Február (2010) : Barrichello utolérhetetlen volt az újabb esős tesztnapon |
Barrichello utolérhetetlen volt az újabb esős tesztnapon
Bálint 2010.02.25. 15:53

Rubens Barrichello délidőben futott köre utolérhetetlennek bizonyult a Jerezben második hete tesztelők számára csütörtökön. A Williams pilótáját egyedül a renault-s Vitalij Petrov tudta megközelíteni. A Lotus napja nem tartott sokáig: füstölgő autóval kezdtek, majd Heikki Kovalainen összetörte a T127-es első szárnyát.
Az újonc csapat csak holnap éjjel kapja meg a pótalkatrészeket az autóhoz. Az eső áztatta pályán jóformán ma sem lehetett érdemben tesztelni (a körözést ismét többször szakították meg piros zászlóval, legtöbbször kicsúszások miatt). Így több csapat is rendre a bokszutcai kiállásokat gyakorolta a 12 Celsius fokos időben, hiszen a folyamatosan változó körülmények teljesen ellehetetlenítették a munkát.
A Lotust szerdán még a tesztpilóta vezette, reggel azonban már Heikki Kovalainen mutatkozhatott be új sisakjában az új csapatánál, ezúttal már a hidraulikus szervokormány is funkcionált a T127-esben. Mivel azonban már reggel szereléssel kellett kezdeniük, majd alig tudtak menni néhány kört, mielőtt a finn pályán kívül találta magát, inkább a hidraulikai rendszerük javítgatására fordították a nap többi részét. Pénteken a csapat szerelői elővigyázatosságból új motort tesznek az autóba.
Reggel nyolc után nem sokkal Nico Rosberg a Mercedes GP-vel, majd Pedro de la Rosa a Sauberrel futotta meg az első mért köröket. Ezt követően alig telt el negyven perc, amikor a Virgin Racing autójával kicsúszó Timo Glock miatt első alkalommal lengették meg a piros zászlót (1 óra kényszerpihenő következett a németnek). A folytatásban előbb Felipe Massa a Ferrarival érte el az 1 perc 30 másodperces időt, ami alá Sebastian Vettel ment le rögtön utána a Red Bull-lal, majd ismét a brazil jött: ekkor már 1 perc 28 másodperces időről beszélhettünk.
Massa az F10-essel nem tapasztaltabb különösebb problémát, mindössze a reggel folyamán szerelgették egy darabig az autót a ferrarisok. Az idő közben egyre kedvezőtlenebb lett, és ez a köridőkön is meglátszódott, 1:40-ről kezdték újra azon kevesek, akik kimerészkedtek a szakadó esőbe.
 |
Jerezben akár úszni is lehetett volna |
Napközben az áram több motorhome-ban is elment, a pályán pedig ismét piros zászló volt érvényben, igaz csak pár percig - a pályán álló víz, valamint Barrichello kicsúszása miatt. A csapatok ekkor már annak is örültek, ha 15 percig nem esett az eső vagy fújt a szél...
Délben Hamilton a McLarennel 1:31:633-as kört ment, ami hamar értékét vesztette Barrichello verhetetlennek bizonyuló 1:27:577-es idejéhez képest. A Williams pilótája messze a legaktívabb volt csütörtökön a maga 98 körével.
A tesztnap végéhez közeledve, a délután folyamán már nem születtek jobb köridők az addig megfutottaknál. Az öt órakor végződő edzés utolsó órájában sokan kint voltak még a pályán, bár 20 perccel a leintés előtt újfent leállították a körözést egy kis időre. Néhány perc volt már csak hátra, amikor Nico Rosberg az MGP W01-essel felugrott a 4. helyre.
Az első három tehát Barrichello, Petrov és Vettel volt. Ötödikkén Massa végzett, a ferrarist de la Rosa (a Sauber pilótája mindössze 8 kört tett meg!) és di Resta követte a Force Indiával. A problémás napot záró Glock lett a 8., az indiai csapat másik pilótája, Tonio Liuzzi a 9. (az olasz délután kettőkor váltotta le di Restát), míg Lewis Hamilton a McLarennel csak a 10. legjobb időt jegyezte. A brit pilóta Sébastien Buemit és Kovalainent tudta megelőzni.
 |
Mivel körözni nem nagyon lehetett, a Force Indiánál is a bokszkiállást gyakorolták |
Pénteken több csapat is pilótát vált: a Red Bullnál Mark Webber érkezik, a Saubernél Kobajasi Kamui, a Ferrarinál Fernando Alonso. A Force Indiánál Adrian Sutil is szerephez jut, a McLarennél Jenson Button, a Renault-nál Robert Kubica, a Toro Rossónál Jaime Alguersuari, a Williamsnél pedig Nico Hülkenberg folytatja a munkát.
Jó hír a 11 csapat számára, hogy péntekre szárazabb időt ígérnek a meteorológusok Jerez környékére.
Teszteredmények, Jerez, 2010. 02. 18.:
|
Pilóta |
Csapat |
Modell |
Köridő |
Hátrány |
Különbség
az előzőhöz |
Kör
|
1 |
R.Barrichello |
Williams |
FW32 |
1:27.145 |
-.--- |
-.--- |
98 |
2 |
V. Petrov |
Renault |
R30 |
1:27.828 |
+0.683 |
+0.683 |
56 |
3 |
S. Vettel |
Red Bull Racing |
RB6 |
1:28.162 |
+1.017 |
+0.334 |
70 |
4 |
N. Rosberg |
Mercedes |
W01 |
1:28.515 |
+1.370 |
+0.353 |
71 |
5 |
F. Massa |
Ferrari |
F10 |
1:28.879 |
+1.734 |
+0.364 |
92 |
6 |
P. de la Rosa |
BMW Sauber |
C29 |
1:29.691 |
+2.546 |
+0.812 |
8 |
7 |
P. di Resta |
Force India |
VJM03 |
1:30.344 |
+3.199 |
+0.653 |
33 |
8 |
T. Glock |
Virgin |
VR-01 |
1:30.476 |
+3.331 |
+0.132 |
72 |
9 |
V. Liuzzi |
Force India |
VJM03 |
1:30.666 |
+3.521 |
+0.190 |
24 |
10 |
L. Hamilton |
McLaren-Mercedes |
MP4-25 |
1:30.979 |
+3.834 |
+0.313 |
57 |
11 |
S. Buemi |
Toro Rosso |
STR5 |
1:32.678 |
+5.533 |
+1.699 |
57 |
12 |
H.Kovalainen |
Lotus |
T127 |
1:33.554 |
+6.409 |
+0.876 |
30 |
|