F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2025. December
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1962 - Graham Hill és Jim Clark küzdelme

1962 - Graham Hill és Jim Clark küzdelme

Bálint  2008.01.04. 16:31

Az 1961-es esztendő novemberében nyolc vezető személyiség távozott a Ferraritól, köztük Carlo Chiti és Romolo Tavoni. A címvédő Phil Hill és Baghetti továbbra is kitartottak az olasz csapat mellett, ám Phil számára nemigen termett babér.

A fiatal mérnök, Mauro Forghieri csak az évad végén állt a csapat rendelkezésére, amikor Phil Hill számára már késő volt ahhoz, hogy megvédje világbajnoki címét. A kaliforniai versenyző abban bízott, hogy Carlo Chiti időben elkészül nyolchengeres ATS autójával, azonban az csak 1963 júniusában jelent meg a versenypályákon. A Ferrari csapatra 1962-ben igen nehéz idők jártak, helyettük a BRM volánjánál ülő Graham Hill játszotta a főszerepet. Stirling Moss számára végre elérkezett a rég várt lehetőség, hogy a Ferrari színeiben versenyezzen, azonban az április 23-án, Goodwoodban megrendezésre került verseny véget vetett pályafutásának. Kilenc körrel a futam vége előtt Moss a negyedik helyen autózott, amikor kiállni kényszerült a boxba. A pályára két kör hátránnyal érkezett vissza, ezért mindent el szeretett volna követni annak érdekében, hogy ledolgozza lemaradását. A harmincnegyedik körben új rekordot állított fel: kétszáz kilométeres óránkénti sebességgel haladt, amikor utolérte Hill BRM-jét. Moss kihúzódott, hogy megelőzze őt, ekkor azonban kisodródott és egy földlabdának csapódott. Negyvenöt hosszadalmas perc telt el, amíg kiszabadították a roncsok közül. Súlyos fejsérülése mellett számos törést szenvedett, hetekig kómában volt és bal oldala átmenetileg lebénult. Egy esztendőbe telt, mire teljesen felépült, azonban a pilóta még maga is megrémült attól, amit balesete kapcsán barátjának mondott: "Halálos szerencsétlenség ért."

Az évad első futamára május 20-án, Zandvoortban került sor, ahol Graham Hill haladt át elsőként a célvonalon, míg Jim Clark, Dan Gurney és John Surtees technikai problémákkal küszködött. Ez volt a BRM csapat második Hollandiában elért sikere, mivel három évvel korábban Joakim Bonnier ezen a pályán ünnepelte Alfred Owen versenyistállója első Formula-1-es győzelmét. A következő állomás Monte-Carlo volt, ahol Graham Hill és legnagyobb ellenfele, Jim Clark is kiesett a versenyből. A futamot Bruce McLaren nyerte, akit a Ferrari versenyzője, Phil Hill követett.

A Belga Nagydíjon Clark megszerezte első futamgyőzelmét 1962-ben. A második helyezett Graham Hill volt, aki negyvenöt másodperces lemaradással ért célba. A megmérettetés kishíján tragédiába torkollott, amikor Willy Mairesse és Trevor Taylor között szoros küzdelem alakult ki a második pozícióért. A két pilóta kétszáz kilométeres óránkénti sebességgel összeütközött, s míg Taylor néhány horzsolással megúszta az esetet, Mairesse súlyos égési sérüléseket szenvedett. A pilóta, akit vetélytársai csak Wild Willy-nek becéztek, Formula-1-es pályafutása során gyakran szenvedett súlyos balesetet; 1963-ban La Mans-ban, majd nem sokkal később a Nürburgringen is. A fiatal autóversenyző ezeket a szerencsétlenségeket is túlélte, azonban utolsó balesetét követően (1968, La Mans) két hétig kómában volt. Mairesse azonban ennek ellenére folytatni akarta a versenyzést. Egyetlen olyan csapat sem akadt, aki rendelkezésére bocsátott volna egy versenyautót. 1969 szeptember 4-én a pilótát holtan találták szállodai szobájában, aki egyes elmondások szerint altatótabletta túladagolásával vetett véget saját életének.

A Spában megrendezésre került verseny érdekessége volt Joseph Schiffert rajthoz állása is, aki korábban saját maga finanszírozta motorversenyzői pályafutását, majd később a Formula Fordban való szereplését. A huszonöt esztendős pilóta egy Lotus Climax-szal a tizedik helyet szerezte meg. Az 1962-es esztendő a nehézipari vállalatok sztrájkjának ideje is volt, ezért a Ferrari lemondta a Francia Nagydíjon való szereplését, míg a Porsche alakulata Belgiumban nem állt rajthoz. A július 8-án Rouenben megrendezésre került futamon Gurney és Bonnier már részt vettek, ahol az amerikai pilóta már az edzés során lázzal küszködött, s így csak a harmadik sorból vághatott neki a megmérettetésnek. Édesapja a helyszínen kísérte figyelemmel fia teljesítményét, ami úgy tűnik, szerencsét hozott neki. Az 1962-es Francia Nagydíj győztesét Dan Gurney-nak hívták. A Formula 1-es világbajnokság négy futammal az évad vége előtt is nyitott volt, mivel a szezon folyamán elért öt legjobb eredmény került értékelésre. Hill 19, Clark 18, McLaren 16, Phil Hill és Surtees 13-13 ponttal rendelkezett.

Elérkezett augusztus ötödike, a Német Nagydíj napja. Graham Hill, Surtees és Gurney két és fél órán keresztül küzdött a győzelemért, egymást mindig megelőzve. A verseny másik érdekessége az volt, hogy Jack Brabham saját autójával állt rajthoz. A következő futamra közel másfél hónapot kellett várni, ahol a BRM versenyzői kettős győzelmet arattak. A Monzában megrendezésre került futamon Graham Hill nagy magabiztossággal nyert Richie Ginther előtt. Jim Clark a hajtómű meghibásodása miatt feladni kényszerült a küzdelmet.

Az évad utolsó előtti futamán, Watkins Glennben Jim Clark győzedelmeskedett, azonban a szezon mégis tragikus véget ért Rob Walker számára. Mikor már úgy tűnt, hogy Moss felépül a balesetéből, Mexikóban újabb szerencsétlenség történt. A fiatal Ricardo Rodriguez a Walker-Lotus 24 volánjánál életét vesztette. Az 1962-es esztendő utolsó futamát megelőzően Gary Hocking Rob Walker Lotusával a Natal Nagydíjra készült, amikor ő is halálos balesetet szenvedett.

A szezonzáró futam december 29-én került megrendezésre, ahol Graham Hill világbajnoki címet szerzett. A verseny elején Clark állt a mezőny élén, és körről körre növelte előnyét. Úgy tűnt, hogy sikerült legyőznie Hillt, azonban a 82 körös megmérettetés 62. körében fel kellett adnia a küzdelmet. A győzelmet és a világbajnoki címet Graham Hill szerezte meg, aki a levezető körben véletlenül egy kisgyermek lábára hajtott, akitől azonnal elnézést kért, s akivel még hosszú ideig tartotta a kapcsolatot.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?