F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1956 - Küzdelem a Ferrari és Maserati között

1956 - Küzdelem a Ferrari és Maserati között

Bálint  2008.01.04. 16:27

Bár az 1955-ös esztendőben a Mercedes-Benz volt az egyik legmeghatározóbb csapat az autóversenyzés elit kategóriájában, 1956-ban mégsem álltak rajthoz egyetlen Formula-1-es megmérettetésen sem.

Bár az 1955-ös esztendőben a Mercedes-Benz volt az egyik legmeghatározóbb csapat az autóversenyzés elit kategóriájában, 1956-ban mégsem álltak rajthoz egyetlen Formula-1-es megmérettetésen sem. A világbajnok, Juan Manuel Fangio szintén a visszavonlását fontolgatta, azonban végül úgy döntött, hogy marad még egy esztendőt. Az évad folyamán a Maserati és a Ferrari játszotta a főszerepet. A Mercedes két versenyzője már külön utakon jártak, Stirling Moss egy négyhengeres autóval versenyzett, amelynek teljeítménye 250 lóerő volt, és elérte a kilencezres percenkénti fordulatszámot. A háromszoros világbajnok, Juan Manuel Fangio a Ferrari csapat szolgálatában állt, ahol Peter Collins mellet két olasz versenyző, Luigi Musso és Eugenio Castellotti volt a csapattársa. A csapattársaknak döntő szerepe volt Fangio sikereiben az 1956-os esztendőben.

Az évadnyitó futamon Buenos Aires-ben Fangio az első rajtkockából vághatott neki a megmértettésnek. A verseny során a benzinpumpa nagyon sok bosszúságot okozott az előző esztendő világbajnokának. A 98 körös futam 23. körében feladni kényszerült a küzdelmet. Luigi Mussot ekkor behívták a boxba, hogy átdja a Ferrariját Fangionak, aki ötödikként tért vissza a pályára. Négy kör elteltével letért az ideális ívről, de néhány segítőkész ember visszatolta őt az aszfaltra. Fangio kihasználta a lehetőséget, és minden tudását latba vetette, a leggyorsabb kört autózta, és nemsokára már huszonöt másodpercere nőtt az előnye. Megelőzte Mosst és Behrat is. A hazai közönség hatalmas örömmel fogadta Fangio győzelmét.

A következő Formula-1-es versenyre májusban került sor, amikor Monte Carlo utcáin bőgtek fel a versenyautók motorjai. A Ferrari csapat számára nem alakultak túl kedvezően a verseny eseményei. A győzelmet ezúttal a Maserati 250F volánjánál ülő Stirling Moss szerezte meg, míg Fangio Lancia-Ferrarijának hátsó kereke a Sainte-Devote kanyarban nekiütközött a falnak. Fangio autójával Eugenio Castellotti folytatta a versenyt, míg a címvédő Peter Collins D50-es versenyautójával próbálta menteni, ami menthető. Juan Manuel Fangiot végül másodikként intették le.

Három hét múlva a Belga Nagydíj következett, ahol szintén Fangio szerezte meg az első rajtkockát. Öt másodperccel volt gyorsabb a második helyezett Stirling Mossnál. A biztos győzelem a differefnciálmű meghibásodása miatt hiúsult meg. Hogy biztosra menjen, Fangio Collins autójával állt rajthoz, aki Fangio Lancia-Ferrarijának volánjánál megszerezte élete első Formula-1-es győzelmét. A versenyt követően világbajnokságot Peter Collins és Stirling Moss vezette. Fangio hátránya ekkor tíz pontra növekdett.

A Francia Nagydíjnak otthont adó Reims-ban Collins egy újabb győzelemmel lett gazdagabb, s vált esélyessé a világbajnoki cím megszerzésére. Csapttársa, Eugenio Castellotti három tizedmásodperccel Collint követően haladt át a célvonalon. A Ferrari vezetősége ezen döntésével öszöntözni kívánta Fangiot, akinek a verseny során komoly problémákkal kellett szembenéznie. Az üzemanyagvezetéken egy lék keletkezett, amelynek következtében a pilóta arcára, hasára és lábára spriccelt a benzin. Fangionak fájdalmai voltak, akinek végül a negyedik helyre sikerült behoznia a Ferrarit és ő autózta a leggyorsabb kört is. Enzo Ferrari azonban nem igen tudott odafigyelni a csapatánál zajló eseményekre, saját fájdalmával volt elfoglalva. Egyetlen gyermeke, Dino Ferrari 1956. június 30-án, 24 esztendős korában elhunyt. A tragédiát követően Ferrari visszahúzódóvá vált.

Az Angol Nagydíjon Mike Hawthorn a BRM P25 volánjánál remek teljesítményt nyújtott. Hawthorn a mezőny élén autózott Tony Brooks és Juan Manuel Fangio előtt. Az akkor már háromszoros világbajnok a Becketts kanyarban megpördült, aminek következtében több pozíciót visszaesett, s így romlottak az esélyei az újabb bajnoki cím megszerzésére. Brooksnál technikai problémák léptek fel, így egy nem tervezett kiállásra érkezett meg a boxba. Visszatérve a pályára minden erejével azon munkálkodott, hogy visszaszerezze elveszített pozícióit. Küzdelme azonban nem tartott sokáig, A BRM felborult, és lángra lobbant. Évekkel később Broos így nyilatkozott az esetről: "A BRM P25-ös versenyautója életveszélyes volt. Az egyenesekben hihetetlen gyorsan ment, de ezzel szemben a kanyarokban meglehetősen labilis. A legjobb, ami történtehett ezzel a ládával az volt, hogy kigyulladt." Hawthorn autója meghibásodott, Moss és Roy Salvadori szintén kiestek, így az angolok nem igzán örülhettek hazai autóik szereplésének. A Ferrarinál sem haladt minden a tervek szerint: míg Fangio egy újabb futamgyőzelemmel lett gadagabb, addig Peter Collins nem tudta befejezni a versenyt saját autójával. Ekkor Alfonso de Portago-tól átvette a volánt, s másodikként haladt át a célvonalon.

Az augusztus 5-én megrendezésre került versenynek döntő szerepe volt, mivel Fangio egy újabb győzelemmel az évad vége előtt biztosíthatná negyedik világbajnoki címét. Az argentin pilóta 30 ponttal rendelkezett, míg Collins és Behra 22 ponttal a második helyen álltak. Sokan lázas számolásba kezdtek, s nyilvánvalóvá vált, hogy egyedül Peter Collins jelent veszélyt Juan Manuel Fangio világbajnoki címére. 1956-ban legfeljebb öt eredményt vettek figyelembe a világbajnoki összesítéskor, valamint az Indianapolisi 500 mérföldes versenyen elért teljesítményt. Mivel Collins négyszer végzett pontszerző helyen, így ha Monza-ban is megszerezte volna az elsőséget, és sikerült volna a leggyorsabb kört teljesítenie, megnyerhette volna a bajnoki címet, mivel Fangio első győzelmeiért járó pontjain Musso-val osztozott.

A Formula-1-es világbajnoki sorozat szeptember 2-án az utolsó állomásához érkezett az 1956-os esztendőben. A Lancia-Ferrarinak komoly problemái voltak az Englebert abroncsokkal, amelyek nem igazán bírták a terhelést hosszú távon, így gyakran repkedtek gumifoszlányok a levegőben. Az első sorból Fangio, Castellotti és Musso rajtolhattak. A versenyt megelőzően Fangio így szólt két társának. "Csak nyugodtan nyerjétek meg a hazai versenyeteket. Az abroncsokra való tekinettel óvatosnak kell lennünk. A verseny elején én diktálom majd a tempót, ti pedig követtek engem, s így nem teszitek tönkre a gumikat. Tíz körrel a verseny vége előtt én magam elé engedlek benneteket, így majd kettőtök között dől el, hogy ki lesz a győztes. Ha így érkezünk meg a célba, én mindenképpen világbajnok leszek." Musso és Castellotti nem fogadta el Fangio felajánlását. "Nem, mindenki a saját tempójában fog versenyezni."

A két olasz pilóta Alberto Ascari emlékének szeretett volna egy győzelemmel adózni, amelyet saját erejükből nyernek meg. A versenysen során egymást mindig megelőzve haladtak, azonban öt kör elteltével mindeketten kiállni kényszerültek a boxba az abroncsok miatt. Nem telt el sok idő, amikor Eugenio Castellotti végleg feladni kényszerült a küzdelmet. Fangio is begurult a boxutcába, mivel az ő Lancia-Ferrarija is javításra szorult. Sok pozíciót veszített, ezért úgy döntöttek, hogy Mussonak át kell adnia a volánt idősebb társának. Musso ügyet sem vetett a csapat utasításaira, haladt tovább, mivel mindennél többet jelentett számára egy Monzai győzelem. A négy kör hátrányban lévő Fangio autóját Peter Collins vette át, aki időközben végleg feladta a versenyt. A világbajnoki cím sorsa ismét veszélybe került. A sorrend ekkor Moss, Musso és Collins volt. Collins bár közel állt a bajnoki cím megszerzéséhez, de mégsem élt a lehetőséggel. A ötven körös verseny harmincötödik körében Collins átadta az autót Juan Manuel Fangionak, aki eleinte el sem akarta hinni, hogy Collins ekkora áldozatot hozott érte. Moss uralta a mezőnyt amíg öt körrel a verseny vége előtt az üzemanyag ki nem fogyott az autóból. Ekkor Luigi Pilotti segítségével sikerült üzemanyagot felvennie, és a problémák ellenére győzedelmeskednie. Fangio Peter Collins nagyvonalúságának köszönhetően második lett, s megszerezte negyedik világbajnoki címét. Collins úgy érezte, hogy túl korai lenne még világbajnoki címet nyernie, azonban azt nem tudta, hogy sok lehetősége nem lesz már a bizonyításra. "Túl korai lett volna ahhoz, hogy világbajnok legyek. Egyszerűen túl fiatal vagyok hozzá. Szeretném tovább élvezni az életemet és az autóversenyzést. Ha ez ma sikerült volna, az számtalan kötelezettséggel jart volna. Fangio megérdemelten lett viagbajnok." - mondta a versenyt követően a 25 esztendős versenyző.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség