F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1971 - Stewart második bajnoki címét szerezte meg

1971 - Stewart második bajnoki címét szerezte meg

Bálint  2008.01.04. 16:39

Jack Brabham 126 Formula-1-es futam, és három világbajnoki címet követően visszavonult a versenyzéstől. Saját csapatot alapított, ahová Graham Hill is leszerződött. A March anyagi okokból arra kényszerült, hogy megváljon főbb versenyzőitől.

Schiffert a BRM-hez igazolt Rodriguez mellé, mialatt Cris Amon a sikeresnek igérkező Marta-Simca versenyistállónál folytatta pályafutását.

Mario Andretti a Ferrarinál Ickx, valamint Regazzoni csapattársa lett. Egyes csapattulajdonosok (Mosley, Rees és Herd) "bérbe adták" autóikat a tehetősebb pilótáknak, ennek köszönhetően öt új versenyző; Alex Soler-Roig, Skip Barber, Nanni Galli, Mike Beuttler és Niki Lauda is megjelent a Formula-1 mezőnyében. Andrea de Adamich az egész esztendőben az Alfa Romeo támogatását élvezte.

A BRM versenyistálló számára szomorú hírrel kzedődött az évad. Ignatio Giunti január 10-én a Ferrari 312 sportautójának tesztelésekor életét vesztette. Az esetért Jean-Pierre Beltoise-t tették felelőssé, akinek szuperlicenszét szeptember 9-ig visszavonták. A január 24-én megrendezésre került Argentín Nagydíjon Rolf Stommelen győzedelmeskedett, elért eredményét azonban nem vették figyelembe a végelszámolásnál. Stommelennek komoly nézeteltérései voltak a csapattal, így szóba került az is, hogy menesztik a német versenyzőt.

Kyalamiban a nagy abroncsgyártó vállalat, a Goodyear bordázatlan gumikkal látta el a csapatokat, azonban hamarosan a Firestone is az úgynevezett Slicks gumikat bocsátott a versenyistállók rendelkezésére. A Dél-Afrikai Nagydíjon Mario Andretti győzedelmeskedett, valamint megnyerte a Kaliforniában megrendezésre került Questor GP-t, míg Clay Regazzoni a Race of Champions elnevezésű megmérettetésen vitte el a pálmát.

Április 18-án Barcelonában bőgtek fel a versenyautók motorjai, ahol Jackie Stewart a Tyrrell-Cosworth volánjánál győzedelmeskedett. Monte Carloban Jackie Stewart a Pole Positionról indulva rajt-cél győzelmet szerzett, a második helyet Ronnie Peterson szerezte meg, akinek teljesen mindegy volt, hogy milyen autó áll a rendelkezésére, midig megpróbálta a legtöbbet kihozni belőle. Ő volt az 1971-es esztendő felfedezettje, mialatt Jacky Ickxs számára nagy csalódást hozott az idény. Mindössze egy győzelmet szerzett Zandvoortban, ahol hatalmas csatát vívott Pedro Rodriguez-zel. Az eső áztatta pályán a Firestone abroncsok jobban üzemeltek, mint a Goodyear papucsok. A négy kerék meghajtású, Lotus 65B-t Dave Walker vezette, aki a huszonkettedik rajtpozícióból indulva öt kör alatt a tizedik helyre jött fel, azonban amikor Graham Hillt próbálta megelőzni, kicsúszott a pályáról. Chapman ezt követően a Lotus 72 megépítésére összpontosított, amely az 1971-es esztendőben nem volt versenyképes.

A Francia Nagydíjat ezúttal a Paul-Richard-i versenypályán rendezték, ahol Steward és Cevert értek első-illetve másodikként célba.

Pedro Rodriguez júliusban egy Nürnberg közeli versenypályán, a Norisringen halálos balesetet szenvedett. Amikor az élre kívánt törni, egy lassan haladó autó egy fához szorította. A Ferrari 512M lángra lobbant, s nem sokkal azt követően, hogy kiszabadították autójából, belehalt sérüléseibe. Egy igen bátor pilótát veszített el a sportvilág. Az 1962-ben elhunyt Ricardo Rodriguez testvére, Pedro a hosszúpályás versenyeket kedvelte, 1963 és 1965 között a Mexikó-illetve az USA Nagydíjakon állt rajtoz. Őt és testvérét tehetős szüleik egészen fiatal koruk óta nagy teljesítményű autókkal kényeztették. Már a Forma-1-ben való szereplése előtt is bebizonyította tehetségét, több előkelő helyet szerezve, majd a Formula-1-ben való szereplése alatt számos győzelemmel szerzet hazájának büszkeséget. Kabalája, egy vadászsíp minden versenyén nála volt, azon a bizonyos júliusi napon is, amikor életét vesztette.

Nagy riválisa, Jo Schiffert mindössze három héttel élte túl őt. Schiffertet megbízható és gyors pilótának tartották, már a pályafutása elején. Néhány korabeli versenyzőtársához hasonlóan ő is nagy sikereket ért el sportautó kategóriában. Forma-1-es pályafutása 1962-ben kezdődött a Lotus csapatnál, első győzelmét hat évvel később az Angol Nagydíjon szerezte meg egy Lotus-Ford volánjánál. Elmondása szerint ez volt az első versenyképes autó, amellyel Forma-1-es pályafutása során versenyzett. Az 1971-es évadban Ausztriában egy újabb győzelmet szerzett. A Brands Hatchben megrendezésre került a versenyen Schiffert autója technikai okokból kicsúszott, a pilóta bent égett a BRM roncsaiba.

Steward Silverstone-ban egy újabb győzelemmel lett gazdagabb, a Nürburgringen ismételten Cevert előttért célba, megismételve ezzel 1969-es teljesítményét. Siffert Ausztriai, valamint Peter Gethin Monzai győzelmével e BRM-nek sikerült revansot vennie. Niki Lauda első versenyén nem kellett nagy feltűnést, mialatt úgy látszott, hogy Amon (Matra-Simca) végre megszerzi első győzelmét, azonban az utolsó körökben egy néző tévedésből eltérítette, így hatodik lett. A Monza-i versenypályán nem volt szokatlan esemény, hogy akár tíz versenyző is a vezető pozícióért küzdött.

Az 1971-ben megrendezésre kerülő Olasz Nagydíj az egyik talán legizgalmasabb ilyen versenyek közé tartozott. Ezen a versenyen szerezte meg Peter Gethin egyetlen győzelmét. A tizenegyedik rajtpozícióról indult, ahonnan a mai körülmények között szinte elképzelhetetlen a győzelem. A mezőny annyira szoros volt, hogy Gethin és a Pole Postion-ról rajtoló Amon között alig több mint egy másodperces különbség volt. A negyedik sorból induló Clay Regazzoni (Ferrari) az első kör végén, már a mezőny élére került. A verseny során egymást felváltva nem kevesebb mint 15 autó vezetett.

A negyedik körben Ronnie Peterson (March) megelőzte a Ferrarit, amivel átvette a vezetést. Jackie Stewart (Tyrell) és Jo Siffert is lehagyták a Ferrarit, így a kör végére Regazzoni negyedik volt. Peterson-nak négy körül keresztül sikerült megtartania vezető pozícióját, mialatt a tizedik helyről rajtoló François Cevert, Stewart csapattársa az ötödik helyre hozta fel autóját. Ekkor Jacky Ickx, és a két BRM-pilóta Dan Ganley és Peter Gethin előtt autózott. Amon motorja túlmelegedett, ennek következtében visszaesett a kilencedik helyre. Peterson visszaszerezte az első helyet Stewarttól, akit először Regazzoni, majd Cevert is megelőzött. Az élen továbbra is felváltva vezettek a pilóták, és az élmezőnytől hátrébb levő csoportra szintén ez volt jellemző. A verseny negyedén túlvoltak a pilóták, amikor a két Ferrari és Stewart már kiestek a versenyből, azután megoszlott a mezőny: az élen haladó három versenyzőtől (Peterson, Cevert, Hailwood) nyolc másodperccel volt lemaradva Gurney, Siffert és Amon csoportjától. Hamarosan elkezdtek felzárkózni az él-csoporthoz; a fél távolság megtételekor először Hailwood majd Siffert vette át a vezetést. Amon, aki Peterson, Cevert és Hailwood mögött volt, a 27. körben megelőzte őket. Ekkor még 18 kör volt hátra. Az egyenesekben a Matra igen gyors volt, és már-már azt gondolták, hogy végre sikerül nyernie. Chris Amon még hét körön keresztül vezetett, azonban a nem sokkal a cél előtt visszaesett. Gethin felzárkózott az élcsoporthoz. A nézők felugrottak helyükről, amikor Peterson Cevert, Hailwood és Gethin előtt kezdte meg az utolsó kört. A Lesmo-kanyarban Cevert vette át a vezetést, Gethin akkor a harmadik helyen volt. A Parabolica-kanyarhoz érve áthajtva a pázsiton megelőzte Petersont. A célegyenesen 0,61 másdperces különbséggel haladt át Gethin, Peterson, Cevert, Hailwood és Ganley. Gethin előnye 0,01 másodperc volt. A Formula-1 történetében ez volt a leggyorsabb, legszorosabb verseny.

A Watkins Glenn-i fináléban Cevert első győzelmét ünnepelhette, miutan Stewart az abroncsok meghibásodása miatt visszaesett az ötödik helyre; azonban világbajnoki címe már biztos volt. Peterson, aki jó eredményeinek köszönhetően második lett a világbajnokságban, egyben az év felfedezettjének is számított.

Cevert számára az 1971-es év csalódást jelentett; már 1960 óta nem sikerült csapatának egyetlen versenyt sem megnyernie.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség