F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1992 - Mansell vs. Mezőny 9:7

1992 - Mansell vs. Mezőny 9:7

Bálint  2008.01.04. 16:58

Alain Prost az 1991-es esztendő csalódásait követően egy év szünetet tartott, mivel egyetlen csapat sem tudott olyan autót a rendelkezésére bocsátani, amivel világbajnoki címet tudott volna szerezni.

A Professzor ugyan tesztelte a Ligier-Renault V10-es versenygépét, azonban ajánlatukat nem fogadta el. Prost már az évad elején megkezdte a tárgyalásokat Frank Williams versenyistállójával a következő szezonra nézve.

Ezen idő alatt Nigel Mansell azon munkálkodott, hogy bebizonyítsa tehetségét, amit az FW14B volánjánál sikerült elérnie. A brit pilóta az első öt futamon elsőként haladt át a célvonalon. Monte Carlóban is igen közel állt ahhoz, hogy mérlege makulátlan legyen, amikor nyolc körrel a futam vége előtt egyik kereke meglazult, így arra kényszerült, hogy a boxba hajtson annak rögzítésére. Ekkor Ayrton Senna átvette tőle a vezetést, és végül két tizedmásodperccel Mansell előtt haladt át a célvonalon. Ez volt Senna ötödik győzelme a Monacói hercegségben, amellyel megdöntötte a Graham Hill által felállított rekordot.

A Kanadai Nagydíj meglepetéseket tartogatott a nézők számára, amikor Gerhard Berger a McLaren-Honda volánjánál az első helyen végzett, aki 12 másodperces előnnyel ért célba, az őt követő Michael Schumacher előtt. Mansell egy megpördülést követően elveszítette második helyét, aminek következtében Patrese a második helyre jött fel. Öröme a Renault erőforrás meghibásodásáig tartott. A Francia Nagydíjon Patrese esélyei igen jók voltak a győzelem megszerzésére, azonban az eső miatt újraindított verseny során a csapat arra utasította, hogy engedje maga elé Mansellt, aki ezzel megszerezte huszonhetedik Formula-1-es győzelmét.

Mansell számára legfontosabb győzelmet a hazai közönsége előtt aratott diadala jelentette. A brit pilóta már a verseny előtt is magabiztosan nyilatkozott. "Aki itt meg akar akadályozni a győzelmemben, azt a rajongók fogják megenni reggelire."

Nigel Mansell autója az 1992-es esztendőben szinte legyőzhetetlen volt. A brit versenyző a Williams-Renault FW14B volánjánál tizenhat futamból kilencet megnyert, ami újabb rekordnak számított. A brit pilóta az augusztus 16-án megrendezésre került Magyar Nagydíj során a második hely megszerzésével bebiztosította világbajnoki címét. "Kérlek ne mondjátok, hogy megnyertem a világbajnokságot, hiszen ez a csapat érdeme." – hálálkodott Mansell csapatának a sikerért.

Mansell öröme hamar elszállt, amikor arról értesült, hogy Frank Williams az elkövetkezendő esztendőben Ayrton Senna és Alain Prost szolgálataira tart igényt. A brazil pilóta el akarta hagyni a csapatot, miután a Honda bejelentette, hogy év végén visszavonul a Formula-1-ből. Ron Dennis így arra kényszerült, hogy az 1993-as esztendőben Ford V8-as motorokkal álljanak rajthoz a Formula-1-ben. Senna akár ingyen is Frank Williams rendelkezésére is állt volna, azonban ekkor Alain Prost szerződése már aláírásra került a csapatnál, aki nem kívánt egy versenyistállóban versenyezni legnagyobb riválisával.

Mansell mellett egy német fiatalembernek is sikerült felhívnia magára a figyelmet a Benatton-Ford volánjánál, aki az 1992-es esztendőben nyolcszor fejezte be a megmérettetéseket dobogós helyen. Michael Schumacher első Formula-1-es győzelmét az augusztus 30-án megrendezésre került Belga Nagydíjon szerezte meg, amikor 36,595 másodperces előnnyel Nigel Mansell előtt ért célba. A verseny előtt szemerkélt az eső, azonban az esőgumik csak akkor kerültek fel az autókra, amikor az aszfalton hatalmas esőcseppek kopogtak..

Egyedül Senna bízott abban, hogy el fog állni az eső, ami azonban nem történt meg, így a háromszoros világbajnok végül ötödik lett. Schumacher egy ideig a harmadik helyen autózott, amikor visszaesett Brundle mögé. Ekkor észlelte, hogy csapattársa abroncsai már nem tapadnak megfelelően, ezért gyorsan a boxba igyekezett, majd ezt követően átvette a vezetést Mansell és Patrese előtt, akik szintén újabb boxkiállásra kényszerültek. Schumacher ezzel megszerezte a Benetton-Ford első győzelmét az 1992-es esztendőben.

Ezalatt a Ferrari versenyistálló krízise tovább folytatódott. A legendás versenyistálló az egész évad során mindössze két dobogós helyezést tudott elérni Jean Alesi révén, ami nagy csalódást jelentett az olasz alakulat számára. A csapat egykori vezetője, Luca di Montezemolo visszatért az korábbi munkaadójához, aki elhívta Harvey Postlethwaitet a Sauber alakulatától, és maga mellé vette a csapat egykori versenyzőjét, Niki Laudát is. A Scuderia szerződést ajánlott a háromszoros világbajnok Ayrton Sennának, aki azonban visszautasította Montezemolo ajánlatát.

Nigel Mansell az évad végén visszavonult a Formula-1-ből, majd az Indy Car sorozatban folytatta pályafutását, ahol első európai versenyzőként az 1993-as esztendőben bajnoki címet szerezett. Nem sokon múlt, hogy az Indianapolisi 500 mérföldes futamon is elvigye a pálmát. Sokan úgy vélték, hogy a brit pilóta nem tért vissza az autósportok elit kategóriájába, azonban az 1994-es esztendőben történt tragédiákat követően ismét egy Williams versenyautóban vette fel a küzdelmet a mezőny ellen.

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség