F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1984 - Küzdelem az utolsó méterekig

1984 - Küzdelem az utolsó méterekig

Bálint  2008.01.04. 16:51

Az 1984-es esztendőben egy addig sokak számára ismeretlen fiatalember is feltűnt a versenypályákon, akinek nevét számos autósport-kedvelő elismeréssel ejti ki. Ő volt Aytron Senna da Silva.

A Tyrrell csapat kivételével minden versenyistálló a turbó erőforrások mellett döntött. A hetvenes végén Ken Tyrrell ugyan Renault turbó motorokkal szerelt autót bocsátott pilótái rendelkezésére, azonban ebben az esztendőben erre nem volt lehetősége. Így két igen tehetségesnek ígérkező pilótája, Martin Brundle és Stefan Bellof Ford motorral vettek részt a megmérettetéseken.

Az évadnyitó futam Rio de Janieroban került megrendezésre, ahol Alain Prost megszerezte első győzelmét az új évadban. Két héttel később Dél Afrikában csapattársa, Niki Lauda állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára.

1984. április 29-én egy fiatal pilóta is felsorakozott a rajtrácson, akinek csapata, a Tolemann-Hart bojkottálta a pénteki szabadedzést, így Ayrton Senna da Silva életében először és utoljára szalasztott el időmérő edzést Formula-1-es pályafutása során. A brazil fiatalembert végül hetedikként intették le a kockás zászlóval.

A Monaco Nagydíjon Nigel Mansellnek jó kilátásai voltak a győzelemre, s a tizenharmadik rajtpozícióról induló Ayrton Senna is jó esélyekkel pályázott a dobogóra. A verseny napján szakadt az eső, így a versenyzők tehetségükkel és rátermettségükkel kompenzálták a csapadék nyújtotta nehézségeket, amikor a futamot a 31. kör után megszakították.

Ha versenyt néhány körrel később szakítják meg, valószínűleg Senna győzedelmeskedhetett volna, akinek később ez a pálya lett a kedvenc versenyhelyszíne, és aki itt hívta fel először magára a figyelmet.
A Pole Position-ról Prost indulhatott, aki az első kör végén még vezette a mezőnyt, mialatt Senna és Bellof a 13. valamint a 20. helyről feljöttek a 9. illetve a 11. helyre. Prost növelte előnyét Mansellel szemben, aki a francia versenyző mellől rajtolhatott, azonban a tizedik körben a McLaren mellé került, és átvette a vezetést. Az 16. körben már lehagyta a többi pilótát, amikor autója irányíthatatlanná vált, majd mindkét oldali szalagkorlátnak nekiütközött.

Ennek következtében a hátsó vezetőszárny megsérült, valamint a
felfüggesztés eltörött. A brit pilóta megpróbálta a box-ba irányítani autóját, de miután a Mirabeau-kanyarban megpördült, feladta a küzdelmet. A versenyről Prost a következőt nyilatkozta: "A mai győztes nem a leggyorsabb versenyző lesz, hanem az, aki, aki legkevesebbet fog hibázni." A verseny ekkor azonban még nem ért véget. Két körrel Mansell kiesése után Senna megelőzte a második helyen álló Niki Laudát, miközben Bellof feljött a harmadik helyre. A 28. körben, tíz körrel azt követően, hogy megelőzte Laudát, Senna tíz másodpercre csökkentette a hátrányát Prosttal szemben, akinél fékproblémák merültek fel, majd a 31. körben már csak hét másodperc volt Prost előnye Senna-val szemben, mialatt Bellof került egyre közelebb Sennához. A közönség lemaradt arról az élményből, hogy a két fiatal versenyző közül az egyik, a hatodik Nagydíja során győzelmet szerezzen, amikor a versenyt leintették.

A verseny-igazgató, Jacky Ickx egy politikai vitába keveredett, és azzal gyanúsították, hogy indokolatlanul szakították meg a futamot a 31. kör után, csak azért, hogy Prost nyerhessen. Ickx-nek érdekében állt, hogy Prost, a Porsche-motor meghajtású autóval győzedelmeskedjen, mert ő is Porsche-val vett részt a sportautó-versenyeken. Sokan arra hivatkoztak, hogy a verseny alatt nem esett olyan intenzíven az eső, ami indokolta volna annak megszakítását. A csalódása ellenére Senna később az alábbit mondta a versennyel kapcsolatban: "Prostot biztonságosan meg tudtam volna előzni, azonban azt nem lehet tudni, mi történt volna később. Talán győztem volna, de az is elképzelhető, hogy kiestem volna. Én is a határon autóztam. Sok olyan pillanatom volt, amikor azt hittem, hogy ki fogok csúszni."

Bellof, akinek jó esélye volt arra, hogy Senna és Prost vetélytársa legyen, nem megfelelő üzemanyagot használt, amiért diszkvalifikálták.

Június 24-én Detoriban bőgtek fel a versenyautók motorjai, ahol Martin Brundle a második helyet szerezte meg Nelson Piquet mögött. A Tyrrell meglepő sikere felkeltette a versenybírók érdeklődését. Az a tény, hogy a csapat néhány körrel a verseny vége előtt behívta a boxba versenyzőit, hogy hűtő folyadékot töltsenek az autóba, ismert volt. A versenygépek így elérték a minimális 540 kilogramm súlyt. Az ellenőrzés során azonban szabálytalanságot véltek felfedezni a Tyrrell hűtőtartályában.

A Formula-1 történetének legnagyobb büntetését kapta csapat, akiket a hátralévő versenyektől eltiltották, és elvették addig megszerzett pontjaikat is.

Eközben Senna Brands Hatchben és Estorilban is dobogós helyen végzett. Ayrton bár két évre írt alá a Tolemann versenyistállóhoz, ez azonban mégsem gátolta meg abban, hogy a Lotus csapattal folytasson tárgyalásokat. Ted Tolemann és Alex Hawkride azonnali hatállyal elbocsátották, amikor nyilvánosságra hozták Senna a Lotus csapattal kötött megállapodását.

Az Amerikai Nagydíj Dallasban került megrendezésre, ahol trópusi hőség miatt többen feladni kényszerültek a küzdelmet. Az élen haladó Nigel Mansell mögött szoros küzdelem alakult ki a pozíciókért. Mansell szinte végig uralta a mezőnyt, míg a célegyenes felé haladva autója megadta magát. A pilóta kiszállt autójából, s tolni kezdte azt. Ez a szabályok értelmében nem volt megengedett, s magas hőmérséklet miatt igen veszélyes is volt Mansellre nézve. Mialatt a brit pilóta küzdelme nem bizonyult sikeresnek, miközben Keke Rosberg megszerezte első Formula-1-es győzelmét. A versenyt a Dallas sorozat egyik főszereplője, Larry Hagman indította útjára, míg a győztesnek Linda Gray gratulált.

Manfred Winkelhock hazai versenyén nem tudott rajthoz, így helyére Gerhard Berger került, aki otthonában a tizenkettedik helyen fejezte be a megmérettetést, míg honfitársa, Niki Lauda diadalmaskodott, amivel átvette a vezetést a világbajnokságban, miután Alain Prost egy olajfolton megcsúszva a szalagkorlátnak csapódott.

Az ATS-BMW az Európa Nagydíjon gurult ki utoljára a boxból. Kishíjján ez volt Gerhard Berger utolsó Formula-1-es futama is, aki szülőföldje közelében súlyos balesetet szenvedett, aki az egész télen át tartó lábadozása alatt pályafutása miatt aggódott.

Az évadzáró futamot Estorilban rendezték, ahol a két rivális Lauda és Prost a tizenegyedik, illetve a második rajtkockából vághattak neki a megmérettetésnek. A rajtnál Mansell és Rosberg átvették a vezetést, miközben Prost visszacsúszott a harmadik helyre, azonban a kilencedik körben már a mezőny élén állt. Lauda a 33. kör végére már a harmadik helyen autózott, majd az 53. körben Mansell kiesését követően Prost mögött haladt. Laudának a második hely elegendő volt a világbajnoki cím megszerzéséhez. A kettőjük közti különbség csupán fél pont volt, ám eldöntötte a bajnoki cím sorsát.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség