F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1983 - Szoros küzdelem a világbajnoki címért

1983 - Szoros küzdelem a világbajnoki címért

Bálint  2008.01.04. 16:50

A Cosworth motorral szerelt autóval rajthoz álló csapatok számára csalódást jelentett az 1982-es évad. 1983-ban a turbó erőforrások kerültek előtérbe, a tizenöt futamból az évad során -mindössze három verseny kivételével- a turbók diadalmaskodtak.

Az évadnyitó versenyt ezúttal Rio de Janieroban rendezték, ahol a Brabham és a Williams csapatok a megfelelő box-taktikára alapoztak. Míg Piquet autója kifogástalanul üzemelt, Rosberg gépe kigyulladt, s a tűz megfékezését követően megpróbálták újraindítani. Mivel ez nem bizonyult sikeresnek, így a pilóta második helyezését törölték.

Prost a Renault korábbi évben használt modelljével állt rajthoz, amivel hetedikként haladt át a célvonalon. Nelson Piquet végül hazai közönsége előtt győzedelmeskedhetett.

Néhány héttel később az új autó debütálásakor a tizenegyedik lett, míg hazai futamán már a dobogó legmagasabb fokára is felállhatott. Egészen a Holland Nagydíjig igen megbízhatónak bizonyult a Prost-Renault "páros", mivel az addig megrendezésre került valamennyi futamon célba ért.

A Long Beach-en rendezett került Nyugat-Amerikai Nagydíjon Watson és Lauda a kiváló Michelin abroncsoknak köszönhetően kettős győzelmet szereztek a McLaren-Ford csapatnak. Mivel a pilóták a huszonkettedik, illetve a huszonharmadik rajtkockából vághattak neki a megmérettetésnek, a siker íze még édesebb volt.

Nem kellett sok idő ahhoz, hogy nyilvánvalóvá váljon, hogy az 1983-as esztendőben turbó világbajnok fog születni.

Jean-Marie Balestre hosszas küzdelem árán végül véghez vitte tervét. A Formula-1-es autók új generációjának sima fenéklemezzel kellett rendelkeznie, míg a kanyarok sebességét is csökkentették, valamint az abroncskímélő vezetési mód is előtérbe került.

Az új határozatok értelmében, az autók fenékrészének a talajhoz viszonyított magsságát csökkenteni kellett, és betiltották az oldalsó vezetőszárny használatát, ami által a szívóhatások csökkentek; ennek következtében a turbófeltöltők használata, valamint a box-kiállások nélkülözhetetlenné váltak.

A versenyzők számára szokatlan volt a pilótafülkéből megnövelhető teljesítmény.

Monte Carlóban Keke Rosberg haladt át elsőként a célvonalon, akik az esős pálya ellenére Slick gumikkal kezdte meg a futamot, míg a turbós vetélytársak bordázott abroncsokkal közlekedtek.

Michele Alboretonak köszönhetően a Ford-Cosworth Detoritban ünnepelhette a 154. Formula-1-es futamgyőzelmét.
Detroitban Prost a nyolcadik helyen ért célba, így nem sikerült pontot szereznie. Az évad további megmérettetései kedvezően alakultak számra, s újabb három győzelemmel lett gazdagabb. Az 1983-as esztendőben a legsikeresebb autóversenyezőként emlegették.


A Zeltwegben megrendezésre került versenyt követően Prost 51 ponttal vezetett a világbajnokságban Nelson Piquet előtt, aki 37 ponttal rendelkezett. A Ferrari két francia versenyzője komoly küzdelmet folytatott egymás ellen. Patrick Tambay Gilles Villeneuve 27-es rajtszámú Ferrarijával Imoláéban megszerezte első égy egyetlen győzelmét az évadban.

Valószínűleg negatívan hatott a világbajnokságra, hogy Enzo Ferrari az évad közepén bejelentette, hogy az elkövetkezendő esztendőben Michele Alboretot igazolja, hogy 1973 óta újra olasz pilótája legyen a maranellói alakulatnak. Így biztos volt az is, hogy Tambay és Arnoux közül egyiküknek távoznia kell. A Német Nagydíjon Patrick Tambay az első rajtkockából vágott neki a futamnak, ám autója meghibásodott, így Hockenheimban René Arnoux diadalmaskodott, s a hátralévő versenyek során folyamatosan jobb eredmény ért el csapattársánál. A Kyalamiban megrendezésre került futamon jó esélyei voltak a világbajnok cím megszerzésére is.

A Holland Nagydíj augusztus 28-án vette kezdetét, amely váratlan fordulatot hozott. Lauda a fékek meghibásodása miatt idő előtt feladni kényszerült a küzdelmet. A mezőny élén Piquet állt, a Brabham-BMW volánjánál, míg Alain Prost csapattársával a második helyért folyatott küzdelmet. Amikor sikerült felzárkóznia, a Brabham és Renault alakulata számára is a boxkiállás volt soron. Prost a 42. körben támadni kezdete Piquet, amely során az egyik kanyar belső ívét választotta. Ennek eredményeként leszorította a brazil versenyzőt, azonban még ebben a körben ő is feladni kényszerült a küzdelmet. René Arnoux és Patrick Tambay így kettős győzelmet szereztek a Ferrarinak.

A világbajnokság így újra nyitottá vált, majd Monzában a "Professzor" ismét kiesett, mialatt Piquet második győzelmét ünnepelhette.

Az évad utolsó versenyein a bajor erőforrások igen erősnek bizonyultak. Brand Hatchben Piquet ismét felállhatott a dobogó legmagasabb fokára, míg Prost a második helyet szerezte meg Mansell előtt.

A szezonzáró futam előtt Prost előnye csupán kettő pont volt Piquetvel szemben, de még Arnoux is esélyes volt a végső győzelemre. Prost számára nem hozott szerencsét Dél-Afrika, mivel idő előtt feladni kényszerült a küzdelmet. Az, hogy végül Nelson Piquet avatták világbajnokká, egy nemzeti tragédia volt a franciák számára. Prost csalódottan szállt ki autójából, s eltűnt a Renault boxában. Mivel Arnoux a motor meghibásodása miatt szintén feladni kényszerült a küzdelmet, így Piquet számára a negyedik hely elegendő volt a világbajnoki cím megszerzésére.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség