F1-FC
Hányan vagyunk jelenleg
hit counters
 
Főmenü

Főoldal
F1-es hírek
F1-es videók
F1-es naptár
A versenyzőkről
A csapatokról
Fórum
Itt hirdess!!
Írj nekem!
Viccek
Forma1-es játék letöltések (ÚJ!!)
Támogasd az oldalt!
Honlaptérkép

 
F1-es képek

2005
2006
2007
2008
2009
2010

 
A versenypályákról egyenként

Idei futamok:

Ausztál GP
Maláj GP
Kínai GP
Bahrain-i GP
Spanyol GP
Monaco-i GP
Török GP
Brit GP
Német GP
Magyar GP
Európa GP
Belga GP
Olasz GP
Szingapúri GP
Japán GP
Brazil GP
Abu Dhabi GP


Nem idei futamok:

Amerika-i GP
Német GP
San Marino-i GP
Kanada-i GP
Francia GP

 
Link ajánló
 
Hányan voltunk:
Indulás: 2005-01-29
 
Ez legyen a kezdőlapom

Beállítás kezdőlapnak

 
Naptár
2024. Június
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Pont versenyek

Az Egyéni VB (katt a versenyzőkre):

Hely Név Pont
1.

Fernando Alonso

246p
2.

Mark Webber 

238p
3.

Sebastian Vettel 

231p

4.

Lewis Hamilton 

222p
5.

Jenson Button

199p
6.

Felipe Massa

143p
7.

Nico Rosberg 

130p
8.

Robert Kubica

126p
9.
Michael Schumacher 72p
10.

Rubens Barrichello

47p
11.

Adrian Sutil

47p
12.

Kamui Kobayashi

32p
13.

Nico Hülkemberg

22p
14.

Vitantonio Liuzzi

21p
15.
Vitalij Petrov 19p
16.

Sébastien Buemi

8p
17.
Pedro de la Rosa 6p
18.
Nick Heidfeld
6p
19.
Jaime Alguersuari 3p
20.
Heikki Kovalainen 0p
21.
Timo Glock 0p
22.
Bruno Senna 0p
23.

Jarno Trulli

0p
24.
Lucas di Grassi 0p

 

A Konstruktörői VB (katt a csapatokra):

 

Hely Név Pont
1.

Red Bull

469p
2. McLaren 421p
3.

Ferrari 

389p
4. Mercedes GP  202p
5.

Renault

145p
6.

Williams

69p
7.

Force India

68p
8.

BMW-Sauber

44p
9.

Toro Rosso

11p
10.

Virgin

0p
11. Lotus 0p
12. Hispánia GP 0p

A 2006-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2007-os év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2008-as év egyéni és konstruktőrői pontversenye
A 2009-es év egyéni és konstruktőrői pontversenye

 
Szavazz!
Felmérés:
Milyen az oldal?

Király
Elmegy
Rossz
 
Speciális 3.
 
My stat

 
Látogatói adatok
 
F1 történelem
F1 történelem : 1997 - Villeneuve felért a csúcsra

1997 - Villeneuve felért a csúcsra

Bálint  2008.01.04. 17:10

Már az 1997-es szezon előszeléből sokan arra következtettek, hogy kivételesen pazar idényben gyönyörködhetnek majd. A három új csapat megjelenése az autósport királykategóriában, valamint az új nevek, illetve a furcsa átigazolások biztosítottak minket arról, hogy egy percig sem fogunk unatkozni a tévéink előtt popcornt ropogtatva.

Kezdődött azzal az év, hogy a Williams vezetői bejelentették, újdonsült világbajnokukat szélnek eresztik. A szakma és a rajongók egyszerre kapták fel a fejüket a hír hallatán, hiszen nem szokás egy világbajnokon túladni.

Az Arrowshoz igazoló Damon Hill helyére az a Jacques Villeneuve lépett, akiben már az 1996-os szezonban is láthattuk a pislákoló tehetség szikráját. A kanadai elsőszámú pilótaként, Heinz-Harald Frentzennel az oldalán vágott neki a szezonnak, amelyet soha nem törölhetnek majd ki az akkor mindössze 26 éves fiatalember fejéből.

Pedig a szezon nem úgy indult számára, ahogyan az a világbajnokok könyvében meg van írva. Az időmérőn még szárnyalt ugyan a Williams újdonsült elsőszámú pilótája, hiszen élete negyedik pole-ját szerezve kedvező előjelekkel várta a vasárnapi futamot, azonban a sors egészen másképp rendelkezett, és Villeneuve vasárnap már az első kanyarban megkóstolta Johnny Herbert autóját, és néhány kör után leiratkozott a versenyen résztvevők névsoráról. Az izgalmas futamot végül David Coulthard nyerte a McLaren-Mercedes színeiben. A ferraris Michael Schumacher 1997-ben már az első futamon dobogóra állhatott, a harmadik helyet pedig Mika Häkkinen kaparintotta meg.



Az első hétvége után tehát nem arról cikkeztek az újságok, hogy a Williams megérdemelt győzelmet aratott a szombati parádés szereplés után, hanem arról, hogy miféle válságot idézhet elő a csapnivaló kezdés az istállónál.

A "kabaré" azonban Brazíliában tovább folytatódott, hiszen Jacques Villeneuve ismét megszerezte a pole pozíciót, viszont szokásához híven ismét kiszáguldott a versenyből az első kanyarban. A kanadai hibája ezúttal nem tűnt végzetesnek, mert jócskán lemaradva a többiektől, de legalább folytatni tudta a versenyt. Sőt, a Williams az incidens után olyan jól összekapta magát, hogy a 49. körben azon kapta magát Villeneuve, hogy Gerhard Bergert támadgatja az első helyért, akit a leintésig sikerült is megelőznie. Ha nehezen is, de a kanadai végre kikaparta a már félig megkezdett gesztenyét, és megszerezte első pontjait a szezonban. Második helyen a beért osztrák, míg harmadik pozícióban Olivier Panis mosolygott.

A sajtó természetesen egészen másképp állt a Williamshez, és magához a pilótához is a Brazíliában aratott diadal után. A jó eredménytől belelkesülve Villeneuve zsinórban harmadszor kaparintotta meg a legjobb időt szombaton, ezúttal Argentínában nem tudtak mit kezdeni a zsenge korú tehetséggel. A futam első pillanatai a tengerentúlon sem teltek el eseménytelenül. Rögtön a rajt után Michael Schumacher és Rubens Barrichello találkozott össze, aminek következtében a német feladta a nagydíjat. Így nyílt lehetősége az addig még a színfalak mögött rejtőzködő Eddie Irvine-nak arra, hogy megmutassa, milyen tehetség lakozik benne. A tűzpiros autóval versengő sportember tényleg mindent elkövetett, hogy megfogja az első pozícióban száguldó kanadait, de minden próbálkozása ellenére kudarcot vallott, és végül másodikként intették le a kockás zászlóval. A harmadik helyen első teljes szezonját kezdő Ralf Schumacher végzett, akit akkor még hatalmas tehetségnek kiáltottak ki.

San Marinóban esélyeshez méltóan ismét a lovak közé csapott Villeneuve, és csapattársa, Heinz-Harald Frentzen előtt megnyerte az időmérőt. Az 1997-es San Marinói Nagydíj egyben Gerhard Berger 200. futama is volt, ám a technika ördöge kibabrált vele, és az osztrák hamar befejezte a versenyt. A sorozat negyedik állomásán Heinz-Harald Frentzen is igazolta szerződtetésének jogosságát, ugyanis miután Villeneuve váltóhiba miatt kiállt, behúzta az első helyért járó pontszámot a Williamsnek.



Úgy tűnt, hogy kissé megfeneklett Villeneuve hajója, és erre a Monacói Nagydíj igazolást is adott, hiszen Jacques azon futamai számát gyarapította, ahol nem ért célba miután falba vágódott versenyautójával. Igaz a hétvége nemcsak neki, hanem a teljes Williamsnek balul sült el, hiszen a csapat másodikszámú versenyzője, Frentzen is idejekorán feladta a küzdelmet. A két pilóta kiválása után Michael Schumacher szélsebesen robogott szezonbeli első diadala felé. Barrichello ugyan megpróbálta követni a klasszist, de a hátránya egyre csak duzzadt a némettel szemben, aki végül 53 másodperces előnnyel megnyerte a versenyt. Harmadik helyen a csapattárs, Eddie Irvine végzett.

Spanyolországban aztán minden visszaállt a megszokott kerékvágásba. Villeneuve a pole pozíció megszerzése után harmadik győzelmét aratva megerősítette vezető pozícióját a világbajnoki címért folyó versenyben. Másodikként a fantasztikus szezont produkáló Olivier Panist, míg harmadikként Jean Alesit intették le.

Mindenütt jó, de legjobb otthon. Na ezt az örök igazságot biztosan nem írta volna alá Villeneuve a Kanadai Nagydíj után. Az időmérőn ezúttal Schumacher volt a leggyorsabb ám ezen a futamon ez senkit sem érdekelt, ugyanis tragikus eseménynek lehetett szemtanúja a kanadai publikum. A Prost-Mugen-Honda fantasztikusan szereplő pilótája, Olivier Panis az 54. körben olyan súlyos balesetet szenvedett, hogy szétroncsolódott a lába. Az eset után leintették a futamot, melyet így Michael Schumacher nyert meg. Panis egyébként hat versenyre eltűnt a mezőnyből (Jarno Trulli helyettesítette), és ami a legfájóbb, hogy utána végig érezni lehetett eredményein a sérülést. A futam krónikájához tartozik, hogy Kanadában debütált Alexander Wurz, aki a betegeskedő Gerhard Bergert helyettesítette.

Franciaországban különösebb izgalmak nélkül Michael Schumacher lett az első, akit Heinz-Harald Frentzen követett. A vb-t vezető Villeneuve tetemes hátránnyal a negyedik helyen végzett. A két Williams közé, Eddie Irvine ékelődött be.

A Brit Nagydíjon aztán nem talált legyőzőre Villeneuve. Miután Frentzennel kibérelték maguknak az időmérőn az első sort, a kanadait a versenyen sem tudták megszorítani. A történethez viszont hozzátartozik, hogy Frentzen be sem fejezte a futamot. A Williams mögött két Benetton-Renault sorakozott fel. Jean Alesi, és meglepetésre Alexander Wurz is a pódiumról integethetett.



A Német Nagydíjon kellemesen csalódhattunk Gerhard Bergerben, aki édesapja halála után valószínűleg - félreértés ne essék - kissé megkönnyebbülve fantasztikus győzelmet aratott Németországban. Michael Schumacher és Mika Häkkinen csak asszisztáltak a győzelméhez.

Talán az évad legjobb versenyét láthatták a magyar nézők augusztusban. Az eddig sehol sem lévő Damon Hill harmadikként kvalifikálta magát a Hungaroringen, és sokáig vezetett is, ám az Arrows az utolsó körökben köhögött, és Villeneuve meg tudta előzni a britet. Harmadikként Johnny Herbertet intették le

Belgiumban Villeneuve ugyan pole pozícióból indulhatott, de a versenyautója nem működött hibátlanul, ezért visszacsúszott az ötödik pozícióba. A futamot Schumacher nyerte Fisichella, illetve Frentzen előtt.



1997 legemlékezetesebb pillanatai



Olaszországban egy rég nem látott ismerős ragadta magához a kezdeményezést. David Coulthard a hatodik helyről felküzdve magát megnyerte a futamot. Egyedül Jean Alesi és Frentzen tudták tartani vele a lépést. Villeneuve és a Ferrait terelgető Schumacher is a középmezőnyben végzett.

1997. szeptembere a kanadaié volt. Villeneuve Ausztriában és a Nürburgringen is diadalmaskodott - utóbbi történetesen a Luxemburgi Nagydíjat jelentette -, és úgy tűnt, eldőlt a világbajnokság.

Ám a sors másképp rendeltetett, mivel Villeneuve-öt a következő futamon diszkvalifikálták, miután sárga zászlós jelzés alatt nem lassított a kvalifikáción. Michael Schumacher megnyerte a versenyt, ezzel az utolsó hétvégre maradt a döntés.

Ami az Európa Nagydíj 48. körében, Jerezben meg is született. A Dry Sac kanyarban Villeneuve és Schumacher összekoccantak, ami miatt a német feladni kényszerült a futamot. A kanadai bebújt riválisa mellé, aki nem tudta tartani pozícióját, de egy kétségbeesett manőverrel még próbálta menteni a menthetőt. A kísérlet az azóta elhíresült képsorokat eredményezte, az viszont a mai napig nem derült ki, hogy ki hibázott, de tény, Villeneuve lett a világbajnok. Persze a média számtalan verziót dolgozott ki. Voltak, akik műszaki hibára gyanakodtak, voltak, akik Schumachert, és persze voltak, akik Villeneuve-öt tették felelőssé a történtek miatt. Az FIA utólag elvette Michael Schumacher pontjait, tehát a német papíron nulla ponttal zárta a szezont.



Villeneuve és Schumacher páros gyakorlata



Összességében egy nagyon kiegyensúlyozott idényen voltak túl a pilóták 1997-ben, és ha netán fordítva sült el volna a dolog, Michael Schumacher világbajnoki címe is teljesen megérdemelt lett volna.



Az 1997-es világbajnokság végeredménye
Pilóták:

  Pilóta Pont
1. J. Villeneuve 81
2. H. Frentzen 42
3. D. Coulthard 36
4. J. Alesi 36
5. G. Berger 27
6. M. Häkkinen 27
7. E. Irvine 24
8. G. Fisichella 20
9. O. Panis 16
10. J. Herbert 15
11. R. Schumacher 13
12. D. Hill 7
13. R. Barrichello 6
14. A. Wurz 4
15. J. Trulli 3
16. P. Diniz 2
17. M. Salo 2
18. S. Nakano 2
19. N. Larini 1
20. M. Schumacher 0
21. J. Magnussen 0
22. J. Verstappen 0
23. G. Morbidelli 0
24. N. Fontana 0
25. U. Katajama 0
26. T. Marques 0


Csapat
  Csapat Motor Pont
1. Williams Renault 123
2. Ferrari Ferrari 102
3. Benetton Renault 67
4. McLaren Mercedes 63
5. Jordan Peugeot 33
6. Prost Mugen Honda 21
7. Sauber Petronas 16
8. Arrows Yamaha 9
9. Stewart Ford 6
10. Tyrrell Ford 2
11. Minardi Hart 0

 
Mindent a Forma1-ről

A Forma1-ről
Zászlók

Egy versenyhétvége
A világbajnokságok
Nagydíjak
Csapatok
Versenyzők
Hol közvetítik?
A Forma1 költségei
A Forma1 kisokos
A Forma1 szótár

 
Forma1 történelem

F1 történelem
(1950-2006)

Nagy köszönet az F1hírek.hu -nak

 
Tesztek 2010-2011
 
Bemutatók

Bemutatók 2010:

 
A honlap indulása ennyi ideje volt:
 
Visszaszámláló

The Widgipedia gallery
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.

To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pályák 2010-ben:

A 2010-es idény helyszínei:

 

/ Név Helyszín Időpont
1. Bahrein Bahreini GP
Manama Március 14.
2. Ausztrália Ausztrál GP
Melbourne Március 28.
3. Malajzia Maláj GP
Sepang Április 4.
4. Kína Kínai GP
Sanghai Április 18.
5. Spanyol Spanyol GP
Barcelona Május 9.
6. Monaco GP
Monaco Május 16.
7. Török Török GP
Istambul Május 30.
8. Kanadai GP
Montreal Június 13.
9. EU Európai GP
Valencia Június 27.
10. UK Brit GP
Silverstone Július 11.
11. Germany Német GP
Hockenheim Július 25.
12. Magyar Magyar GP
Mogyoród Augusztus 1.
13. Belgium Belga GP
Spa Augusztus 29.
14. Italy Olasz GP
Monza Szeptember 12.
15. Szingapúr Szingapúri GP
Szingapúr Szeptember 26.
16. Japán Japán GP
Suzuka Október 10.
17. Koreai GP
Jeonnam Október 24.
18. Brazil Brazil GP
Interlagos November 7.
19. UAE Abu-Dzabi GP Yas Land November 14.

 

 
Kereső
G-Portal kereső

 

Szoftverkereső

 
Szavazz!!
Felmérés!
Ki lesz a 2010-es világbajnok?

Jenson Button (28 / 31%)
Rubens Barrichello (1 / 1%)
Sebastian Vettel (18 / 20%)
Mark Webber (10 / 11%)
Kimi Räikkönen (3 / 3%)
Lewis Hamilton (6 / 7%)
Felipe Massa (6 / 7%)
Fernando Alonso (14 / 16%)
Nico Rosberg (2 / 2%)
Vagy valaki más (2 / 2%)

Szavazatok száma: 90

Létrehozás időpontja:
2009-10-23 13:04:09

Szavazás lezárva:
2022-08-15 15:36:58


Lezárt szavazások
 
Az utolsó módosítás ideje:
 
Üdvözöllek!
 
Az idő
 
Chat
 
Forma1-es versenyők honlapjai
 
Az F1-es csapatok honlapjai
 
A-stat számláló
 
Honnan jöttek a látogatók
 
Valuta váltó


=
 
Innen jöttek a látogatók
free counters
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség