Február (2010) : Vettel volt a leggyorsabb a harmadik teszthét első napján |
Vettel volt a leggyorsabb a harmadik teszthét első napján
Bálint 2010.02.25. 15:52

Jerezben szerdán a szezon előtti harmadik Forma-1-es tesztblokk is megkezdődött. A tizenegy résztvevő csapat változó körülmények közt, főként vizes pályán gyakorolhatott. A nap legjobb köridejét Sebastian Vettel neve mellé jegyezték fel.
A tervek szerint az idei szezonrajton tizenhárom csapat versenyautói lesznek ott a bahreini rajtrácson, Jerezben, az utolsó előtti teszten azonban csak tizenegy csapat képviseltette magát, a Campos és a US F1 jelenleg még nagyon messze van attól, hogy autóját pályára küldje.
A Ferrari és a Virgin autói viszont az elmúlt két napban is pályán voltak, mindkét csapat reklámfilmet forgatott Jerezben. A komoly munka persze mindkét csapat számára szerdán kezdődött.
A Ferrarihoz kapcsolódó hír, hogy a csapat tájékoztatása szerint szerda reggel Felipe Massa már a második karosszériát vitte pályára, eddig ugyanis az olaszoknál is csak egy darab volt az F10-esből. Az új kasztnin van néhány apróbb aerodinamikai módosítás, a csapat a jövő heti barcelonai gyakorlásra viszont már jelentősebb újításokkal készül.
Ahogyan az az előzetes beosztásból is kiderült, a riválisok közt most debütáló Lotus mellett a Force India is bevetette tesztpilótáját, így Fairuz Fauzy, illetve Paul di Resta is lehetőséget kapott a vezetésre.
Bő fél óra elteltével máris meg kellett szakítani a tesztet: Lewis Hamilton McLrenje állt meg a pályán. Néhány perccel azt követően, hogy a rakoncátlan MP4-25-öst biztonságba helyezte a pálya technikai személyzete, ismét piros zászlós jelzés lépett életbe, ekkor di Resta volt a ludas, a skót megpördült a vizes aszfalton a Force Indiával.
 |
A McLaren számára nem indult jól a nap, Hamilton autója korán megállt |
A körülmények az első órákban messze voltak az ideálistól, amit mi sem példáz jobban, mint hogy a legjobb köridők eleinte 10-15 másodperccel maradtak el Hamilton múlt szombaton futott idei legjobb eredményétől (1:19.583). Mikor a pálya elkezdett volna felszáradni, akkor egy-egy zápor mindig gondoskodott arról, hogy ismét teljesen vizes legyen a jerezi aszfalt. Dél körül azonban végre hosszabb ideig nem esett, így a köridők is egyre inkább közelítettek a múlt heti száraz aszfalton produkáltakhoz.
Ekkor eleinte Hamilton volt a leggyorsabb, majd Felipe Massa állt az élre, ám nem sokkal később a Ferrari megállt a brazillal a pályán, így ismét egy rövidke kényszerszünet következett. Az olasz csapatnak nem is volt annyira rövid a szünet, nyilvánvalóan valami komolyabb probléma volt az autóval, Massa ugyanis legközelebb csak jó két és fél óra múlva hajthatott ki vele a pályára.
Délután néhány zápor még megáztatta a pályát, de a magyar idő szerint délután ötórás leintéshez közeledve ismét feljavultak a körülmények, ám a kora délután 1.22:593-at repesztő Vettelt már senki nem tudta megelőzni, így a Red Bull Racing német versenyzője zárta az élen a harmadik teszthét első napját.
Az utolsó percekben ráadásul Rubens Barrichello is hátráltatta kollégáit, persze akaratán kívül, a rutinos brazil alatt a Williams autója állt meg. Már csak negyed óra volt hátra, amikor újra szabad utat kapott a mezőny, de Hamiltonnak ez is elég volt ahhoz, hogy idején javítva felzárkózzon a második helyre Vettel mögé.
Hamilton mögött a problémás napot kifogó Massa zárt, akit Sébastien Buemi (Toro Rosso) és Pedro de la Rosa (BMW Sauber) követ a táblázaton. A hatodik legjobb időt Michael Schumacher futotta, aki 111 körével a mezőny legszorgalmasabb tagja lett. A Mercedes GP mai munkáját nem hátráltatta műszaki probléma.
A Force India di Resta után délután 28 kör erejéig Adrian Sutilt is beültette autójába, a két csapattárs a 7. és 8. helyet foglalta el az eredménylistán, Sutil bő nyolc tizedmásodperccel volt gyorsabb, mint a skót tesztpilóta.
A Renault újonc versenyzőjének, Vitalij Petrovnak adott lehetőséget szerdán, az orosz mindössze 55 kört tett meg, ám a helyszíni beszámolókban nem szerepel, hogy bármiféle probléma akadályozta volna a csapatot. A fentebb már említett Barrichello a műszaki gond mellett a helyezését és időeredményét látva sem lehetett boldog, csak a tizedik lett.
 |
A Lotusnál nem lehet ok panaszra, az autó Fauzy alatt probléma nélkül debütált |
Az utolsó két pozícióban a mezőny két újonca végzett: a most debütáló Lotus tesztpilótája, a maláj Fauzy gyorsabb volt, mint a Virgin versenyzője, Timo Glock. A maláj istálló első nekifutásra 76 kört tett meg, ami máris majdnem több, mint amit a Virgin a múlt heti négy napot is beszámítva eddig összesen megtett. Glock ma is mindössze 10 kört teljesített, tehát a brit csapatnál valami továbbra sem stimmel.
Csütörtökön folytatódik a teszt Jerezben, és az előrejelzések szerint a résztvevők a mainál is nagyobb mennyiségű csapadékra számíthatnak.
Teszteredmények, Jerez, 2010. 02. 17.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
az előzőhöz |
Kör
|
1 |
S. Vettel |
Red Bull Racing |
RB6 |
1:22.593 |
-.--- |
-.--- |
103 |
2 |
L. Hamilton |
McLaren-Mercedes |
MP4-25 |
1:23.017 |
+0.424 |
+0.424 |
72 |
3 |
F. Massa |
Ferrari |
F10 |
1:23.204 |
+0.611 |
+0.187 |
72 |
4 |
S. Buemi |
Toro Rosso |
STR5 |
1:23.322 |
+0.729 |
+0.118 |
79 |
5 |
P. de la Rosa |
BMW Sauber |
C29 |
1:23.367 |
+0.774 |
+0.045 |
77 |
6 |
M. Schumacher |
Mercedes |
W01 |
1:23.803 |
+1.210 |
+0.436 |
111 |
7 |
A. Sutil |
Force India |
VJM03 |
1:24.272 |
+1.679 |
+0.469 |
28 |
8 |
P. di Resta |
Force India |
VJM03 |
1:25.088 |
+2.495 |
+0.816 |
76 |
9 |
V. Petrov |
Renault |
R30 |
1:26.237 |
+3.644 |
+1.149 |
59 |
10 |
R. Barrichello |
Williams |
FW32 |
1:27.320 |
+4.727 |
+1.083 |
109 |
11 |
F. Fauzy |
Lotus |
T127 |
1:31.848 |
+9.255 |
+4.528 |
76 |
12 |
T. Glock |
Virgin |
VR-01 |
1:32.417 |
+9.824 |
+0.569 |
10 |
|