F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1979 - A megállíthatatlan Ferrarik

1979 - A megállíthatatlan Ferrarik

Bálint  2008.01.04. 16:46

Az 1979-es évad hatalmas újításokat hozott a száguldó cirkusz világába, ekkor jelent meg a „szívóhatás”, mely óriási előrelépést jelentett az autó leszorító ereje terén. Mindenki sokat fejlődött, de természetesen voltak, akik jobban dolgoztak.

Frank Williams számára kedvezően alakultak az 1978-as esztendő eseményei, aki egy arab befektetőtől 100. 000 Font támogatást kapott, ellenszolgáltatásként egy kis reklámfelületért Partick Neve autóján. Williams hamarosan az arab herceggel is közelebbi kapcsolatba került, akitől újabb pénzekre számított. A befolyt összegből finanszírozta Partick Head szolgáltatásait is. Alan Jones 1978-ban került a csapathoz, aki korábban a Shadow színeiben állt rajthoz. Jones messze meghaladta az elvárásokat, aki kishíjján megnyerte a Long Beach-ben megrendezésre került futamot.

1979-ben Williams már két autóval vett részt a Formula-1 világbajnoki futamain. A csapat Hans-Joachim Stuck számára kedvező ajánlatot tett, aki azonban az ATS versenyistállót választotta, így Jones csapattársa az 1979-es esztendőben Clay Regazzoni lett. Az eredeti tervek szerint tizenhat futamból állt volna világbajnokság, azonban a Svéd Nagydíjat anyagi okokból törölték. Az idényt két részre osztották, így "féléveként" a négy-négy legjobb eredményt vették figyelembe. A FISA és a FOCA abban bízott, hogy ezzel érdekesebbé válik a bajnokság, azonban az izgalmak helyett, inkább bosszúságot hozott az új számolási rendszer. A Williams versenyistálló mellett a Ligier alakulatánál is eseménydús hónapok eőzték meg a első megmérettetést. Azt követően, hogy a korábbi motorszállító felfüggesztette együttműködését a csapattal, a francia alakulat arra kényszerült, hogy a V8-as erőforásokkal álljanak rajthoz. A két pilóta Patrick Depailler és Jacques Laffite Interlagosban és Buenos Aires-ben is kimagasló teljesítményt nyújtottak. Laffite mindkét megmérettetésen elsőként haladt át a célvonalon, míg csapattársa Spanyolországban állhatott fel a dobogó legmagasbb fokára. Depaillert sokan a világbajnoki cím várományosának vélték, aki azonban egy versenyen kívűli baleset miatt az évad többi futamát ki kellett hagynia. Helyét Jacky Ickx vette át, akinek nem sikerült hozzásegítenie csapattársát a világbajnoki cím megszerzéséhez.

Eközben a Ferrari magabiztosan haladt a bajnoki cím megszerzése felé vezető úton, amikor Gilles Villeneuve is csatlakozott az olasz gárdához. A kanadai versenyző Kyalamiban Scheckter eőtt haladt át a célvonalon, néhány héttel később, az Amerikai Nagydíjon a Ferrari kettős győzelmét ünnepelhette. Villeneuve az egész megmérettetés során keményen küzdött, s bátorságával elkápráztta a közönséget. Május 13-án Zolderbe érkezett a mezőny, amely nagyon sok izgalommal szolált a publikum számára. Depailler és Laffite között komoly küzdelem folyt az élen, amelybe nem sokkal később Alan Jones is bekapcsolódott. A hetven körös verseny huszonnegyedik körében a Formula-1- történetében előszr egy Williams állt a mezőny élén. A negyvenedik körben Jonesnak a gyújtás meghibásodása miatt fel kellett adnia pozícióját, majd amikor újból két Ligier állt az élen, a Goodyear abroncsok vészesen kopni kezdtek, majd Depailler kicsúszott a pályáról. Gilles Villeneuve autójából kifogyott az üztemanyag, így nem sikerült pontot szereznie. Végül Jody Schektert intették le elsőként a kockás zászlóval, így ő állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára.

A következő állomás Monte Carlo volt, ahol Villeneuve tartotta magát a csapat utasításaihoz, azonban versenye idő eőtt véget ért, amikor autója megadta magát. A Dijonban megrendezésre került futam már második feléhez tartozott az évnek, ahol a Renault versenyzője Jean-Pierre Jabouille nyert Gilles Villeneuve és márkatársa, Rene Arnoux eőtt. A futam utolsó köreiben szoros küzdelem alakult ki Arnoux és Villeneuve között, azonban a kanadai pilótának sikerült megőriznie elsőségét.

A Frank Williams által tervezett autó, a július 14-én Clay Regazzonival a volánnál elsőként haladt át a célvonalon, míg csapattársa, Alan Jones a motor meghibásodása miatt feladni kényszerült a küzdelmet. Jones azonban hamar "megvígasztalódott", ugyanis a soron következő három Nagydíjon ő állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára.

Közeledett az Olasz Nagydíj, a Ferrari hazai futama, így a maranellói gárda azon igyekezett, hogy otthonában hódítsa el a világbajnoki címet, saját közönsége eőtt. Az álmokat a realtiástól ötven kör válaszotta el. A futam a tervek szerint alakult, Schecktert elsőként intették le a fekete-fehér kockás zászlóval, míg Villeneuve második lett. Az olasz versenyistálló kettős győzelmet, s egy világbajnoki címet is ünnepelhetett a Monzai versenypályán.

A Kandai Nagydíjat mindössze kilenc versenyző tudta befejezni, míg az évadzáró futamon csupán heten értek célba. Az évad Villeneuve futamgyőzelmével zárult, így a Ferrari szinte tökéletes évet zárt, ekkor azonban még senki nem sejtette, hogy több mint húsz esztendőn át Jody Scheckter lesz a csapat utolsó egyéni világbajnoka.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség