F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1986 - Prost megvédte bajnoki címét

1986 - Prost megvédte bajnoki címét

Bálint  2008.01.04. 16:53

Az 1986-os évadot megelőzően megkezdődtek a találgatások, hogy az új esztendőben ki lesz a mezőny leggyorsabb pilótája. Az előző szezonban Keke Rosberg kimagasló teljesítményével hívta fel magára a figyelmet, a Williams gyakori meghibásodása ellenére is.

Sir Frank Williams tudta, hogy védence hamarosan a McLaren alakulatához igazol, mivel a finn pilóta pályafutásának befejezte előtt Ron Dennis csapatában szeretne versenyezni, ahol Alain Prosttal mérhetné össze tudását. "Azt hittem én vagyok a világ leggyorsabb versenyzője, amíg egy csapatban nem versenyeztem Prosttal."

Prost 72 ponttal egy újabb világbajnoki címmel lett gazdagabb, míg Rosbergnek egyszer sem sikerült elsőként áthaladnia a célvonalon, s csak a hatodik helyet tudta megszerezni a világbajnokságban. Ebben az évben új szabályok kerültek bevezetésre, amelyek értelmében az egy versenyen felhasználható maximális üzemanyag-mennyiség 195 liter volt, így a versenyzők a futam nagy része alatt azt lesték, hogy elegendő lesz-e a benzin a verseny befejezésére. A Hockenheimban megrendezésre került Német Nagydíjon Rosberg huszonegy körön keresztül állt a mezőny élén, ám az utolsó körben a Keleti kanyarban autójából kifogyott az üzemanyag.


Prost autója három kilométerrel tovább bírta, amikor a célegyenesben az ő gépéből elfogyott a benzin. Az évadot megelőzően Frank Williams súlyos balesetet szenvedett, aminek következtében egész életét kerekesszékben kell leélnie, ám ez a tragédia sem törte meg, s tudta, hogy az élet nem áll meg, a küzdelem folytatódik. Nelson Piquet tartották az egyik legesélyesebb versenyzőnek a világbajnoki cím megszerzésére, aki Patrick Head új találmányával, a Williams-Honda FW11-gyel állt rajthoz. Az új évadot is nagy izgalom előzte meg, s az első néhány verseny során még nem lehetett teljes pontossággal megmondani, hogyan alakulnak majd az erőviszonyok a szezonban.

Az első három megmérettetés során három különböző versenyző állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára, három különböző autóval. Az évadnyitó futam Brazíliában került megrendezésre, ahol Piquet hazai közönsége előtt győzedelmeskedett. Április 14-én Jerezben bőgtek fel a versenyautók motorjai, ahol Ayrton Senna az első rajtkockából indulva diadalmaskodott a Lotus-Renault volánjánál.

Imolában Senna harmadik első rajtkockáját szerezte meg az évben, azonban egy beszorult kerékcsapágy miatt feladni kényszerült a küzdelmet. Amikor Rosberg a második pozícióból kiment a boxba üzemanyagot tankolni csak az ötödik helyre tudott visszaérkezni. Nem sokkal később sikerült felzárkóznia, és Piquet-tel felváltva álltak a mezőny élén. A futamon végül Prost győzedelmeskedett.

Monacóban megszakadt Senna Pole Position sorozata, amit ezúttal Prostnak sikerült elhódítania, aki végül elsőként haladt át a célvonalon Rosberg előtt.
Egy fekete júniusi hétvégén, az egykori Osella-pilóta Jo Gartner Le Mans-ban életét vesztette, míg Marc Surer, az Arrows versenyzője egy Rallye verseny során megsérült. Jo Gartner autóversenyzői pályafutása 1977-ben kezdődött sokakhoz hasonlóan sportautó versenyen. Ezt követően a Formula-3-ban, majd a Formula-2-ben próbálkozott. Az 1981-es és 1982-es esztendőben Arturo Mezario csapatában, a Toleman színeiben indult. Amikor 1983-ban Pau-ban megszerezte élete első győzelmét igen boldog volt, azonban ez az öröm nem tartott sokáig, mivel diszkvalifikálták az autója alacsony súlya miatt. 1984-ben mutatkozott be a Formula-1-ben az Osella csapatnál, a San Marino Nagydíjon.


Nyolc versenye alatt két pontot szerzett, azonban mégis úgy döntött, hogy más kategóriákban folytatja pályafutását. Az évad másik tragédiája az egész autósport jövőjére kihatással volt. Elio de Angelis Le Castellet-ben súlyos balesetet szenvedett, és a mentés túl hosszú időbe telt, így másnap belehalt sérüléseibe. Halálát követően előírták, hogy minden versenyen készenlétben kell állnia a pályaőröknek, orvosoknak és egy helikopternek.

A Kanada Nagydíjon már Wawrick (Brabham) is részt vett, ahol Nigel Mansell rajt-cél győzelmet aratott, míg másodikként Prost ért célba.
A Paul Richardban megrendezésre kerülő versenyen Mansell győzedelmeskedett, Prost, Piquet és Rosberg előtt.

Brand Hatch-ban Piquet szerezte meg az első rajt-pozíciót.

Mansell hajtóműtengelye eltörött, és a versenyt újraindították, miután Johnasson és Laffite összeütköztek, aminek következtében a francia versenyző a korlátnak csapódott, és mindkét lábát eltörte. Mansell ekkor átvette Piquet autóját, amivel egy újabb győzelmet szerezett.

Piquet ekkor nagyon megharagudott, és azzal vádolta a csapatot, hogy Partick Head csupán Mansell autóját foglalkozik, míg az ő gépén az aerodinamika specialistája Frank Dernie munkálkodik. A sors iróniája, hogy Piquet a soron következő mégy versenyből háromszor diadalmaskodott, míg Mansellnek be kellett érnie két harmadik, s egy második hellyel.

Így a Formula-1 történetének legelső Magyar Nagydíján Nelson Piquet intették le a fekete-fehér kockás zászlóval. Azonban az autósport történetében, ötven esztendővel Piquet győzelmét megelőzően a Népligetben Tazio Giorgio Nuvolari diadalmaskodott az első Magyar Nagydíj során.

A mezőny ezt követően Ausztriába érkezett, ahol Lauda visszavonulását követően új ideált kerestek az emberek, aki nem más, mint Gerhard Berger volt. Berger pályafutása során ezen a versenyen állt először egy Formula-1-es futam élén. Később autója felmondta a szolgálatot, így Prost győzedelmeskedett.

A Mexikóban megrendezésre került futam során Mansell idő előtt bebiztosíthatta volna világbajnoki címét, aki a harmadik helyről vághatott neki a megmérettetésnek. Sokak meglepetésére az első kör végén a tizennyolcadik pozícióban volt. Végül sikerült felzárkóznia az ötödik helyre, ám ez nem volt elegendő a világbajnoki cím megszerzésére. Így az évad záró futamán dőlt el világbajnoki cím sorsa. Mansellnek sikerült megszereznie az első rajtkockát, s az első kör végére a negyedik helyen tartózkodott. A futam hetedik körében Rosberg átvette a vezetést, s Piquet megpördülését követően Mansellnek sikerült megelőznie őt. Mansellnek a harmadik hely megszerzésre elegendő lett volna a világbajnoki cím megszerzésére, aki erre a pozícióra törekedett. Prost autója a lekörözéskor hozzáért Berger autójához, s a tizenhét másodperces boxkiállást követően a negyedik helyre esett vissza. A McLaren és a Williams alakulata is kerékcsere nélkül akarták teljesíteni a hátralévő versenytávot. A hatvanadik kört követően felgyorsultak az események. Először Rosberg kényszerült feladni a küzdelmet, miután hátsó abroncsai meghibásodtak, így a Goodyear emberei azonnali cserét rendeltek el a Williams versenyzőnél. Mielőtt Nigel Mansell elérte volna a boxutcát, a Williams-Honda hátsó kereke szinte felrobbant, ám hatalmas szerencséje volt, hogy autója semminek nem ütközött neki. Piquet még időben elérte a boxutcát, ám lemaradása körülbelül tizenöt másodperc volt, amelyet nem sikerült ledolgoznia. Alain Prost egy győzelemmel biztosította be világbajnoki címét. Jack Brabham (1960) óta Prost volt az első olyan versenyző, akinek sikerült megvédenie világbajnoki címét.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség