F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1957 - Fangio, az élő legenda

1957 - Fangio, az élő legenda

Bálint  2008.01.04. 16:27

Az 1957-es esztendő első Formula-1-es megmérettetésén Juan Manuel Fangio és Stirling Moss ismét egy csapatban versenyeztek.

Tony Vandervell nem nevezte be Vanvall autóit a versenybe, így Moss arra kényszerült, hogy újból beüljön a Maserati 250F volánja mögé. A Lancia-Ferrari teljesítménye néhány lóerővel nagyobb volt, ezzel szemben viszont a Masearti volt a legkönyebben irányítható autó a mezőnyben.

A január 13-án megrendezésre került versenyen a rangidős Fangio haladt át elsőként a célvonalon. A futam elején Behra, Castellotti és Collins váltották egymást az élen, majd Fangio vette át a vezetést, aki körről körre növelte az előnyét. A világbajnokot nem lehetett megállítani a győzelem felé vezető úton.

A Maserati a V12-es motorral felszerelt autóját tesztelte, amelynek teljesítménye 300 lóerő volt, és elérte a 9500-as percenkénti fordulatszámot. Március 17-én Modenában Jean Behra egy nem hivatalos körrekordot állított fel. Enzo Ferrarit ez nem hagyta nyugodni, ezért felhívta Eugenio Castellottit, hogy induljon Modenába tesztelni. Castellotti eleget tett Ferrari kérésének. Az idő este öt felé járt, amikor Eugenio beült a Ferrari Tipo 801 volánja mögé. A tesztelés csupán csak néhány percig tartott, mivel az S-kanyarban, a célegyenes után halálos balesetet szenvedett. Mint tudjuk, a baj nem jár egyedül, és nem volt ez másképpen az 1957-es esztendő tavaszán sem. A híres Mille Miglia versenyen újabb tragédia történt. Alfonso de Portago és utasa Willie Nelson a pálya szélén álló nézők közé hajtott a Ferrarival. Tíz néző, köztük öt gyermek lelte halálát a balesetben. Alfonso de Portago és Willie Nelson szintén halálos sérüléseket szenvedtek. A bíróság nyomozást indított Enzo Ferrari és az Englebert abroncsgyártó vállalat ellen, azonban több éves huza-vona után úgy határoztak, hogy egyikük sem vonható felelősségre a történtekért.

Egy héttel a tragédiát követően Monte Carlo-ba érkezett a Formula-1 mezőnye. Fangio megszerezte a Pole Positiont, de úgy döntött, hogy óvatos lesz a rajtnál. A harmadik helyen autózott, miközben várta a lehetőséget az előzésre. Eközben Peter Collins kétségbeesetten próbálta meg kikerülni Stirling Moss szerencsétlenül járt autóját. Fangionak sikerült sértetlenül elhaladnia a baleset helyszíne mellett. A mögötte autózó Mike Hawthorn szintén feladni kényszerült a küzdelmet. Juan Manuel Fangio így könnyedén szerezte meg második futamgyőzelmét az 1957-es esztendőben. Jack Brabham száz körön keresztül előkelő helyen autózott, a köevetkezőben azonban a benzinpumpa meghibásodása miatt megállt az autója. Brabham még ekkor sem adta fel, a hatodik helyen tolta át a célvonalon autóját, amivel utolsó lett.

A Belga és a Holland Nagydíjakat visszamondták, és legközelebb csak másfél hónap múlva rendeztek újra Formula-1-es versenyt a Franciaországi Rouen-ben. Az 1952-es Grand Prix de I‘ ACF-nek otthont adó versenypályán némi változtatásokat vittek véghez. Hat és fél kilométerrel megnövelték a hosszát; a hosszú egyenesekből, lassú és gyors kanyarokból álló pálya egyes versenyzőnek nagyon tetszett. "Mintha számomra tervezték volna!" – örvendezett Fangio, aki az első rajtkockából indulva egy újabb győzelemmel lett gazdagabb, amivel megnyíltak kapuk az ötödik világbajnoki cím felé vezető úton. A 29 esztendős amerikai pilótának, Herbert Mackay-Fraser-nek ez volt élete első Formula-1-es versenye, aki nagyszerűen autózott, amíg a motor fel nem mondta a szolgálatot. A tehetséges versenyző pályafutása azonban hamar tragikus véget ért. Egy héttel a Francia Nagydíjat követően Reims-ban Collins Chapman Formula-2-es versenyautójával halálos balesetet szenvedett. Ő volt az első olyan versenyző, aki egy Lotus volánjánál lelte halálát.

Az Angol Nagydíjon Fangio a versenytáv felének megtételét követően a motor meghibásodásának következtében a hatodik helyről kényszerült feladni a küzdelmet. A nap hőse Stirling Moss volt, aki néhány nappal korábban még kórházban feküdt, azonban a hazai versenyén elsőként haladhatott át a célvonalon Vanvall volánjánál. Mivel Moss autójánál gyújtási hibák merültek fel, ezért átvette csapattársa, Tony Brooks kocsiját, aki a Le Mans-ban elszenvedett balesete miatt nem érezte túl jól magát. Moss kilencedikként tért vissza az aszfaltra, majd hihetetlen hajrába kezdett. Helyzetét megkönnyítette, hogy a Maserati versenyzői Jean Behra és Mike Hawthorn a kupplung illetve az abroncsok meghibásodása miatt kiestek a versenyből. Stirling Moss szurkolói tábora nagy örömmel fogadta a brit pilóta győzelmét.

Fangio a Nürburgringen rendezett verseny időmérő edzésén 9.25,6 perces köridejével 16 másodperccel megdöntötte saját, egy évvel korábban felállított rekordját. Az edzés során gyűjtött tapasztalatokra alapozva tudták, hogy Fangionak a verseny során egyszer mindenképpen le kell cserélnie Pirelli abroncsait, míg Hawthorn, Collins és Musso a keményebb Englebert gumikkal a teljes versenytáv megtételére képesek lesznek. A Maseratinál Fangio, Behra és Schell is féltankkal (260 liter) álltak rajthoz, hogy a kerékcseréhez, illetve a tankoláshoz elegendő előnyre tehessenek szert. A meleg nyári napon Fangio 28 másodperces előnnyel vezetett Hawthorn és Collins előtt, amikor a 22 körös megmérettetés 12. körében megérkezett a boxba. A szerelők igyekeztek minél gyorsabban dolgozni, mivel egy győzelemmel Fangio idő előtt bebiztosíthatná ötödik világbajnoki címét. A kerékcsere és tankolás azonban sokáig tartott, így csak harmadikként, 45 másodperces hátránnyal tudott visszatérni a pályára, Hawthorn és Collins mögé. Az abroncsok még nem voltak üzemi hőmérsékleten, így nem tudott ledolgozni a hátrányából. A 13. kör végén a különbség 48 másodpercre növekedett. A hosszú 22 kilométeres pálya adottságaiból adódóan a csapatok csak egy kör elteltével tudták tájékoztatni pilótáikat a verseny eseményeiről, és a versenyzők közti különbségekről. A 14. kör végén a Ferrari két pilótáját 48 másodperces előnyükről tájékoztatta a csapat. Úgy gondolták, hogy a hátralévő hét kör alatt lehetetlenség ezt a különbséget ledolgozni, azonban a világbajnok hátránya ekkorra már 31 másodpercre apadt. A 16. kör végén váratlanul érte a Ferrarit a hír, hogy Fangio egy kör alatt 12 másodpercet hozott. A közönség tombolt, míg a két pilóta mindent elkövetett annak érdekében, hogy megakadályozzák Fangio támadását. Fangiot azonban ezen a napon nem lehetett megállítani. A különbség körről körre csökkent, így a 20. kör végére Fangio előzési pozícióba került. 9.17,4-es köridőt autózva megelőzte Collinst, majd egy körrel később Hawthornt is. Ez volt a legendás Juan Manuel Fangio 24., s egyben utolsó Formula-1-es világbajnoki sorozatban szerzett győzelme.

A Német Nagydíjat követően Stirling Moss és a Vanvall uralta a Formula-1 mezőnyét, Pescara-ban és az évadzáró futamon, Monzában is elsőként haladt át a célvonalon. Ekkor még kérdéses volt, hogy Fangio folytatja-e autóversenyzői pályafutását, míg a Maserati bejelentette visszavinulását.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség