F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1970 - Jochen Rindt, a posztumusz világbajnok éve

1970 - Jochen Rindt, a posztumusz világbajnok éve

Bálint  2008.01.04. 16:38

Mivel a 60-as években gyakran történt halálos baleset a pályákon, újabb biztonsági intézkedéseket hoztak. Ez az esztendő egy szomorú eseményről is emlékezetes maradt; a F1 történetében először -és remélhetőleg utoljára- avattak posztumusz világbajnokot.

Jochen Rindtet négy héttel a balesetét követően nyilvánították világbajnokká, aki ekkor már nem volt az élők sorában.

Az 1970-es évadban több újonc versenyző is bemutatkozott a Formula-1-ben. Monte Carlóban Ronnie Peterson, Zandvoortban Francois Cevert és Clay Regazzoni, Brands Hatch-ben Emerson Fittipaldi. A tizenhárom futamon öt csapat hét különböző versenyzője győzedelmeskedett. A bajnoki címet végül Jochen Rindt szerezte meg, aki Monacóban, Franciaországban, Angliában és Hockenheimban győzedelmeskedett.

Az évadnyitó futamot Kyalamiban rendezték, amelyen Jack Brabham játszotta a főszerepet. Teljesítménye még azokat is meglepte, akik azt javasolták neki, hogy vonuljon vissza. Egy hónappal később Jarama versenypályáin bőgtek fel a motorok, ahol Jackie Stewart és Brabham között hatalmas csata alakult ki, amelyből a March versenyzője került ki győztesen, miután a Brabham Cosworth V8-as motorja nem bírta a megterhelést.

Május második hétvégéjén Monacóba érkezett a Formula-1- mezőnye. Rindtnek az egész hétvége folyamán problémái voltak az autójával, azonban egy hatalmas hajrában mégis sikerült megelőznie az élen álló Jack Brabhamet. Néhány körrel a verseny vége előtt a kettőjük közti különbség 1,5 másodpercre csökkent, ami ugyan arra nem volt elegendő, hogy a szűk pályán megelőzze, azonban arra igen, hogy egy hibába hajszolja "Black Jack"-et, aki egy eltévesztett féktáv miatt veszítette el küzdelmet.

A számos tragikus baleset miatt, a GPDA bojkottálta a Balga Nagydíjat, ami végül csak a jó időjárásnak köszönhetően került megrendezésre. A Spanyolországi verseny kishíjján tragédiával végződött, amikor Jacky Ickx és Jackie Olivier összeütköztek, aminek következtében Ickx súlyos égési sérüléseket szenvedett. Június 2-án újabb tragikus hír rázta meg a motorsport kedvelőit: Bruce McLaren Goodwoodban egy tesztelés során életét veszette. Az, hogy a McLaren csapat a szerencsétlenség ellenére, még a mai napig is fennáll, többek között Denis Hulme, Teddy Mayer, Phil Kerr és Tyler Alexander érdeme.

Spa-ban BRM versenyzője, Pedro Rodriguez haladt át elsőként a célvonalon, Amon és Beltoise előtt, míg a Brabham volánjánál ülő Rolf Stommelen az ötödik helyet szerezte meg. Pedro Rodriguez a Formula-1-es világbajnokság mellett, sportautó versenyeken is részt vett, ahol Jo Schifferttel vívott emlékezetes csatákat. A Porsche nem támogatta, hogy Schiffert a Ferrarihoz szerződjön, akiknek be kellett érnie a March csapat, akiknek a színeiben egyetlen pontot sem szerzet az 1970-es esztendő során. A svájci pilóta az évad végén egy lehetőséget kapott arra, hogy a BRM-nél, Rodriguez csapattársaként versenyezzen.

Zandvoortban Jochen Rindt Jacky Ickx-szel viaskodott, amíg a belga egy kerékcserét követően visszaesett a harmadik helyre. Ickx csapattársa Gianclaudio, ismertebb nevén Clay Reggazoni a negyedik helyet szerezte meg, akinek ez volt az első Formula-1-es versenye. A futam végén végül Jochen Rindtet intették le elsőként a kockás zászlóval, azonban győzelmét egy tragédia árnyékolta be. A svájci versenyző, Piers Courage a nagy küzdelemben elvesztette uralmát autója felett, ami felborult, maga alá temetve a pilótát, aki halálos égési sérüléseket szenvedett. Frank Williams számára nagy megrázkódtatást jelentett barátja elvesztése.

Rindt Franciaországban egy újabb győzelemmel lett gazdagabb, amivel éltében először átvette a vezetést a világbajnokságban. Az osztrák versenyző a hatodik rajtpozícióból vághatott neki a megmérettetésnek, mivel az edzés során egy felcsapódó kő eltalálta a felsőajkát, ami igen fájdalmas sebet ejtett. Két esztendővel később, Helmut Marko egy hasonló eset miatt kényszerült befejezni pályafutását, akinek a szemét találta el egy felverődő kavics. A Clermont-Ferrand-ban megrendezésre került futamon a Ferrari versenyzőjének technikai problémákkal kellett szembenéznie, míg az újonc Jean-Pierre Beltoise az abroncs és a benzinpumpa meghibásodása miatt kényszerült feladni a küzdelmet.

Az Angol Nagydíjon Ickx hét körön keresztül uralta a mezőnyt, azonban a Ferrarija ismét felmondta a szolgálatot, szabad utat adva ezzel Rindt és Brabham küzdelmének. Az utolsó körben Brabham előnye tizenhárom másodperc volt, azonban az utolsó néhány száz méteren elfogyott az üzemanyag az autójából, így Rindt haladhatott át elsőként a célvonalon. A versenybírók azonban szabálytalanságot véltek felfedezni a győztes autóján. A Lotus hátsó terelőszárnya nem felelt meg az elvárásoknak. Eltérés 0,2 centiméter volt. Rindt eredményét törölték, azonban Colin Chapman óvást nyújtott be, mivel úgy vélték, hogy az akkor állítódott el, amikor a győztes autót a magasba emelték. A szárny magassága az újra le- és felszerelését követően 79,80 centiméter volt, így megtarthatták a diadalért járó pontjaikat, amelyek a végelszámolásnál sors döntőek voltak.

Négy héttel a Német Nagydíjat megelőzően a GPDA azt követelte a Nürburgring illetékeseitől, hogy változtassanak a pálya biztonságán, mivel ellenkező esetben nem állnak rajhoz. Ilyen rövid idő alatt nem sikerült eleget tenni a kérésnek, ezért a versenyt áthelyezték a Hockenheimi pályára, amely jelentős változtatásokon ment keresztül a biztonság érdekében. Az aerodinamikai elemekre egyre nagyobb hangsúlyt fektettek, így kihasználva a szélárnyék nyújtotta előnyöket, Rindt és Ickx egymást váltották az élen. A 100000 néző jelenlétében rendezett versenyt Jochen Rindt nyerte hét tizedmásodperccel Jacky Ickx előtt. Mialatt mindenki a győztest ünnepelte, Rindt ezekkel a szavakkal mondott köszöntet Colin Chapmannek: "A te autóddal egy majom is megnyerte volna a mai versenyt."

Hazai versenyén nem volt szerencséje az osztrák versenyzőnek, aki a motor meghibásodása miatt feladni kényszerült a küzdelmet. Rindt két legnagyobb riválisa, Jack Brabham és Jackie Stewart szintén nem szereztek pontot, így az Olasz Nagydíjat megelőzően Jochen Rindt 45, Brabham 25, Stewart és Ickx 19-19 ponttal rendelkeztek. Ekkor még senki nem kételkedett abban, hogy mainzi születésű fiatalember a hátralévő négy futamon újból győzni tud.

Az 1970. szeptember 5-én megrendezésre került Olasz Nagydíjon minden megváltozott. A verseny ötödik körében, a Parabolica bejáratnál Rindt elveszette az uralmat autója felett, ami a szalagkorlátnak csapódott. Az ütközés erejének következtében a pilóta előrecsúszott, a kormánymű Rindt légcsövének ütközött. Nagyon sok időbe telt, amíg sikerült kiszabadítaniuk a sérült versenyzőt az autóból, akinek az életét már nem lehetett megmenteni.

Kanadai győzelmét követően már csak egyedül Ickx veszélyeztette Jochen Rindt világbajnoki címét. Watkins Glennben problémák adódtak a Ferrarival, így végül meg kellett elégednie a negyedik helyezéssel, míg a Lotus új versenyzője, Emerson Fittipaldi megnyerte a versenyt.

Mivel Jacky Ickx nem tudott győzni, a világbajnok Jochen Rindt lett, aki a Formula-1 egyetlen olyan versenyzője, akit halála után nyilvánítottak világbajnokká.

Az évad utolsó futamán a nézők áttörték a kerítéseket, és a pálya szélén sorakoztak fel. A csapatfőnökök attól tartottak, hogy a közönség a boxutcát is elárasztják. Jack Brabham pályafutása utolsó versenyén tizenhárom körrel a megmérettetés vége előtt feladni kényszerült a küzdelmet. Az 1970-es Formula-1-es szezon Jacky Ickx győzelmével ért véget, aki hihetetlen nagy boldogságot okozott Rindt özvegyének azzal, hogy Amerikában nem tudott győzni.

Jochen Rindt az életével fizetett a világbajnoki címért.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség