagyis Brazíliában hétpontos előnyével kell gazdálkodnia. Más kérdés, hogy egy éve Kimi Räikkönen a szezonzárót éppen hétpontos deficittel várta Hamilton mögött...
A szezonzáró Brazil Nagydíjat két hét múlva rendezik Interlagosban.
Kínai Nagydíj
2008. október 19. vasárnap |
Végeredmény |
1. |
 |
Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes] |
1ó31.57.403 |
10 pont |
2. |
 |
Felipe Massa
[Ferrari] |
+ 14.925 |
8 pont |
3. |
 |
Kimi Räikkönen
[Ferrari] |
+ 16.445 |
6 pont |
4. |
 |
Fernando Alonso
[Renault] |
+ 18.370 |
5 pont |
5. |
 |
Nick Heidfeld
[BMW Sauber] |
+ 28.923 |
4 pont |
6. |
 |
Robert Kubica
[BMW Sauber] |
+ 33.219 |
3 pont |
7. |
 |
Timo Glock
[Toyota] |
+ 41.722 |
2 pont |
8. |
 |
Nelsinho Piquet
[Renault] |
+ 56.645 |
1 pont |
9. |
 |
Sebastian Vettel
[Toro Rosso] |
+ 1:04.339 |
|
10. |
 |
David Coulthard
[Red Bull Racing] |
+ 1:14.842 |
|
11. |
 |
Rubens Barrichello
[Honda] |
+ 1:25.061 |
|
12. |
 |
Nakadzsima Kazuki
[Williams] |
+ 1:30.847 |
|
13. |
 |
Sébastien Bourdais
[Toro Rosso] |
+ 1:31.457 |
|
14. |
 |
Mark Webber
[Red Bull Racing] |
+ 1:32.422 |
|
15. |
 |
Nico Rosberg
[Williams] |
+ 1 kör |
|
16. |
 |
Jenson Button
[Honda] |
+ 1 kör |
|
17. |
 |
Giancarlo Fisichella
[Force India] |
+ 1 kör |
|
Leggyorsabb kör |
|
 |
Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes] |
1:36.325 (13. kör) |
|
Kiesők |
18. |
 |
Heikki Kovalainen
[McLaren-Mercedes] |
50. kör |
|
19. |
 |
Adrian Sutil
[Force India] |
14. kör |
|
20. |
 |
Jarno Trulli
[Toyota] |
3. kör |
|
|