F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1964 - Surtees két- és négykeréken is bajnok lett

1964 - Surtees két- és négykeréken is bajnok lett

Bálint  2008.01.04. 16:33

Míg a 63-as esztendőben Clark sikerei miatt sokan egyhangúnak vélték az F1-et, a 64-es év sok izgalommal szolgált a sport rajongói körében. Jim Clark, Graham Hill és John Surtees között szoros küzdelem alakult ki a világbajnoki cím megszerzéséért.

Az évad első megmérettetésén Graham Hill nagyon jól kapta el a rajtot, s nyerte meg a versenyt, míg Clark komoly problémák ellenére negyedik lett. Az előző év világbajnoka Zandvoortban és Indiapolisban is nagy tehetségéről tett tanúbizonyságot. Az Indianapolisi 500 mérföldes megmérettetést beárnyékolta Dave McDonald és Eddie Sachs halála. A bekövetkezett tömegkarambolt követően a versenyt újraindították, így Jim Clark került a mezőny élére. A skót pilóta kétszáz kilométeres óránkénti sebességgel haladt, amikor az egyik abroncsa meghibásodott, aminek következtében az autó irányíthatatlanná vált. Hatalmas szerencséje volt, ugyanis az autó nem csapódott neki semminek.

A Belga Nagydíjon Clark Dan Gurney balszerencséjéből profitált, akinek autójából vezető pozícióban fogyott ki az üzemanyag. Gurney a boxba hajtott, hogy megtankolják autóját, azonban a Brabham alakulata nem rendelkezett benzinnel, így a kétségbeesett versenyző tankolás nélkül hajtott vissza a pályára, autója azonban az utolsó körben megállt. Ekkor Graham Hill állt a mezőny élén, akinek szintén elfogyott az üzemagyagja, így Bruce McLaren vette át a vezetést. A második helyezett Bruce McLaren szintén üzemanyag-problémákkal küszködött, míg a győztes Jim Clark Lotusa a levezetőkörben szintén megadta magát.

A következő állomás Rouen volt, ahol Jim Clark vezető pozícióból kényszerült feladni a küzdelmet, így a győzelmet Dan Gurney szerezte meg a Brabham volánjánál. Brands Hatch-ben ismét Clarké volt a főszerep, ahol az első rajtkockából indulva rajt-cél győzelmet szerzett. Az 1962-es esztendő világbajnoka, Graham Hill az egész megmérettetés során támadta Clarkot, a verseny végén csupán 2,8 másodperccel volt lemaradva tőle. A harmadik helyezett, John Surtees közel nyolcvan másodperccel később haladt át a célvonalon a Ferrari 158 volánjánál.

Mivel az 1964-es esztendőben tíz futam tartozott a világbajnoksághoz, és öt futamot követően Clark 30 ponttal rendelkezett, és csak a legjobb hat eredményt vették figyelembe, jó esélyei voltak arra, hogy világbajnok legyen.

Az augusztus 2-án megrendezésre került Német Nagydíjon John Surtees győzedelmeskedett a Ferrari volánja mögött. Ezen a versenyen mutatkozott be a Honda új Formula-1-es versenyautója is, amelynek teljesítménye 225 lóerő volt. Ronnie Bucknum a huszonkettedik rajtpozícióra kvalifikálta magát, majd a verseny során 160 kilométeres óránkénti sebességgel súlyos balesetet szenvedett, azonban nem szerzett komoly sérüléseket. A harminc esztendős Carel Godin de Beaufort nem volt ilyen szerencsés, aki néhány nappal korábban súlyos balesetet szenvedett a Porsche volánjánál, majd a versenyt követő hétfőn belehalt sérüléseibe.

Három héttel később Ausztriában rendezett futamon sorakoztak fel a versenyzők, ahol a Ferrari egy újabb győzelemmel lett gazdagabb Lorenzo Bandini révén. Ezen a megmérettetésen állt először rajthoz egy fiatal 22 esztendős versenyző is, Jochen Rindt. Rindt alig múlt el egy esztendős, amikor egy bombázás során elvesztette szüleit, majd nagynénje vette gondozásába, aki Graz-ban lakott.

Monzában újból a Ferrari játszotta a főszerepet, ahol ismét Surtees állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára, McLaren és Bandini mellé. Már csak két futam volt hátra, amikor Hill 32 ponttal vezette a világbajnoki tabellát, míg Clark 30, Surtees 28 ponttal rendelkezett.

Enzo Ferrarinak komoly nézeteltérései adódtak az Olasz Automobil Klubbal, és kijelentette, hogy csapata soha többet nem fog Olaszországban rajthoz állni, és soha többet nem versenyeznek piros színre festett autóval. Így történt, hogy a Watkins Glennben megrendezésre került futamon kék-fehér színű versenyautóval álltak rajthoz a Ferrari pilótái. A győzelmet Graham Hill szerezte meg, Surteest és Siffertet megelőzően. Jim Clark vezető pozícióból kényszerült feladnia küzdelmet.

Az évadzáró futamra Mexikóban került sor, melyet nagy számolások előztek meg. Hill 39 ponttal rendelkezett (eredetileg 41-et gyűjtött, azonban az akkori pontszerre vonatkozó szabályok miatt csak 39 szerepelt a neve mellett), Surtees 34, míg Clark 30 világbajnoki pontot tudhatott a magáénak. A verseny rajtját követően Clark átvette a vezetést, mialatt Hill és Surtees a tizedik, illetve a tizenharmadik pozícióra estek vissza. Hillnek sikerült előrejönnie a harmadik helyre, ami számára elegendő lett volna a világbajnoki cím megszerzésére, azonban Bandini és Surtees egyre közelebb került hozzá. A pálya egyik lassabb szakaszán Bandini elvétette a féktávot és nekiütközött Hill BRM-jének. Hill ennek következtében kiállni kényszerült a boxba, hogy a szerelők orvosolják az okozott kárt. Hill megértőnek mutatkozott Bandinivel szemben. "Számomra egyértelmű, hogy kétségbeesetten próbált megelőzni engem, ami nem egészen úgy sikerült, ahogyan tervezte. Ez van, az én pechem."

Clark húsz másodperces előnnyel állt a mezőny élén Gurney előtt, akit negyven másodperces hátránnyal követett Bandini. Jim Clark autója körről-körre lassabb lett. Az utolsó körben járt a verseny, amikor Gurney megelőzte őt, majd nem sokkal később Claknak fel kellett adnia a küzdelmet. Ezzel Hill világbajnoki címe már szinte biztosnak tűnt, majd váratlan fordulatot vettek az események. Lorenzo Bandini elengedte Surteest, akinek második helye elegendő volt a világbajnoki cím megszerzésére. John Surtees így mind kétkeréken, s mind négykeréken világbajnok lett.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség