F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1977 - Lauda a csúcson tért vissza

1977 - Lauda a csúcson tért vissza

Bálint  2008.01.04. 16:44

Scheckter három évet töltött a Tyrrell csapatnál, amikor az 1977-es évadra a Walter Wolf Racing színeiben folytatta pályafutását. James Hunt és Jochen Mass továbbra is a McLaren versenyistállót képviselték, az új M23-mal.

Reutemann még 1976 végén elhagyta a Brabham-et, és a Ferrarihoz szerződött. A Tyrrell-nél Scheckter helyére Peterson került, Watson a Brabham-nél írt alá, ahol Reutermann megüresedett helyét töltötte be. Chapman egy új autóval állt elő, mely oldalsó leszorító szárnyakkal rendelkezett.

Az évad első versenyén, az Argentin Nagydíjon Watson vezette a mezőnyt az új, és gyorsabb Brabham-Alfa-val, amíg autója fel nem adta a szolgálatot. Csapattársa Carlos Pace és Hunt ezután felváltva haladtak az első helyen, a győzelmet végül Jody Scheckter szerezte meg a Walter Wolf volánjánál.

A Brazil Nagydíj első hat körében José Carlos Pace uralta a mezőnyt, majd James Hunt tört az élre. Reutemann nem hagyta annyiban Hunt elsőségét, aki egyre közelebb került a McLaren versenyzőjéhez, s a huszonharmadik körben elhaladt mellette. Kyalami-ban Lauda első sikerét ünnepelhette a balesete óta.

A versenyt azonban beárnyékolta egy tragikus baleset, amelyben egy pályaőr és Tom Pryce is életét veszette. Pryce 1974-ben egy remek Formula-3-as karriert követően került a Formula-1-be, a Shadow csapathoz. Elejétől fogva megmutatta, hogy természetéből adódóan gyors versenyző. Második versenyét már a második sorból kezdhette. Az 1975-ös év elején megnyerte a Race of Champions-t Brands Hatch-ben, ami ugyan nem tartozott a világbajnoki sorozathoz, de nagy elismerést vívott ki vele. Az Angol Nagydíjon az első helyre kvalifikálta magát, és a Német-illetve Osztrák Nagydíjakon remek teljesítményt nyújtott. Anyagi nehézségek hátráltak az előbbre jutását 1976-ban, de 1977-ben egy új szponzor újabb esélyt jelentett. A Dél-Afrikában megrendezésre került versenyen, Renzo Zorzi a pálya bal oldalára parkolta le autóját, miután abból a benzinvezeték leszakadását követően lángok csaptak fel. Az egyik pályaőr (Jansen van Vuuren) egy tűzoltó készülékkel a segítségére sietett, és keresztbe átszaladt a pályán, éppen akkor érkezett meg Pryce a rajt-célegyenesbe 270 kilométeres óránkénti sebességgel.
Az ütközés már elkerülhetetlen volt. A pályaőr azonnal életét vesztette, a tűzoltó készülék eltalálta Pryce-t, ami a pilóta halálát okozat. Mire az autó Jaques Laffite autójának ütközve megállt, a pilóta már halott volt. Laffite könnyebb sérülésekkel úszta meg a katasztrófát.

A következő futam előtt Pace repülőgép-szerencsétlenségben vesztette életét.

A Long Beach-i versenyen a Scheckter hetvenhat körön keresztül állt a mezőny élén, míg egy defekt miatt fel kellett adnia a küzdelmet. Andretti Lotus 78 volánjánál megszerezte az első győzelmét, amit Spanyolországban egy újabb diadal követett. Scheckter Monacóban az 1977-es évad második futamgyőzelmét ünnepelhette, ami egyben a Cosworth DFV századik győzelme is volt. A Belgium-i eső-futamon Nilsson diadalmaskodott.

A olyan márkáknak mint az Alfa Romeo-nak és a Ferrari-nak jelentős szerepe volt az autóversenyzés történetében; a Ferrari a világbajnoki sorozat kezdete óta a mai napig részt vesz a bajnokságban. A Renault döntése, miszerint 1977-től ők is jelen kívánnak lenni a futamokon, kockázatos volt figyelembe véve azt a tényt, hogy a konkurens csapatok 3 literes szívómotorral állnak rajthoz, szemben a Benetton 1,5-literes turbó motorjaival. A 3 literes szabályok bevezetése óta (1966) egy egyenértékűségi szabály értelmében az 1,5-literes turbómotorral meghajtott autók is részt vehettek a bajnokságban. Első versenyükön, az 1977-es Angol Nagydíjon Jean-Pierre Jabouille ült az RS01 volánjánál. A Formula-1-ben való jobb szereplést hátráltatta, hogy a világbajnoki sorozattal egy időben készültek sportautó-versenyekre, valamint a Le Mans-i 24 órás versenyre. Amikor ezt elérték, már több figyelmet tudtak szentelni az F1-es szereplésnek.

Hunt Silverstone-ban a Watsonnal vívott párharcból győztesként került ki. Hockenheim-ban Lauda megszerezte a Goodyear századik győzelmét. Az Osztrák Nagydíjon ismét nedves aszfalton versenyeztek a pilóták; ahol ezúttal Alan Jones (Shadow) ünnepelhette első sikerét.

A nyár folyamán rendezett Nagydíjak során a Cosworth motorokkal problémák voltak; Andrettinél egymás után négyszer mondta föl a szolgálatot, valamint Hunt és Scheckter helyzetét is megnehezítette. Ez alatt Lauda újra csendesen gyűjtögette a világbajnoki pontokat, és megnyerte a Holland Nagydíjat is. Andretti autója Monza-ban kitartott a verseny végéig, aki így egy megérdemelt győzelmet szerzett a Lotusnak. Watkins Glen-ben Hunt újabb győzelmet szerzett, miután Stuck kiesett a versenyből. Niki Lauda negyedik helyezésért kapott pontjainak száma elegendő volt a világbajnoki cím megszerzéséhez, azonban ezek után elhagyta a csapatot.

A szezonból két verseny volt hátra, a Kanada és Japán Nagydíj. A Mosportban megrendezésre kerülő futamot Schreckter nyerte, miután Mass csapattársát letolta a pályáról. Hunt egy győzelemmel zárta az évadot Japánban, sikerét azonban egy tragédia árnyékolta be. A verseny során azonban két néző életét vesztette, amikor Peterson valamint az új Ferrari pilóta összeütköztek, és az autó átszakította a védőkorlátot.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség