Nevető harmadikként Kimi Räikkönen lett 2007 bajnoka
Bálint 2007.10.21. 20:17
Az őrületes izgalmakat hozó szezon méltó befejezése volt a Brazil Nagydíj. Az előzetesen legesélytelenebbnek tartott Kimi Räikkönen futamgyőzelmével világbajnok lett, egy-egy pontot verve a McLaren-Mercedes duójára.
A futam előtt az már biztos volt, hogy Brazíliában nem az időjárási körülmények fognak dönteni, hiszen derült ég, 37 fok körülő hőmérséklet és 60 fokos aszfalt várta a mezőnyt.
A rajt a várakozásoknak megfelelően óriási izgalmakat hozott. A pole pozícióból induló Felipe Massa a lámpák kialvása után behúzódott a második Hamilton elé, ezt kihasználva Kimi Räikkönen megelőzte a britet. A negyedik helyről induló Fernando Alonso is ellépett a listavezető mellett, aki még a negyedik helyével is világbajnok lehetett volna.
Az újonc azonban nem érte be a biztossal, és megpróbálta visszaelőzni csapattársát. A manőver azonban nem jött össze, Hamilton a koszos ívre sodródott, és csak a bukótérbe hajtva tudta megfogni az autót. Ez azt jelentette, hogy a pontversenyben vezető Hamilton nyolcadikként folytatta a körözést.
Az élen Felipe Massa és Kimi Räikkönen elszakadt az üldözőktől, a ferrarisok folyamatosan növelték előnyüket. Fernando Alonso harmadik helyét sem veszélyeztette senki, kicsit hátrébb viszont Lewis Hamilton kezdte meg a felzárkózást.
A brit már hatodik volt, amikor a McLaren látványosan lelassult. Már-már úgy tűnt, hogy az újoncnak fel kell adnia a Brazil Nagydíjat, ám az ezüstnyíl egyszer csak magára talált, és újra versenytempót diktált, de a 18. helyre csúszott vissza.
Az élen a folytatásban sem történt igazán említésre méltó esemény, ám Hamilton fokozatosan lépkedett előre, igaz ez nem volt meglepő, hiszen a mezőny második felében autózók versenygépénél klasszisokkal jobb a McLaren-Mercedes.
|
A rajt utáni pillanatokat nem mindenki élte meg ilyen simán - igaz, Hamilton indulása sem nevezhető simának. Szakon Jamamoto a bukótérből visszatérő Giancarlo Fisichella autójára "mászott fel" hátulról, a másik Renault-val pedig Heikki Kovalainen akadt össze Ralf Schumacherrel. Az első páros nem is tudta folytatni, utóbbiak viszont továbbmehettek.
Az élmezőnyből Felipe Massa állt ki elsőként tankolni, a brazilt egy körrel később a csapattárs, Kimi Räikkönen is követte. Az olasz csapat pilótái közt nem változott a sorrend, és miután Alonso is letudta első kerékcseréjét, a spanyol is harmadikként folytatta.
Lewis Hamilton sem késlekedhetett sokat a szervizeléssel, hiszen ő is olyan taktikán volt, mint az élmezőny többi tagja. A brit azonban kevés üzemanyagot és lágy gumikat kapott annak érdekében, hogy a könnyebb és jobban tapadó autóval felzárkózhasson. A taktika azonban nem jött be, hiszen a lágy gumik csak 13 kört bírtak ki. Hamilton másodszor is a bokszba hajtott, ám ekkor sem kapott annyi üzemanyagot, amivel teljesíteni tudta volna a versenytávot.
Ezt megelőzően Robert Kubica némi meglepetésre viszonylag könnyedén előzte meg az addig harmadik Alonsót, ám később kiderült, a BMW miért is volt olyan gyors: a jelek szerint a lengyel Hamiltonhoz hasonlóan 3 kiállásos taktikán volt.
Heikki Kovalainen a 37. körben kicsúszott, és a gumifalnak csapódott. A finn kiesése azért érdemel említést, mert a Renault újonca a szezon eddigi 16 futamán mindannyiszor célba ért.
A nagy melegben az autók is óriási terhelést kaptak, és egyesek nem is bírták végig. Mark Webber után Jenson Button, Sebastian Vettel és Rubens Barrichello is műszaki hiba miatt állt ki.
21 körrel a vége előtt érkezett második és egyben utolsó kerékcseréjére Felipe Massa, akit Kimi Räikkönen csak három körrel később követett. Ezen gyors körök alatt a finn akkora előnyre tett szert, hogy csapattársa orra elé érkezett vissza. Fernando Alonso is a finnel azonos körben vételezett utoljára idén gumit, és ötödikként folytathatta.
Hamilton nyolcadik volt ezekben a percekben, az újonc harmadik kerékcseréje, és David Coulthard megelőzése után is megőrizte ezt a pozíciót, igaz, ezzel nem sokra ment, a világbajnoki cím egyre inkább távolodott tőle.
Az eddigi listavezető felküzdötte magát a hetedik helyre. Előtte a 4. és 5. helyen Kubica és Rosberg öldöklő csatát vívott egymással, a kiesés veszélyére fittyet hányva. Amennyiben a páros kiütötte volna egymást, máris Hamilton lett volna a világbajnok.
Ez azonban nem történt meg, Kimi Räikkönen a futamgyőzelemmel együtt a világbajnoki címet is elhódította. Felipe Massa második, Fernando Alonso harmadik lett, Hamiltont hetedikként intették le.
Az előkelő negyedik helyet végül Rosberg csípte el, aki közvetlenül Kubica előtt ért célba. A másik BMW-t Heidfeld a hatodik helyre hozta be, a német gárda ezzel összetettben átlépte a 100 pontos álomhatárt a konstruktőrök közt, 101 egységgel zárta 2007-et.
A már említett Hamilton mögött a fennmaradó egy pontot Jarno Trulli csípte el. Mindenképpen említést érdemel még az újonc Kazuki Nakadzsima, aki pályafutása első versenyét a 10. helyen fejezte be, igaz amiatt sokkal emlékezetesebb marad számára a Brazil Nagydíj, hogy első kerékcseréjekor elütötte két szerelőjét is.
Räikkönen futamgyőzelmével a vb-tabella élén végzett 110 pontjával, megelőzve a két 109 pontos mcalerenes pilótát, akik közt a második helyek döntötték el a pontegyenlőséget, Lewis Hamilton javára.
Brazil Nagydíj 2007. október 21. vasárnap |
Végeredmény |
1. |
|
Kimi Räikkönen [Ferrari] |
1ó28:15.270 |
10 pont |
2. |
|
Felipe Massa [Ferrari] |
+ 0:01.493 |
8 pont |
3. |
|
Fernando Alonso [McLaren-Mercedes] |
+ 0:57.019 |
6 pont |
4. |
|
Nico Rosberg [WilliamsF1] |
+ 1:02.848 |
5 pont |
5. |
|
Robert Kubica [BMW Sauber] |
+ 1:10.957 |
4 pont |
6. |
|
Nick Heidfeld [BMW Sauber] |
+ 1:11.317 |
3 pont |
7. |
|
Lewis Hamilton [McLaren-Mercedes] |
+ 1 kör |
2 pont |
8. |
|
Jarno Trulli [Toyota] |
+ 1 kör |
1 pont |
9. |
|
David Coulthard [Red Bull Racing] |
+ 1 kör |
|
10. |
|
Kazuki Nakadzsima [WilliamsF1] |
+ 1 kör |
|
11. |
|
Ralf Schumacher [Toyota] |
+ 1 kör |
|
12. |
|
Takuma Szato [Super Aguri] |
+ 2 kör |
|
13. |
|
Vitantonio Liuzzi [Scuderia Toro Rosso] |
+ 2 kör |
|
14. |
|
Anthony Davidson [Super Aguri] |
+ 2 kör |
|
Leggyorsabb kör |
|
|
Kimi Räikkönen [Ferrari] |
1:12.445 (66. kör) |
|
Kiesők |
15. |
|
Adrian Sutil [Spyker] |
45. kör |
|
16. |
|
Rubens Barrichello [Honda Racing] |
42. kör |
|
17. |
|
Heikki Kovalainen [Renault F1] |
37. kör |
|
18. |
|
Sebastian Vettel [Scuderia Toro Rosso] |
34. kör |
|
19. |
|
Jenson Button [Honda Racing] |
22. kör |
|
20. |
|
Mark Webber [Red Bull Racing] |
15. kör |
|
21. |
|
Giancarlo Fisichella [Renault F1] |
2. kör |
|
22. |
|
Szakon Jamamoto [Spyker] |
2. kör |
|
A 2007-es egyéni világbajnokság végeredménye:
|
Pilóta |
Pont |
1. |
K. Räikkönen |
110 |
2. |
L. Hamilton |
109 |
3. |
F. Alonso |
109 |
4. |
F. Massa |
94 |
5. |
N. Heidfeld |
61 |
6. |
R. Kubica |
39 |
7. |
H. Kovalainen |
30 |
8. |
G. Fisichella |
21 |
9. |
N. Rosberg |
20 |
10. |
D. Coulthard |
14 |
11. |
A. Wurz |
13 |
12. |
M. Webber |
10 |
13. |
J. Trulli |
8 |
14. |
S. Vettel |
6 |
15. |
J. Button |
6 |
16. |
R. Schumacher |
5 |
17. |
T. Szato |
4 |
18. |
V. Liuzzi |
3 |
19. |
A. Sutil |
1 |
20. |
R. Barrichello |
0 |
21. |
S. Speed |
0 |
22. |
A. Davidson |
0 |
23. |
Sz. Jamamoto |
0 |
24. |
C. Albers |
0 |
25. |
M. Winkelhock |
0 |
26. |
K. Nakadzsima |
0 |
A 2007-es konstruktőri világbajnokság végeredménye:
|
Csapat |
Pont |
1. |
Ferrari |
204 |
2. |
BMW Sauber |
101 |
3. |
Renault |
51 |
4. |
Williams |
33 |
5. |
Red Bull Racing |
24 |
6. |
Toyota |
13 |
7. |
Toro Rosso |
8 |
8. |
Honda |
6 |
9. |
Super Aguri |
4 |
10. |
Spyker |
1 |
11. |
McLaren |
0 | A McLarent kizárták
|