F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2025. December
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1951 - Fangio éve

1951 - Fangio éve

Bálint  2008.01.03. 17:53

1951-ben Fagioli helyét Felice Bonetto vette át az Alfa Romeonál. Froilan Gonzalez, aki korábban Maseratival versenyzett, a Ferrarihoz igazolt, Ascari és Luigi Villoresi mellé, majd az 1951-es évad egyik kulcsfigurájává vált.

1951-ben Fagioli helyét Felice Bonetto vette át az Alfa Romeonál. Froilan Gonzalez, aki korábban Maseratival versenyzett, a Ferrarihoz igazolt, Ascari és Luigi Villoresi mellé, majd az 1951-es évad egyik kulcsfigurájává vált. Már nyolc (7 világbajnoki + Indianapolis) futamból állt a világbajnokság, Monacót azonban kihagyták, helyette Német- és Spanyol Nagydíjakat rendeztek.

Az évadnyitó futamot a Bern közelében fekvő versenypályán rendezték. Fangio a szakadó eső ellenére teljes magabiztossággal győzedelmeskedett, mialatt a Scuderia Ferrari pilótája, Alberto Ascari még égési sérüléseitől szenvedett, amelyet egy Forma-2-es verseny során bekövetkezett balesetkor szerzett.

A bátor olasz versenyző ennek ellenére megpróbálta a legjobbat nyújtani, azonban csupán hatodikként ért célba. Villoresi a tizenharmadik körben kiesett a versenyből, azonban Piero Taruffi megmentette a csapat becsületét, amikor a világbajnok Farinától átvette a második helyet. Mind a négy Alfa Romeo áthaladt a célvonalon: Fangio elsőként, Farina harmadikként, Sanesi negyedikként Toulo de Grafenried ötödikként. Az időjárás kedvezett a csapatnak, a nedves pályán az üzemanyag-fogyasztás igen kedvező volt, így csak egy rutin kiállásra kellett a box-ba hajtania a pilótáknak. Fangio kiállása harmincegy másodpercig tartott, ami abban az időben rekord gyorsaságnak számított.

A Belga Nagydíjon mindössze tizenhárom autó állt rajthoz, azonban a három Alfa Romeo és a három Ferrari részvétele elegendő volt ahhoz, hogy egy érdekes versenyt láthassanak a nézők. A hét Talbot-Lago nem igazán tudott beleszólni az eseményekbe. A futamot Giuseppe Farina nyerte, a tapasztalt Louis Rosier a negyedik helyre hozta be a Talbot-Lagot. Az első rajtkockából Juan Manuel Fangio indulhatott, azonban a rajt nem a tervei szerint alakult, és Villoresi már a verseny elején megelőzte. Ezt követően Farina-val felváltva álltak a mezőny élén, amíg Ascari meg nem előzte Villoresit. A Fangio és Farina közötti küzdelem a boxban dőlt el, Fangio bal hátsó kerekét nem tudták levenni a szerelők, amivel csaknem negyed órás hátrányba került. A későbbi világbajnok végül kilencedik lett, egy pontot ezzel is sikerült szereznie, amelyet a leggyorsabb kör teljesítésért kapott. Giuseppe Farina közel három-illetve több mint négy perces előnnyel nyerte a futamot Ascari és Villoresit megelőzően.

Tizennégy nappal később egy újabb állomásához érkezett a mezőny: a Francia Nagydíjhoz. Hatvannégy körről hetvenhét körre emelték a versenytávot amely, 601,76 kilométernek felel meg. Ez volt a leghosszabb távolság, amelyet Formula-1-es verseny alatt teljesíteni kellett. Erre azért volt szükség, mert meg akartak bizonyosodni arról, hogy a Ferrariknak is szüksége van a verseny alatt is üzemanyag felvételre. És valóban nagyon közel kerültek ahhoz, hogy végre legyőzzék az Alfa Romeokat.

Alberto Ascari 190 kilométeres óránkénti sebességgel vezetett Juan Manuel Fangio és Villoresi előtt. A tizedik illetve tizenegyedik körben Ascari és Fangio is feladni kényszerült a küzdelmet a sebességváltó illetve a gyújtás meghibásodása miatt. Farina átvette a vezetést Villoresitől, José Froilan Gonzalez-nek át kellett adnia autóját Alberto Ascarinak, mialatt Fagioli Fangio-nak adta át a volánt. Farina autójával is problémák merültek fel, így elveszett a már biztosnak tűnő győzelme. Újra Alberto Ascari vezetett, amíg az 50. körben Fangio meg nem előzte, aki végezetül egy perces előnnyel nyerte meg a versenyt. Egy rekord is született a versenyen: Fagioli,-aki átadta autóját csapattársának-lett a legidősebb Forma-1-es pilóta, aki versenyt tudott nyerni. Ekkor 53 esztendős volt.


José Froilan Gonzalez 1951. július 14-én sporttörténelmet írt, a Silverstone-ban megrendezésre került Angol Nagydíjon. Az argentin pilóta megszerezte a Ferrari első Forma-1-es győzelmét! Annak ellenére, hogy autója sokkal gyengébbnek bizonyult, mint vetélytársaié, mégis a legjobb időt futotta az edzésen. Gonzalez, Fangio, Farina és Ascari volt az első négy helyezett rajtsorrendje. A rajtnál Felice Bonetto, aki a hetedik helyről indult megelőzte őket, azonban a második körben már Gonzalez állt a mezőny élén. Fangio egy rossz rajtot követően a tizedik körben felzárkózott, és megelőzte a Ferrari versenyzőjét, de nem tudta lerázni a mindenre elszánt Gonzalezt.

A kilencven körös verseny harmincnyolcadik körében újra ő uralta a mezőnyt, mialatt a többiek hátránya már szinte ledolgozhatatlan volt. A versenytáv felének megtételekor Fangio-nak tankolnia kellett, aminek köszönhetően Gonzalez hetven másodperces előnyre tett szert.

Az ötvenhatodik körben Ascari autója meghibásodott és feladni kényszerült a versenyt. Nem sokkal később Gonzalez a box-ba hajtott tankolni, és megkezdődtek a találgatások, hogy esetleg újra át kell adnia a volánt Ascari-nak. Ekkor Ascari csapattársa vállára tette kezét és így szólt: "Nem szeretném elvenni a megérdemelt győzelmedet." A szerelők tökéletes munkát végeztek, 22 másodperc alatt megtankolták az autót, így harminc kör elteltével José Froilan Gonzalez megnyerte az Angol Nagydíjat, Fangio és Villoresi előtt.

A Nürburgringen megrendezésre került versenyt 180,000 néző kísérte figyelemmel, ez volt a háborút követő első Forma-1-es futam Németországban. Az Alfa Romeo számára nem alakultak kedvezően az események, csupán Juan Manuel Fangio ért célba, azonban csak másodikként, Ascari Ferrarija mögött. Ascari már az edzésen is remek 9.55,8 perces köridőt futott, majd nyerte meg a versenyt. Fangio, Gonzalez, Villoresi, Taruffi és Fischer követték őket, így a Ferrari egy tökéletes napot zárt. Miután Farina a hajtómű meghibásodása miatt feladni kényszerült a versenyt, minden esélyt elveszített arra, hogy megvédje világbajnoki címét.

Monza-ban az Alfa Romeo egy újabb vereséget szenvedett, amikor a Ferrari sorozatban már harmadszorra győzte le csapatukat. Annak ellenére, hogy Gioachino Colombo minden mérnöki tudását beleadta az új autóba, és Fangio 200,35 km/h átlagsebességgel közlekedett az edzés során mégis nagy csalódással ért véget a küzdelem. De Graffenried autója a kompresszor meghibásodásának következtében már az első körben kiesett, a hetedik körben Farina motorja mondta fel a szolgálatot, aki azt követően átvette Felice Bonetto autóját. A harminckilencedik körben Fangio autója hibásodott meg, aki nem tudta folytatni a versenyt. Az üzemanyagtartály meghibásodása miatt Farina egy nem tervezett kiállása érkezett meg a boxutcába. Ezután a verseny végéig a harmadik helyen autózott, annak ellenére, hogy autójából szivárgott a benzin. A verseny leintésekor Ascari, Gonzalez és Farina volt a
sorrend, őket Villoresi és Taruffi követte.

A Spanyol Nagydíjon az Alfa Romeo ismét győzni tudott, amivel Fangio megszerezte első világbajnoki címét. A futamot megelőzően Fangio-nak 27, Ascari-nak 25 pontja volt, azonban a 21 ponttal rendelkező Gonzalez számára is még nyitott volt a küzdelem. Az Alfa Romeo-nak közel három hónapja nem sikerült legyőznie a Ferrarit, és Alberto Ascari indulhatott az első rajtpozícióból. Tizenhárom hónappal korábban Fangio szintén az utolsó futamon veszítette el a világbajnokságot, ami nem volt túl jó előjel. A Ferrari 16 colos Pirelli abroncsok mellett döntött, aminek döntő szerepe volt. A hetven körös verseny hatodik körében Taruffi kiállni kényszerült a boxba, miután az abroncsok nagymértékben elhasználódtak. Egy körrel később Villoresi Ferrarija és kerékcserére szorult. A kilencedik körben Ascari egy defekt miatt volt kénytelen a boxba hajtani. Egy extra üzemanyagtartály volt az autókra erősítve, ami megnövelte a terhelést, amit a gumik nem bírtak. Fangio kímélte az abroncsait, azonban neki kétszer kellett kiállnia tankolni. Két óra 46 perc és 54,10 másodperc elteltével Fangio megnyerte a versenyt, és megszerezte első világbajnoki címét. A 300, 000 fős közönség Fangio nevét skandálta.

Az Alfa Romeo nem volt olyan helyzetben, hogy egy új autót finanszírozhasson, amivel méltó konkurense lehet a Ferrarinak, így 1952-ben kiszálltak a versenyből. Részben az Alfa kiszállása miatt az FIA úgy döntött, hogy az 1952-es évben a Forma-2-es versenyek szabályai vonatkoznak majd a F1-es világbajnoki sorozatra is, amitől érdekesebb versenyeket vártak, és a Ferrari helyzetét kívánták megnehezíteni.

Az 1951-évi pontverseny végeredménye:

01. Juan Manuel Fangio (ARG) / Alfa Romeo – 31 pont
02. Albero Ascari (ITA) / Ferrari – 25 pont
03. Froilan Gonzalez (ARG) / Ferrari – 24 pont
04. Giuseppe Farina (ITA) / Alfa Romeo – 19 pont
05. Luigi Villoresi (ITA) / Ferrari – 15 pont
06. Pietro Taruffi (ITA) / Ferrari – 10 pont
07. Lee Walard (USA) / Kurtis-Offenhauser – 8 pont*
08. Felice Bonetto (ITA) / Alfa Romeo – 7 pont
09. Mike Nazaruk (USA) / Kurtis-Offenhauser – 6 pont*
10. Reg Parnell (GB) / Ferrari/BRM – 5 pont

* pontok Indianapolisból

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?