F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1974 - Szoros küzdelem a világbajnoki címért

1974 - Szoros küzdelem a világbajnoki címért

Bálint  2008.01.04. 16:41

Az 1974-es esztendőben húsz csapat, illetve ötvenhat pilóta állt rajthoz Formula-1-es versenyeken, míg számos új pilóta nem tudott megfelelni az időmérő edzés követelményeinek.

A CSI és a konstruktőrök megállapodást kötettek, amelynek értelmében legfeljebb huszonöt versenyző állhatott rajthoz egy-egy futam során. Egyedül a Belga Nagydíjon tettek kivételt, ahol harmincegy pilóta mérhette össze tudását. A pilóták sorszámot kaptak, s biztonsági okokból egy sorból csak két autó vághatott neki a megmérettetésnek.

Az új idény sok izgalommal szolgált, a világbajnokság egészen az utolsó futamig nyitott volt. Niki Lauda, Carlos Reutemann és Jody Scheckter is ebben az esztendőben szerezte meg élete első Formula-1-es győzelmét. 1974-ben hat pilóta is esélyes volt a világbajnoki cím megszerzésére. Az évadot megelőző téli időszakban a híradások Fittipaldi McLaren-hez való szerződéséről, valamint az ezzel együtt járó komoly szponzori pénzekről számoltak be. Ickx a Lotusnál kezdte meg a szezont, Peterson csapattársaként, aki az 1-es rajtszámú autóval versenyezhetett.

Mivel a Tyrrell alakulatánál még üresen állt a két hely, a korábbi McLaren pilóta Jody Scheckter, valamint, az újonc francia Patrick Depailler is lehetőséget kapott a bizonyításra. Revson szintén elhagyta a McLarent, és a fiatal Jean-Pierre Jarier mellett a Shadow csapatnál folytatta pályafutását. A BRM új francia szponzorokat talált, pilótái is francia nemzetiségűek voltak. Amon pályafutása ismét mélyponthoz érkezett, mikor saját csapat vezetésével próbálkozott. A Ferrari egy teljesen új autóval vett részt a világbajnoki sorozatban. Regazzoni visszatért a csapathoz, és Niki Lauda is csatlakozott a maranellói versenyistállóhoz. Tony Pryce a nehéz időkben is hű maradt a Shadow csapathoz, aki szinte napra pontosan Revson halálát követően három évvel szintén Kyalamiban vesztette életét.

Az Argentin Nagydíjon Ragazzoni az első sorba kvalifikálta magát, a futamon Lauda második lett Hulme mögött. Brazíliában Peterson és Fittipaldi az első helyért folytattak küzdelmet amíg Peterson az abroncs meghibásodása miatt vissza nem esett, így Fittipaldi megszerezte a McLaren csapat második győzelmét. Reutemann, aki már Argentin verseny folyamán is vezető pozícióba került, a Kyalami-ban rendezett versenyen elsőként haladt át a célvonalon. Ez volt a Brabahm első győzelme négy év óta.

A futamot megelőző tesztelések során Revson halálos balesetet szenvedett. Peter Revson 1939. február 27-én látta meg a napvilágot, aki a hatvanas években többnyire amerikai sportautó versenyeken vett részt. 1964-ben állt először rajthoz Formula-1-es futamon, az 1964-ben megrendezésre került Belga Nagydíjon. Ebben az esztendőben négy versenyen vett részt, azonban nem sikerült kimagasló sikereket elérnie, ezért visszavonult. Karrierjét Indy-és CanAm versenysorozatokban folytatta, ahol remek teljesítményt nyújtott. Sikereinek köszönhetően felfigyeltek rá a Formula-1-es csapatok vezetői. Az 1971-es USA Nagydíjon vendégpilótaként állhatott rajthoz egy Tyrrellel. A következő két évben a McLaren csapatot erősítette Denis Hulme, Jody Scheckter, Brian Redman és Jacky Ickx mellett. Gyors pontgyűjtés következett, ami sokakat meglepett. 1972-ben 23 pontot szerzett, és ötödikként zárta az évadot. 1973-ban kétszer is felállhatott a dobogó legmagasabb fokára, az Angol Nagydíjon, valamint az esőáztatta kanadai versenyen. Miután értesült róla, hogy az 1974-es szezonban csak a harmadik autó lenne az övé, átigazolt a Shadow-hoz. Itt mindössze kétszer rajtolhatott, mivel a Dél-Afrikában megrendezésre került verseny edzésén az első kerékfelfüggesztés meghibásodott, az irányíthatatlanná vált autó a szalagkorlátnak csapódva állt meg. Az amerikai versenyző halálos sérüléseket szerzett és 1974. március 22-én életét vesztette.

A Spanyol Nagydíjon Lauda haladt át elsőként a célvonalon, Nivelles-ben Fittipaldi második győzelmét ünnepelhette, míg Monacóban Peterson nyert. 1974 tavaszán aratott diadalokat azonban beárnyékolta az egykori Formula-1 versenyző, Silvio Moser halála. A pilóta húsz esztendősen állt először rajthoz, egy Jaguár volánjánál. Ezt követően a Formula Junior-ban, valamint hegyiversenyeken vett részt. Pályafutásának következő állomásai Formula-2-es illetve Formula-3-as versenyek voltak, amelyet egy Formula-1-es futam követett. Az 1967-es Angol Nagydíjon egy Cooper-Maseratival vett részt a küzdelemben. Az ezt követő két esztendőben a Brabham csapatot képviselte, két év alatt három pontot gyűjtött, ezért az 1970-es szezonban a Bellasi-hoz igazolt. Két évet töltött a csapatnál majd visszavonult a Formula-1-ből és sportautó-versenyeken mérte össze tudását társaival. 1974 májusában a Monzaban 1000 kilométeres versenyt rendeztek, amelyen súlyos balesetet szenvedett. Többször megoperálták, azonban eszméletét soha nem nyerte vissza.

A június 9-én Svédországban rendezett versenyen a Tyrrell két pilótája Scheckter és Depailler kettős győzelmet arattak. A Francia Nagydíjon Lauda és Regazzoni a Ferrari színeiben arattak sikert a maranellói csapatnak. Brands Hatch-ben Scheckter második alkalommal diadalmaskodott. Egy ideig Lauda vezetett, azonban problémák merültek fel a Ferrari kerekével, aminek következtében ki kellett állnia a boxba. A kijáratnál néhány szurkoló és egy szolgálati autó elállták az utat, amiből később heves vita adódott, majd végül az ötödik helyet ítélték neki. Az évad utolsó előtti versenyén Fittipaldi Regazzoni előtt ért célba, közelebb kerülve ezzel világbajnoki törekvéseihez, mialatt a másik két esélyes pilóta pontszámai azonosak voltak.

Az utolsó futam bár csupán a negyedik lett, azonban ez elegendő volt ahhoz, hogy Fittipaldi világbajnok legyen. A McLaren a konstruktőrök bajnokságát is megnyerte legyőzve ezzel a Ferrari alakulatát. Az Észak-Amerikában rendezett versenyen három új versenyző is részt vett; Penske, Parnelli valamint Helmuth Koinigg, akinek pályafutása már az első versenyén véget ért.

Helmut Koinigg hazájában, Ausztriában nagyon kedvelt volt, az intelligens versenyzőnek sok csodálója akadt. 1973-ban megnyerte a Volkswagen aranykupát az európai Formula-Super V versenysorozatban. Az osztrák pilóta Formula-1-es karrierje az 1974-es Osztrák Nagydíjon kezdődött, azonban nem sikerült kvalifikálnia magát a versenyre. Kanadában ezzel szemben a tizedik helyen fejezte be a futamot. Ezt két verseny követte a Surtees színeiben, azonban többre nem volt lehetősége, mivel a halál közbeszólt. Alig hogy elkezdődött volna pályafutása, a Watkins Glenben, a kilencedik kötben balesetet szenvedett. Azt követően, hogy autójáról leszakadt egy elem, az a levegőbe repült, és a rosszul rögzített szalagkorlátnak csapódott. Az autó olyan mértékben roncsolódott, hogy Koiniggnek esélye sem volt a túlélésre. A baleset ellenére csapattársa mégis szerencsésnek érezhette magát, mivel eredetileg ő versenyzett volna ezzel az autóval, azonban vitába keverdett a csapatfőnökével, John Surtees-szel, így Helmut Koingg állt rajthoz vele, ami a halálát okozta.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség