F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1961 - A grófi család utolsó gyermeke is az F1 áldozata lett

1961 - A grófi család utolsó gyermeke is az F1 áldozata lett

Bálint  2008.01.04. 16:31

A Ferrari csapata kihasználta az 1960-as esztendő alatt rendelkezésre álló időt arra, hogy megfelelően felkészüljenek az új évadra, így nem volt meglepő, hogy ebben az esztendőben ők játszották a főszerepet a F1-ben.

A Climax és a BRM nyolchengeres motorjai csak az évad végén kerültek bevetésre, így a Cooper és a BRM mellett a Lotus versenyzőinek is a Climax négyhengeres motorjával kellett beérnie, amelynek teljesítménye mindössze 150 lóerő volt. Ennek okán a Porsche alakulata bizakodó volt, mivel ők a Forma-2-ben már bizonyított autóikkal vettek részt a megmérettetéseken. Stirling Mossnak lehetősége nyílott arra, hogy a csapat színeiben versenyezzen, ő azonban visszautasította az ajánlatot, és a Lotusnál folytatta pályafutását. A Cooper elsőszámú versenyzője John Surtees volt, akinek csapattársa egy Jim Clark nevű fiatalember volt.

Az évad első futama május 14-én, Monte-Carlóban került megrendezésre, ahol a Ferrari versenyzői, Richie Ginther, Phil Hill és Wolfgang Berghe von Trips nem tudta legyőzni a Lotus volánjánál ülő Stirling Mosst. Az olasz csapat pilótái megpróbálták megelőzni Mosst, de annak ellenére, hogy Ginther három másodperccel jobb időt futott, mint az edzés során, mégsem jártak sikerrel. Moss ezt észlelve támadásba lendült, és megdöntötte a korábban felállított körrekordot, amelyet a brit pilóta 1.36,3 perc alatt teljesített 117,6 kilométeres óránkénti sebességgel. Ennél jobb időt csupán akkor sikerült Formula-1-es versenyen teljesíteni, amikor még a több mint száz lóerővel nagyobb teljesítményű autók dübörögtek a versenypályákon. A százkörös megmérettetés végén Moss előnye 3,6 másodperc volt a harminc esztendős kanadai pilótával szemben.

Egy héttel később, május 22-én a Holland Nagydíjon bőgtek fel a Formula-1-es versenyautók motorjai. A zandvoorti futamon a Ferrari játszotta a főszerepet, ahol Wolfgang Berghe von Trips haladt át elsőként a célvonalon. Ez volt az első olyan alkalom, amikor egy német versenyző diadalmaskodott az autósportok elit osztályában. A futam másik érdekessége, hogy mind a tizenöt induló célba ért. A küzdelem végén Phil Hill kilenc tizedmásodperccel volt lemaradva Trips mögött, így a Scuderia Ferrari kettős győzelmet aratott, őket Jim Clark követte a Lotus-szal.

Négy héttel később fordult a kocka, amikor Phil Hill hét tizedmásodperccel megelőzve győzedelmeskedett von Trips felett. Elérkezett július 2-a, a Francia Nagydíj napja, amely egy igen meleg nyári nap volt. A hőmérséklet 34°C volt árnyékban. Phil Hill, von Trips és Ginther autói nem bírták a megterhelést, így meglepő módon Giancarlo Baghetti vette át a vezetést. A Porsche két pilótája, Jo Bonnier és Dan Gurney többször megpróbálták szélárnyékból megelőzni, így nagy megkönnyebbülést okozott Baghetti számára, hogy a verseny vége előtt két körrel Bonnier motorja elfüstölt. Az olasz pilóta érezte: itt a nagy alkalom, hogy ő legyen a világon az első (és a mai napig az egyetlen) olyan Formula-1-es versenyző, aki már az első versenyén győzni tud. Bár sikerült megszereznie az első helyet, mégsem volt teljesen boldog, mivel tudta, hogy mindig ilyen eredményeket fognak várni tőle, ami plusz nyomást jelent.

Az Angol Nagydíjon a szakadó eső nehezítette meg a pilóták dolgát, amely sok kiseséshez vezetett. A németek nagy reménysége Wolfgang Berghe von Trips hiba nélkül autózta köreit, és senki nem tudta őt megállítani. Az eső eláltával a pálya száradni kezdett, így von Trips negyvenöt másodperces előnnyel haladt át a célvonalon Phil Hill előtt, akit Richie Ginther maga elé engedett. A Német Nagydíjat megelőzően Trips vezette a világbajnoki tabellát. A futamot megelőzően arról nyilatkozott, hogy tisztában van a sportág veszélyeivel, de ennek ellenére nagy örömet jelent a számára az, hogy versenyezhet. A Nürburgringen megrendezésre került futamot háromszázezer néző kísérte figyelemmel, amelyen von Trips és Phil Hill küzdelme volt várható, a nap győztese mégis Stirling Moss volt, aki húsz másodperces előnnyel nyerte meg a Német Nagydíjat, míg Trips és Hill is kilenc perc alatti köridőket autóztak. Moss ezzel megszerezte Formula-1-es pályafutása tizenhatodik, s egyben utolsó győzelmét is. A közönség azzal vigasztalta magát, hogy Trips még így is vezetett 33 ponttal.

Az Olasz Nagydíjon azonban minden megváltozott, a világbajnokság is jelentéktelenné vált. A Ferrari számára ez volt az 1961-es esztendő legfontosabb megmérettetése, mivel ezen a futamon megszerezhették volna a bajnoki címet. Trips, Phil Hill, Ginther és Baghetti mellé egy mexikói pilóta, Ricardo Rodriguez is csatlakozott a csapathoz. Ricardo csupán tizenkilenc esztendős volt, de legalább olyan tehetségesnek tartották, mint két évvel idősebb testvérét, Pedrót. A fiatal versenyző mindössze egy tizedmásodperccel csúszott le az első rajtkockáról, amelyet végül von Trips szerzett meg. A rajt nem sikerült túl jól a pilóta számára, Rodriguez, Hill, Ginther, Clark és Brabham már a verseny elején megelőzték. A német pilóta vissza akarta szerezni elvesztett pozícióját, ezért támadásba lendült. A Parabolica kanyarban balra húzta autóját, miközben nem vette észre, hogy kerekei hozzáértek Clark Lotusához, aki még meg tudott állni. A Ferrari felborult, majd kétszer nekicsapódott a biztonsági korlátnak. Az ütközés erejének hatására Trips kirepült az autóból, egyenesen a nézőtérre. Tizenegy néző azonnal életét vesztette, kettő valamivel később. A német pilóta életét nem lehetett már megmenteni.

A sors furcsa fintora, hogy Wolfgang Berghe von Trips néhány nappal a versenyt megelőzően vetett papírra néhány, a biztonsággal kapcsolatos gondolatot. A kéziratban említést tett a biztonsági öv használatának előnyeiről és hátrányairól. Míg Amerikában kötelező volt a használata, a Formula-1-ben mindenki maga dönthette el, hogy használja-e vagy sem. A futamot végül Phil Hill nyerte meg, csapattársai mind kiestek a versenyből. Hill győzelme egyben a világbajnoki cím megszerzését jelentette, megakadályozva ezzel, hogy a Formula-1-nek posztumusz világbajnoka legyen. Kilenc év elteltével azonban Jochen Rindt volt az első – és remélhetőleg egyetlen – olyan pilóta, akit halála után avattak világbajnokká.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség