F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1968 - Egy új időszámítás kezdete

1968 - Egy új időszámítás kezdete

Bálint  2008.01.04. 16:36

Az 1968-as esztendő mérföldkőnek számított a Formula-1 történetében, mivel számos olyan esemény történt, amelyek még a napjaink modern száguldó cirkuszára is nagy kihatással vannak.

Ebben az évadban jelentek meg először kereskedelmi hirdetések az autókon. A Lotus versenyistálló egy dohányipari vállalattal kötött szerződést, így a megszokott zöld szín helyett arany-vörös-fehér színre festett állt rajthoz Colin Chapman csapata. A festésében egy cigarettásdobozhoz hasonlító autóval Graham Hill és Jim Clark versenyzett. A két német televíziós társaság (ARD és ZDF) egyetlen futamot sem közvetítettek, kifejezve ezzel felháborodottságukat.

Az évad első megmérettetésén Kyalamiban Clark és Hill kettős győzelmet szereztek. Ez volt a skót pilóta huszonötödik diadala, amivel megdöntötte a legendás Juan Manuel Fangio rekordját. Sokak számára úgy tűnt, hogy a Lotus versenyautóit ebben az esztendőben lehetetlenség lesz legyőzni, a rajongók arra számítottak Clark egy újabb világbajnoki címmel lesz gazdagabb.

Jim Clark az évad első európai futamán nem állt rajthoz, mivel egy Indianapolisi tesztet részesített előnyben. A skót pilóta azt a Lotus 56-os versenyautót tesztelte, amellyel május 7-én Mike Spence halálos balesetet szenvedett.

Április első hétvégéjén Hockenheimban egy két futamból álló Forma-2-es versenyt rendeztek, amelyen Jim Clark is részt vett. Az eredeti tervek szerint Brands Hatch-ben tesztelt volna, azonban ő ezen megmérettetésen való részvétel mellett döntött. Az időmérő edzésen problémái adódtak, így csak a hetedik rajtpozíciót tudta megszerezni. A verseny reggelén fekete felhők gyülekeztek, azonban a futam a hatalmas eső ellenére sem maradt el.

Jean-Pierre Beltoise hamar a mezőny élére került, míg Clark a nyolcadik helyen tartózkodott. A húsz körös futam ötödik körében Clark hirtelen eltűnt a nézők látószögéből, aki hatalmas sebességgel haladt a pályát övező erdő felé. Mivel akkoriban még nem volt biztonsági korlát a német versenypálya ezen szakszán, ezért a Lotus egy fának csapódva állt meg. Az ütközés hatalmas ereje miatt Clarknak esélye sem volt arra, hogy túlélje a szerencsétlenséget. Hosszú időn át találgatták, hogy vajon mi okozhatta Clark tragédiáját, azonban a valós okra valószínűleg már soha nem fog fény derülni. Egyes források szerint Chapman birtokában volt egy képanyag a balesetről, azonban a nagyközönség előtt soha nem hozták nyilvánosságra a vizsgálatok eredményeit. Volt, aki azt állította, hogy a kerékfelfüggesztés meghibásodása okozta a szerencsétlenséget, azonban ezeket a vádakat Chapman visszautasította. Egyes szemtanúk arról számoltak be, hogy néhány fiatal szaladt át a pályán, Clark pedig őket szerette volna kikerülni. Volt, aki meg is esküdött erre. Bárhogyan is történt, a kétszeres világbajnok Jim Clark életét az nem adta vissza.

Május 12-én Spanyolországban bőgtek fel a Formula-1-es versenyautók motorjai, ahol a versenyzőtársak arcán még látni lehetett a megdöbbentséget. A futamot Graham Hill nyerte Redman és Hulme előtt. Monte Carlóban, a Ferrari távollétében –akik az egy esztendővel korábban bekövetkezett Lorenzo Bandini halála miatt lemondták a versenyt- ismét Hill játszotta a főszerepet. A BRM versenyzője, Richard Attwood végig nagyszerű teljesítményt nyújtott, akit végül 2,2 másodperccel Hillt követően intettek le a kockás zászlóval. A verseny érdekessége, hogy csupán öt autó ért célba, és ha Bandini balesetét követően nem rövidítik le a versenytávot száz körről nyolcvanra, akkor talán még kevesebb lett volna a befutók száma.

A Formula-1 új generációjának jobb minőségű abroncsokra volt szüksége, amelyek nagyobb teherbírással rendelkeznek, majd hamarosan megjelentek az aerodinamikai segédeszközök is. Az akkoriban még Formula-1-es versenypályákon szokatlan vezetőszárnyak jobb leszorító erőt biztosítottak, így a kanyarokban is megnőtt a sebesség.

Belgiumban a Ferrari és a Brabham versenyautói már ilyen szárnyakkal voltak felszerelve. A győzelmet Bruce McLaren szerezte meg, mivel az élen álló Jackie Stewart az utolsó körben arra kényszerült, hogy kiálljon a boxba tankolni. Amikor McLarent elsőként intették le a kockás zászlóval nagyon meglepődött, mivel nem vette észre, hogy Stewart kiállt tankolni.

Zandvoortban azonban már senki és semmi nem állíthatta meg Jackie Stewart-ot a győzelem felé haladó úton. A szintén Matra-val versenyző Beltoise második lett, aki Stewardhoz hasonlóan Dunlop abroncsokkal versenyzett.

A július 7-én megrendezésre került Francia Nagydíj edzése kishíjján tragédiával végződött, amikor Jackie Olivier autójának hátsó szárnya kétszáz kilométeres óránkénti sebességnél leszakadt. Oliviernek hatalmas szerencséje volt, hogy nem sérült meg a balesetben. A futamon a fiatal Jacky Ickx győzedelmeskedett, aki esőgumikkal rótta a köröket.

Jim Clark, Mike Spence és Ludovico Scarfiotti mellett egy újabb Formula-1-es versenyző is az 1967-es évad áldozata lett. Jo Schlesser a tizenötödik helyen autózott, amikor autója megcsúszott a nedves pályán, majd felborult s lángra lobbant. Mire kiszabadították már távozott az élők sorából.

Angliában Schiffert a negyedik helyet szerezte meg, majd azt követően, hogy Graham Hill ás Jackie Olivier is kiestek a versenyből, a svájci pilóta állt a mezőny élén, aki végéig vissza tudta verni Chris Amon támadását.

A Nürburgringre érkezvén sokaknak elhunyt társuk, Jim Clark jutott az eszébe, a pályára letelepedő köd és a szakadó eső miatt pedig elhalasztották a délelőtti szabadedzést, s minden betétfutamot töröltek. Kevéssel 15 óra előtt az autók azonban mégis felsorakoztak a rajthoz. Jackie Stewart már az első körben átvette a vezetést, miközben versenytársai a köd miatt az sem tudták, hogy éppen melyik autó haladt el mellettük. Stewart megnyerte a versenyt, amely saját elmondásai alapján hatalmas megkönnyebbülést jelentett neki, majd így folytatta: "Aki a Nürburgringen közvetlenül a versenyt követően azt állítja, hogy kedveli a pályát, az nem mind igazat."

Az Olasz Nagydíjon szerzett győzelmét követően Denis Hulme előtt is nyitott volt a világbajnokság. Három futammal az évad végét megelőzően négy pilóta volt esélyes arra, hogy az 1967-es esztendő világbajnoka legyen. Graham Hill 30, Jacky Ickx 27, Jackie Stewart 26, míg Hulme 24 ponttal rendelkezett.

Ickx Ferrarijának a gázpedálja beragadt Monte Carlóban, aminek következtében eltörte lábát, így el kellett búcsúznia a reménytől, hogy világbajnok legyen. A győztes ismét Denis Hulme lett, aki ekkor azonos pontszámmal -33- rendelkezett, mint Graham Hill. Stewart Watkins Glen-ben győzedelmeskedett, míg Hulme egy baleset következtében feladta a küzdelmet. Ezen a versenyen két amerikai pilóta is bemutatkozott a Formula-1-ben, Bobby Unser és Mario Andretti.

Az utolsó megmérettetést megelőzően Hill 39, Stewart 36, Hulme 33 pontot birtokolt. Hill és Stewart számára egyértelmű volt a helyzet, amelyikük győz, az lesz a világbajnok, míg Hulme a szerencsében bízott. Hatalmas küzdelem alakult ki az élen, amíg Stewart autója meg nem hibásodott, aki visszaesett a hetedik helyre. Mivel Hulme már a futam elején kiesett, Graham Hill nagy magabiztossággal haladt át a célvonalon. Hill nemcsak a Mexikó városban megrendezésre került futamot nyerte meg, hanem a világbajnokságot is.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség