F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1991 - Senna megvédte bajnoki címét

1991 - Senna megvédte bajnoki címét

Bálint  2008.01.04. 16:57

Ayrton Senna az 1991-es esztendőben egy újabb világbajnoki címmel lett gazdagabb, aki így Ascarit, Fangiot, Brabhamet és Prostot követően az ötödik olyan bajnok volt, aki sikeresen megvédte világbajnoki címét.

A japán motorszállító, a Honda V12-es motorokat bocsátott a McLaren rendelkezésére, amely nagyobb súlyt és üzemanyag fogyasztást, ám egyben más súlyelosztást eredményezett. Míg a McLaren alakulatánál az új erőforrás versenyképesnek bizonyult a Ferrari számára keserű csalódást okozott az új évad. Az olasz versenyistálló egyetlen győzelmet sem szerzett. Sokan úgy vélték, hogy ennek hátterében az állt, hogy a Ferrari más olasz Formula-1-es versenyistállók is a motorszállítója volt.

Alain Prost a hiányzó teljesítményre panaszkodott, és az évad közepén teherautónak titulálta a versenygépet, aminek következtében az évad utolsó futamát megelőzően elbocsátották a csapattól. A csapaton belüli küzdelmet Prost nyerte 13:2 arányban Jean Alesivel szemben. Az év legnagyobb csalódása azonban a Porsche versenyistálló lett. A Hans Mezger tervezte V12-es motor teljesítménye és megbízhatósága sem volt megfelelő. Michele Alboreto, Alex Caffi és Stefan Johansson összesen hétszer nem tudták kvalifikálni magukat a Footwork-Porsche volánjánál, és az öt megmérettetés során ötször nem értek célba. A Footwork a Francia Nagydíjtól kezdve Cosworth erőforrásokkal vett részt a bajnokságban.

Nigel Mansell a Kanadai Nagydíjon az utolsó körben odaintegetett a nézőknek is, azonban ami azután történt, arra senki nem számított. Ez lehetett volna Mansell első győzelme a Williams-Renault csapattal egy olyan szezonban, amitől sokat vártak, azonban nagy eredményeket mégsem sikerült elérniük. Az 1991-es év elején Mansell olyan kijelentést tett, hogy eljön majd az idő, amikor a Renault motor meghajtású Williams FW14 megelőzi a konkurenciát. Az autó kiváló aerodinamikával rendelkezett, és gyors volt, de a félautomata motor nagyon érzékeny volt. Montrealban úgy tűnt, hogy a Williams csapatnak jó esélyei vannak arra, hogy a McLarennel szembeni ponthátrányukat csökkentsék. Az évad elején Ricardo Patrese volt a gyorsabb Williams-pilóta, Kanadában is megszerezte a Pole Position-t, azonban az események középpontjában még csapattársa Nigel Mansell állt. Már a futam elején a mezőny élére jött fel, és az első kör végén az előnye már két másodperc volt. Patrese ekkor a második helyen autózott. A versenytáv két harmadának megtétele után Patrese kerékcsere miatt kiállt a boxba, és csak az ötödik helyre sikerült visszaérkeznie. Nigel Mansell az utolsó körben közel egy perces előnnyel vezetett Piquet előtt, és már senki nem számított arra, hogy valaki elvehetné tőle az elsőséget. Már közeledett a hajtűkanyarhoz, ami 1,5 kilométeres távolságra van a célvonaltól. A visszakapcsolásnál problémái adódtak, a fordulatszám egyre csökkent, a motor leállt, ami Mansell versenyének végét jelentette. A futamot így Piquet nyerte, mialatt Mansell győzelme újra az autó hibájából adódóan meghiúsult. Néhányan úgy vélték, hogy a nézők terelték el a versenyző figyelmét, azonban David Brown elmagyarázta, miért is történhetett így. "A sebességváltó-programunk úgy működött, hogy ha a versenyző visszakapcsolt, akkor a motor fordulatszáma a sebességnek megfelelően a kívánt fokozatba került. Mansellnek ezzel a kapcsolóval problémái voltak, és többször működésbe kellett hoznia, azonban minden próbálkozásnál visszaesett a fordulatszám és a sebesség is csökkent, amíg a motor teljesen le nem állt. Ezzel a problémával korábban nem találkoztunk, és öt perc alatt meg tudtuk volna oldani úgy, hogy a továbbiakban ne okozzon problémát. Azonban ezt a versenyt mindenképpen elvesztettük. "

Ezen idő alatt a Mercedes is a visszatérést tervezte. Jochen Neerpasch egy programot dolgozott ki, amelyet a vezetőség azonban elutasított, így Neerpasch napjai meg voltak számlálva a Mercedesnél. Búcsúzóul egy fiatalembert vitt a Formula-1-be. Ez a fiatalember Michael Schumacher volt, aki a korábbi esztendőkben számos sikert ért el pályafutása során. Többek között ő volt a Werner Aichinger vezette Formula König bajnokság első bajnoka az 1988-as esztendőben. Azt követően, hogy Bertrand Gachotot bíróság elé állították, Neerpasch minden követ megmozgatott annak érdekében, hogy helyét Michael Schumacher vegye át. Így történt, hogy augusztus hónap utolsó versenyén Michael Schumacher életében először állhatott rajthoz egy Formula-1-es verseny során. Schumacher a hetedik rajtkockából indulva a kuplung meghibásodásának következtében már néhány kilométert követően feladni kényszerült a küzdelmet.

Az 1991-es esztendőben az első helyezett jutalma a korábbi kilenc helyett tíz pont volt, és minden eredményt figyelembe vettek a végelszámoláskor. Ennek következtében a negyedik futamot követően Nigel Mansell hátránya harmincnégy pont volt Sennával szemben. A brit pilóta azonban nem adta fel, aki Williams versenyistálló színeiben tovább küzdött a világbajnoki cím megszerzéséért, aminek eredményeként a soron következő három futamon felállhatott a dobogó legmagasabb fokára. Így a Hockenheimban megrendezésre került futamot követően hátránya nyolc pontra csökkent, és világbajnokság újra nyitott volt. Sennát eközben sorra balszerencse érte. Brazíliában szörfözés közben egyik barátja kishíjján elütötte, majd Mexikó városban szenvedett balesetet a McLaren volánjánál. A brazil fiatalember sérülések nélkül úszta meg a balesetet, és könnyebb sérüléseket szenvedve szállt ki az autóból a Hockenheimi tesztet követően is, ahol 320 kilométeres óránkénti sebességgel csapódott a gumifalba.

A McLaren csapat számára a nyár nem hozott nagy eredményeket, amihez nagyban hozzájárult az a tény, hogy Senna autójából Silverstoneban és Hockenheimban is az utolsó körben fogyott ki az üzemanyag. A Hungaroringen aratott győzelemmel Senna ismét a történések középpontjába került. Mansell Spa-ban egy elektronikus defekt miatt, míg Portugáliában egy kerék elvesztése miatt kényszerült feladni a küzdelmet. Spanyolországban ismét Mansell diadalmaskodott.

Két futammal az évad végét megelőzően Mansell még esélyes volt a világbajnoki cím megszerzésére, azonban ehhez mindkétszer diadalmaskodnia kellett volna. A Japán Nagydíj tizedik körében minden reménye elveszett, amikor a brit versenyző a célegyenes végén elhelyezkedő kanyarban elveszette uralmát autója felett, és a kavicságyban találta magát.

Ayrton Senna ezzel megnyerte harmadik világbajnoki címét, aki a célegyenesben lefékezett, hogy csapattársa, Gerhard Berger megszerezhesse első győzelmét a McLaren színeiben.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség