F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1966 - Bejöttek a 3 literes erőforrások

1966 - Bejöttek a 3 literes erőforrások

Bálint  2008.01.04. 16:34

Mivel az 1966-os évadtól új, a háromliteres szabályok léptek életbe a Formula-1-ben, a csapatoknak a tél sem jelentett pihenőt, keményen dolgozniuk kellett, hogy meg tudjanak felelni a követelményeknek.

Míg Tony Rudd BRM H16-os motorja nem bizonyult túl megbízhatónak, úgy tűnt, hogy Jack Brabham és Ron Tauranac megtalálták a megfelelő megoldást. Colin Chapman a Climax motorok mellett a BRM H16-os erőforrásával is próbálkozott, amíg a Ford által finanszírozott motorra várakozott. Az 1965-ös esztendő végén Chapmannek sikerült meggyőznie a Ford PR igazgatóját Walter Heynest, hogy fektessen be egy nagyobb összeget háromliteres Ford motorok építésébe. Ezzel egy időben a Keith Duckworth és Mike Costin által 1958-ban alapított Cosworth Engineering Limited elnevezésű vállalkozása is megbízást kapott erőforrások építésére. A Ferrari alakulta könnyű helyzetben volt, ők ugyanis rendelkeztek 3,3 literes motorral szerelt autókkal, amelyek teljesítménye 360 lóerő volt.

Az évad első futamát megelőzően Silverstoneban az International Trophy elnevezésű versenyen mérték össze tudásukat a pilóták, ahol Jack Brabham az új Brabham BT19-es típusú autójával állt rajthoz, amelyben egy V8-as Repco motor dübörgött. "Black Jack" – ahogy barátai hívták- megnyerte ezen megmérettetést, míg Surtees elégedetlenségének adott hangot, és ragaszkodott hozzá, hogy Monte Carlóban a 2,4 literes Dino motor meghajtású autóval állhasson rajthoz, Eugenio Dragoni azonban nem engedett, így Surtees Monacóban a V12-es motorral szerelt Ferrarival vett részt a futamon. Lorenzo Bandini a Ferrari 246 volánjánál a második helyet szerezte meg, míg Surtees a differenciálmű meghibásodása miatt feladni kényszerült a küzdelmet.

A Belga Nagydíjon a rajtot követően szakadni kezdett az eső. A csúszós pályán Stewart elvesztette uralmát autója felett és súlyos balesetet szenvedett, a pilóta kulcscsonttörést szenvedett. Graham Hill gyorsan társa segítségére igyekezett, azonban csak fél óra elteltével sikerült kiszabadítani Jackie Stewartot a roncsokból. Jochen Rindt autójával problémák merültek fel, így Surtees haladhatott át elsőként a célvonalon. Rindt végül másodikként fejezte be a megmérettetést. A diadalt követő napon Dragoni az állította, hogy a hiedelmekkel ellentétben Surtees nem is körözte le az egész mezőnyt, és csak azért tudott győzni, mert Rindt kieséséből profitált. John Surtees nagyon megharagudott munkaadóira, még Enzo Ferrarival is összeveszett, aminek következményeként elhagyta a csapatot.

A július 3-án megrendezésre került Francia Nagydíjon, Reimsban, a világbajnoki tabellát vezető Lorenzo Bandini a negyvennyolc körös megmérettetés harminckettedik körében egy technikai probléma miatt kényszerült feladni a küzdelmet.

A nehézipari dolgozók sztrájkja miatt a soron következő Angol Nagydíjon nem tudott részt venni. Brands Hatch-ben Jack Brabham diktálta a tempót, és nem volt ez másképpen Hollandiában sem.

Dan Gurney szintén a maga útját szerette volna járni, aki Carroll Shelby-vel karöltve próbált egy Jack Brabham csapatához hasonló sikeres versenyistállót alapítani. Így született meg az Eagle Weslake, amelynek eltekintve az 1967-es Belga Nagydíjtól nem sikerült kimagasló teljesítményt elérnie.

A Német Nagydíj a Nürburgringen került megrendezésre, ahol Jack Brabham egy újabb győzelemmel lett gazdagabb, -azonban ezt a sikert is, mint sok másikat a Formula-1- történetében- egy tragédia árnyékolta be. Az edzés során a 36 esztendős Guy Ligier a Cooper-Maserati volánjánál járt szerencsétlenül, s lábtörést szenvedett. A futam során John Taylor összeütközött Jacky Ickx-el. Taylor súlyos égési sérüléseket szenvedett, már javulni kezdett az állapota, amikor egy hirtelen fellépő fertőzés következtében szeptember 8-án elhunyt.

Az évad végéhez közeledve úgy tűnt, hogy a Ferrari ismét rátalál önmagára, amikor a Scuderia hazai futamán Ludovico Scarfiotti és Mike Parkers kettős győzelmet arattak. Utoljára tizennégy esztendővel korábban volt arra példa, hogy olasz versenyző, olasz autóval nyerte meg az Olasz Nagydíjat. Ő volt Alberto Ascari.

Még két futam volt hátra az évadból Watkins Glen és Mexikó város. Amerikában Jim Clark vihette el a pálmát, amikor Jochen Rindtet megelőzően a Lotus-BRM volánjánál elsőként haladt át a célvonalon.

Elérkezett október 23-a, az utolsó futam az 1966-os esztendőben, amelynek Mexikó város adott otthont. Bár a világbajnoki cím sorosa már eldőlt, a nézők mégis izgalommal kísérték figyelemmel a megmérettetés eseményeit, amelyen végül Surtees diadalmaskodott a Brabham versenyzői a világbajnok Jack Brabham és Denis Hulme előtt.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség