F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1972 - A Lotus ismét a dobogó legtetején

1972 - A Lotus ismét a dobogó legtetején

Bálint  2008.01.04. 16:39

A Lotus az 1972-es évadot a Lotus72-vel kezdte, feltűnő, új festéssel; a fekete-arany színekkel egy cigaretta-márkát reklámoztak, amely később az autók legfőbb ismertetőjévé vált.

Más szponzorok is jelentős szerepet játszottak a világbajnoki sorozatban; a Yardley a BRM helyett ezúttal a McLaren csapatot, s annak két pilótáját Denny Hulme-t, és Peter Revson-t támogatta. A BRM Marlboro-ban komoly szponzorra talált, egyes versenyeken öt autóval indultak, míg a BRM a Philip Morris támogatását élvezte.

A csapatfőnök, Louis Stanley minden versenyen öt-hat autót állított rajhoz, azonban a ezeknek a technikai felügyelete túl nagy megterhelést jelentett a versenyistállónak. A P160-as versenyautó igen erősnek bizonyult, azonban Jo Schiffert halálát követően nem tudtak olyan versenyzőt igazoltatni, aki győzelemre tudta volna vinni ezeket a versenygépeket. Ezt követően mindössze egyetlen diadalt arattak, Monacóban, amikor az eső áztatta pályán Jean-Pierre Beltoise elsőként haladt át a célvonalon.

A Brabham csapatnál szintén változások történtek, miután Bernie Ecclestone felvásárolta a csapatot. Graham Hill mellé Carlos Reutemann került, aki az ötvenes évek óta az első argentin tehetség volt a mezőnyben.

A Buenos Aires-ben rendezett évadnyitó versenyen, az újonc Reutemann mindenki meglepetésére megszerezte a Pole Positiont, a verseny azonban a megszokottak szerint zajlott: mialatt Reutemann egy váratlan hiba miatt egy nem tervezett kiállásra begurult a box-ba, Stewart győzedelmeskedett Hulme előtt. Reutemann végül hetedikként haladt át a célvonalon. Emerson Fittipaldi a harmadik sorból vághatott neki a futamnak, ahonnan sikerült feljönnie a második helyre, azonban a motor túlmelegedett és a hátsó kerékfelfüggesztés is eltört, ami Fittipaldi versenyének végét jelentette.

Peter Revson, aki 1971-ben megnyerte a Can Am versenysorozatot, valamint Indianapolisban a második helyet szerezte meg a McLaren M16A volánjánál. Csapttársa, Denis Hulme a másodikként haladt át a célvonalon Argentínában, majd megnyerte március 4-én a Kyalamiban megrendezésre került futamot. Ez volt a McLaren csapat első győzelme az 1969-es Mexikói Nagydíj óta. A Spanyol Nagydíjat megelőzően Fittipaldi az International Trophy Silverstone elnevezésű versenyen győzedelmeskedett, így bizakodóan állt rajhoz Jaramában. A Tyrrell 005-ös versenygépe még nem készült el a megmérettetésre, ezért Stewart nem számított kimagasló teljesítményre. Valóban úgy is lett, a május 1-én rendezett futam volt Jackie Stewart pályafutásának egyik legkevésbé emlékezetes versenye. Azt követően, hogy Fittipaldi és Ickx is megelőzte a szalagkorlátnak csapódott. Emerson Fittipaldi megnyerte a futamot, aki az utolsó csepp üzemanyagot is elhasználta autójából a diadalért. Az 1970-es Amerikai Nagydíj óta a Lotusnak nem sikerült futamot nyernie.

Stewart helyzete Monacóban sem volt jobb, amikor a nyolcadik rajtpozícióból kellett rajtolnia. Monte Carlóban szakadt az eső, Stewart kétszer megpördült, és bár az autónak nem esett baja, Stewart büszkeségét viszont annyira megviselték a kudarcok, hogy a Belga Nagydíjat egészségügyi okokból ki kellet hagynia. Stewart távollétében Emerson Fittipaldi megszerezte második győzelmét, amivel pontjainak száma 28-ra nőtt. A Francia Nagydíj napjára, július 2-ára Stewart ismét a régi formájában volt, ahol elsőként haladt át a célvonalon a Tyrrell volánjánál. A versenyt beárnyékolta egy tragikus baleset. Ronnie Peterson autójáról felverődő kő eltaláta Helmut Marko sisakját, aki a baleset következtében bal szemére megvakult. Marko Formula-1-es pályafutása ezzel véget is ért, mielőtt elkezdődött volna. Fél évvel később, honfitársa Niki Lauda vette át a helyét, azonban a csapat elsősorban Petersonra összpontosított, így Lauda háttérbe szorult. Robin Herd és Max Mosley egy úgynevezett csodaautót ígértek Ronnie Petersonnak, a Lotus 721X-et, azonban az autó nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Lauda korábban már hangoztatta, hogy ez autó nem lesz sikeres, azonban akkor még senki nem hitt neki. Brands Hatchben hatalmas csata alakult ki, ahol az első rajtkockából induló Ickx mindenáron győzni szeretett volna. A hetvenhat körös futam negyvenkilencedik körében vezető pozícióból kényszerült feladni a küzdelmet, ami egyben azt is jelentette, hogy nem volt már esélye a világbajnoki cím megszerzésére. Fittipaldit intették le elsőként a kockás zászlóval, tőle négy másodperccel volt lemaradva Stewart.

A Nürburgringen a Ferrari kettős győzelmet aratott Ickx és Regazzoni révén. A Zeltwegben szertett újabb diadalt követően Emerson Fittipaldi előtt új lehetőségek kapui nyíltak meg; jó esélye volt arra, hogy már Monzában világbajnokká avassák. Valóban úgy is lett, Fittipaldi ismét első helyen kormányozta célba a Lotust, amivel világbajnoki címet szerzett. Szeptember 24-én Kanadában bőgtek fel a versenyautók motorjai, ahol Jackie Stewart győzedelmeskedett, a két McLaren pilóta Revson és Hulme előtt. Teljesítményét Amerikában sikerült megismételnie, ahol ő és csapattársa, Francois Cevert vitték el a pálmát.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség