F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1969 - Stewart támadásba lendül

1969 - Stewart támadásba lendül

Bálint  2008.01.04. 16:37

Az 1968-as esztendő több szempontból is mérföldkőnek számított a Formula-1 történetében. Ez egyrészt a vezetőszárnyak és a reklámok megjelenésének, valamint Ford-Cosworth motorok kiváló szereplésének tudható be.

A tizenkét megmérettetés során tizenegyszer győzedelmeskedetek ezek az erőforrások, így nem okozott meglepetést, hogy a Matra, valamint az Eagle-Weslake bejelentették visszavonulásukat. Jack Brabham BT26 típusú versenyautójába Cosworth motor került beépítésre. Jochen Rindt elhagyta a csapatot, helyét Jacky Ickx vette át, mialatt a Ferrari egyedül Chris Amonra épített. Mauro Forghieri a 12 hengeres boxermotor megalkotására koncentrált, amely végül csak az 1970-es esztendőben került bevetésre. Ezen idő alatt Enzo Ferrari azon munkálkodott, hogy megmentse csapatát, ezért megállapodást kötött Gianni Agnellivel. A Fiat átevette a Ferrari részvények negyven százalékát, Enzo Ferrari a haláláig negyvenkilenc százalék tulajdonosa volt, a részvények tíz százalékát Piero Lardi birtokolta, míg Sergio Pininfarina egy százalék tulajdonosa volt. Ez az egyezség lehetővé tette a Ferrari számára, hogy továbbra is részt vegyen a megmérettetéseken. John Cooper elvesztette főszponzorát, más forrást pedig nem tudott találni csapata finanszírozására. Június 11-én elárverezték a versenyistálló fennmaradó tárgyait, amelyet Vic Elford 1500 fontért vásárolt meg. Elford volt az a versenyző, aki Formula-1-es versenyen utoljára állt rajhoz egy Cooper volánjánál.

Szinte az évad összes megmérettetésén a Matra alakulta játszotta a főszerepet, akik tizenegy futamból kilencszer ért célba pontszerző helyen, ami egyben a Dunlop abroncsok megbízhatóságát is alátámasztotta.

Az évad első futama Kyalamiban került megrendezésre, ahol Stewart taktikus vezetésének köszönhetően győzedelmeskedett Hill és Hulme előtt. Stewart nagyon jól bánt az autóval, amikor kellett gázt adott, azonban ha senki nem veszélyeztette pozícióját, kímélte versenygépét. A győzelmet követően két hónap telt el, amikor első Európai állomásához érkezett a Formula-1. A Barcelonában rendezett futamon mindössze tizennégy autó állt rajthoz, ezért sokan úgy vélték, hogy az autóversenyzés hanyatlásnak indult. Rindt, Hill, Amon és Schiffert is Stewart előtt haladt, azonban a kilencven körös megmérettetés ötvenhetedik körében már a skót pilóta állt a mezőny élén, s a futam végére előnyét két körre növelte. A Spanyol Nagydíjon Jochen Rindt és Graham Hill is balesetet szenvedett. Mindkét pilóta hátsó vezetőszárnya letört a célegyenesben. Először Hill járt szerencsétlenül: "Az autóm pörögni kezdett, és csak pörgött, pörgött, majd nekicsapódtam a másik oldalon található szalagkorlátnak. Ennek következtében minden lehetséges rész leszakadt az autómról, mindenfelé alkatrészek röpködtek. Én csak ütem az autómban, a biztonsági öv miatt nem tudtam megmozdulni sem. Nem tehettem semmit, a kocsim irányíthatatlanná vált. Amikor végre megállt, akkor ki tudtam szállni. Köszönöm szépen az szerencsecsillagomnak, hogy nem esett bajom." Hillnek nem maradt arra ideje, hogy csapattársát figyelmeztesse, Rindt vezetőszárnya a pálya szinte azonos pontján szakadt le, autója Hill Lotusának roncsaiba csapódott, aminek következtében felborult. Nagy szerencsével komolyabb sérülések nélkül úszta meg az esetet. Mivel Kyalamiban is hasonló probléma merült fel, a CSI a Monaco Nagydíjon megtiltotta az aerodinamikai segédeszközök használatát.

Ennek ellenére Jackie Stewart játszotta a főszerepet a Monacói hercegségben, amíg csapattársához hasonlóan az autó meghibásodása miatt feladni kényszerült a küzdelmet.

1969. május 18-a emlékezetes nap volt Graham Hill életében, aki ekkora szerezte meg ötödik győzelmét Monte Carlo versenypályáján, ami a tizennegyedik s utolsó diadala is volt egyben. Hillnek ezt követően nem volt szerencséje a Formula-1-ben, nem állt a rendelkezésére olyan autó, amellyel harcba szállhatott volna a világbajnoki címért. Október 5-én, az Amerikai Nagydíjon súlyos balesetet szenvedett, ami szintén nem könnyítette meg a brit pilóta helyzetét.

Az eredeti tervek szerint június 8-án került volna megrendezésre a Belga Nagydíj, azonban törölték a versenyt, mivel a pálya nem felelt meg a pilóták érdekeit képviselő szervezet, a Grand Prix Drivers Association biztonsági elvárásainak. Ez volt a GPDA első komolyabb sikere, azonban a későbbiekben egyre nagyobb szerephez jutott Formula-1-ben.

A soron következő három futamon Stewart játszotta a főszerepet, azonban az Angol Nagydíjon aratott győzelme már a futam megkezdése előtt meghiúsulni látszott. Az edzés során Stewart összetörte versenygépét, és mivel nem állt a rendelkezésre tartalékautó, és arra sem volt esély, hogy az éjszaka folyamán megjavítsák a Matrat, a skót pilóta Beltosie autójával állt rajhoz, aki egy MS 84-el vett részt a megmérettetésen. Rindt és Stewart között szoros küzdelem alakult ki, amelynek a Lotus hátsó szárnyának leszakadása vetett véget. Rindt kigurult a boxba, azonban a szerelési munkáltok ellenére is még jó esélye volt arra, hogy másodikként haladjon át a célvonalon. A nagy hajrában azonban elfogyott az üzemanyag az autójából, így Brabham távollétében Jacky Ickx lett a második helyezett. Jack Brabham egy Silverstonei tesztelés során eltörte a bal lábát, ezért nem tudott részt venni a megmérettetésen.

A Nürburgringen a Ferrari nem állt rajhoz, mivel új, 12 szelepes boxermotorral szerelt autóját tesztelte, ami azonban nem bizonyult igazán megbízhatónak. A Német Nagydíj rajtjához mindössze tizenhárom autó sorakozott fel, így a figyelem az első rajtpozícióról induló Ickxre irányult. Míg Stewart a sebességváltóval küszködött, Jacky Ickx győzedelmeskedett.

A modern műholdas technikai lehetővé tette, hogy világszerte figyelemmel tudják kísérni a futamokat az érdeklődők, ami egyben a szponzorokat is vonzotta. Bernie Ecclestone is újból felbukkant a versenyeken, aki Jochen Rindt Formula-1-es pályafutását egyengette. Mivel Rindt nem volt megelégedve a Lotus versenyistállóval, Ecclestone új állás után nézett védence számára. Jack Brabham csapatában tárt karokkal fogadták volna, mivel Jacky Ickx a Ferrarinál folytatta karrierjét.

Monzában hatalmas csata alakult ki Stewart és Rindt között, amelynek végén Rindt csupán nyolc századmásodperccel volt lemaradva a Formula-1 új világbajnokától. Watkins Glennben azonban senki sem állíthatta meg a Lotus versenyzőjét a győzelem felé haladó úton, aki a diadalt követően úgy döntött, hogy marad akkori csapatánál.

Az évad utolsó futamán Mexikó városban a McLaren versenyzője, Denis Hulme haladt át elsőként a célvonalon, azonban a világbajnoki cím birtokosa ekkor már Jackie Stewart volt.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség