F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1954 - Az Ezüstnyilak sikerrel tértek vissza

1954 - Az Ezüstnyilak sikerrel tértek vissza

Bálint  2008.01.04. 16:25

Az 1954-es évad kezdetével életbe léptek a 2,5 literes szabályok a Formula-1-ben. A 750 ccm -es, kompresszoros motorok használata is engedélyezett volt, azonban ezt a lehetőséget egyetlen csapat sem választotta.

Az 1954-es évad kezdetével életbe léptek a 2,5 literes szabályok a Formula-1-ben. A 750 ccm -es, kompresszoros motorok használata is engedélyezett volt, azonban ezt a lehetőséget egyetlen csapat sem választotta. A világbajnokság a Forma-2-es autókkal is érdekes versenyeket eredményezett, azonban az új Formula-1 perspektívái új elvárásokat ébresztettek. Az új, technikai vonatkozású módosítások mellett már nem a legjobb négy, hanem a legjobb öt eredmény számított a világbajnoki összesítésbe.

Az Ezüstnyilak visszatértek a versenypályákra, egy teljesen új autóval, míg a többi csapat a korábbi évek modelljeit alakították át, hogy azok megfeleljenek a Nemzetközi Automobil Szövetség által előírt szabályoknak. A Mercedes a német versenyzői mellé a tehetséges Juan Manuel Fangiot szerződtette. Az Alfred Neubauer által megalkotott W196-os versenygépezet technikai csodának számított, amivel –Silverstone és Barcelona kivételével- a többi csapat nem igen tudott vele lépést tartani. Az Ezüstnyilak nyolc hengeres motorjai először a július 4-én megrendezésre került Francia Nagydíjon bőgtek fel. Az ezt megelőző két megmérettetésen Fangio egy Maserati volánjánál két győzelemet szerzett (Argentína, Belgium).

Az egész német nemzet hatalmas elvárásokat támasztott az argentin pilótával szemben, aki a második világháborút követően megszerete a legendás csapat első győzelmét. A diadalt még fényesebbé tette, hogy –a nemrégiben elhunyt- Karl Kling másodikként haladt át a célvonalon. A 26 esztendős Hans Herrmann a harmadik helyen autózott, és ő teljesítette a leggyorsabb kört is, azonban a motor meghibásodása miatt fel kellett adnia a küzdelmet. A Ferrari három piótája, Gonzalez, Hawthorn és Trintignant szintén kiesett a versenyből, hasonlóképpen, mint a Maserati volánjánál ülő Marimon és Ascari. Napra pontosan negyven esztendővel korábban, 1914-ben, az első világháború kitörése előtt négy héttel arattak háromszoros győzelmet a Mercedesek, és ekkor, kilenc évvel a második világhábrú végét követően nem csupán dicsérő szavakat kaptak. Egy órával a verseny befejeztét követően Németország legyőzte az akkor szinte verhetetlen magyar Aranycsapatot, így a nap tökéletesen zárult a németek számára.

Egy valaki azonban mégsem volt boldog. Ő Karl Kling volt, aki többet szeretett volna elérni ezen a napon, mint másodikként áthaladni a célvonalon Fangio mögött. Kling egy rövid ideig a mezőny élén autózott, amíg az argentin pilóta meg nem előzte, s végül két kisebb megpördülést követően tizennyolc másodperces hátrányba került. Mivel szemerkélni kezdett eső, és senki nem veszélyeztette pozícióját, Fangio egy kicsit visszavett a gázból, így Klingnek sikerült még egy támadást indítania csapattársa ellen. A Mercedes két pilótája szinte egyszerre haladtak át a célvonalon, mindössze egy tizedmásodperc választotta el a két versenyzőt egymástól.

Tizenhárom nappal a fényes dialdalt követően Silverstone-ban már nem volt igazán előnyös az áromvonalas karosszéria, így szinte semmi nem akadályozta meg a Ferrari pilótájának, José Froilan Gonalez-nek a győzelmét. Fangio bár nem volt túl szerencsés a verseny során, így a negyedik helyen fejezte be a megmérettetést.

A következő futam helyszíne Németország volt, ami szintén emlékezetes marad, több okból is. Fangio ismét győzedelmeskett, de ez a győzelem volt pályafutása egyik legszomrúbb diadala. Az argentin Onofré Marimon halálos balesetet szenvedett a hétvége folyamán. Fangio szemtanúja volt barátja tragédiájának. Látta, amint Marimon elveszti uralmát a hatos rajtszámú Maserati fölött, s kisordródik a pályáról. Ekkor gyorsan a box-ba igyekezett, hogy tájékoztassa a csapatot a történtekről. Ekkor még senki nem sejtette, hogy nem csupán egy baleset, hanem tragédia történt. Gonzelez és Fangio a baleset helyszínére igyekeztek, ekkorra azonban a nezők már körbeállták Marimon autóját, végül egy imádkozó pap is előkerült. A lehető legroszabb bekövetkezett: Marimon halott! A két pilótát nagyon megviselte honfitársuk halála. Froilan Gonzalezt annyira sokkolta az eset, hogy nem tudott végigmenni a versenyen, s átadta a volánt csapattársának Mike Hawthornnak, aki a második helyre hozta be a Maseratit. Fangio az eredményhírdetés alatt keserű könnyeket hullajtott.

Az augusztus 22-én, Svájcban megrendezésre került versenyen Fangio egy újabb győzelemmel már két futammal az évad vége előtt bebiztosította a második világbajnoki címét is. Az argentin pilóta ennek ellenére sem veszített motiváltságából, s szeptember 5-én egy újabb diadalt szerezett a Mercedes-nek. A 25. Olasz Nagydíj 45. körében Stirling Moss átvette a vezetést, azonban a már biztosnak tűnő győzelem az autó meghibásodása miatt meghiúsult. Alfred Neubauerre nagy hatással volt a fiatal versenyző teljesítménye, így az elkövetkezendő esztendőre szerződést kötött vele.

Az idény utolsó futamán Barcelonában Alberto Ascari indulhatott az első rajtkockából, aki szinte végig uralta a mezőnyt, azonban a kupplung meghibásodása miatt nem tudta megnyerni a megmérettetést. A Ferrarival versenyző Mike Hawthornnak ez kedvezően jött, aki elsőként haladhatott át a célvonalon Luigi Mussot megelőzően. Fangio harmadik lett, mivel miután a hirtelen jött szél egy papírszemetet fújt a hűtőberendezésbe, kímélnie kellett a W196-os versenyautóját.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség